04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۶۲۲3379

آیت الله عبدالکریم فرحانی گفت : عاشورا با وجود لبیک گویان حسینی جنگ رسانه ای را خنثی می کند

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 21:10 پنجشنبه 22 شهریور 1397در چهارمین شب محرم الحرام که منتصب است به « حربن یزید ریاحی و فرزندان حضرت زینب(س) » ؛ به همت هیئت رزمندگان و عاشقان حسینی و ستاد برگزاری نماز جمعه مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در مصلای شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز در چهارمین شب که دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرمانده ی نیروی انتظامی ، سروان علیرضا ایمانی فرمانده ی ناحیه ی سپاه ، سید مجید نوری زاده رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس شورای هیئات مذهبی استان خوزستان ، دکتر سعید شفاهی رئیس و مسلم کریمی پور عضو شورای اسلامی شهر ، جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم و مردم ولایتمدار شوش حضور داشتند ؛  آیت الله شیخ عبدالکریم فرحانی نماینده ی استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری محوریت سخنرانی خود را به جنگ رسانه ای از صدر اسلام تا کنون اختصاص داد و در این راستا گفت : جنگ از پديده‌هاي دشوار و پيچيده تاريخ حيات انسان است كه مي‌توان از ابعاد گوناگون به مطالعه آن پرداخت. هرگونه نظريه‌پردازي در مسئله جنگ كه از پيامدهاي روابط اجتماعي است نمي‌‌تواند بي‌ارتباط با نظريه انسان‌شناسي باشد. از ديدگاه اسلام، انسان موجودي دوبعدي است. بعد جسماني و فيزيكي و بعد روحي و رواني. اين موضوع در قرآن كريم به اين صورت بيان شده است: «بَدَأ خَلقَ الأنسانِ مِنَ طينٍ... ثُمَّ سَويّهُ وَ نفَخَ فيهِ مِنْ روُحهِ. ///  انسان را ابتدا از خاك (بعد جسماني) آفريد... سپس نيكو بياراستش و از روح خود (بعد روحاني و معنوي) در آن دميد». جنگ نيز مقوله‌اي اجتماعي و انساني است كه مي‌توان براي آن، دو بعد فراگير و عام تصور كرد كه تاريخ و تجربه نيز آن را تصديق مي‌كند.


وی اقدامات و عمليات فيزيكي را به عنوان اولین مقوله دانست و در این زمینه خاطر نشان نمود : هدف اين اقدامات اين است كه با تكيه بر توان فيزيكي و كاربرد زور و خشونت از طريق وارد آوردن خسارت و تلفات، طرف مقابل (انسان) را به تسليم وادارد. در اين نوع نبرد، محور اصلي براي مقابله با انسان، با توجه به بعد جسماني او و نيز هر آنچه به لحاظ مادي و فيزيكي به او تعلق دارد، توان و قدرت فيزيكي يا اعمال زور و كاربرد خشونت است.


آیت الله فرحانی مقوله ی دوم را جنگ رواني و یا همان جنگ رسانه ای معرفی نمود و در این خصوص تصریح نمود : جنگ رواني كه هدف آن بعد روحي و رواني انسان است و بر ابزارهاي «رواني، فكري، ذهني و فرهنگي » تأكيد دارد و به كمك آنها با انجام دست كاري و تغيير در ذهن و احساسات و عواطف آدمي، سعي بر تسليم او دارد. از اين روي گفته‌اند: عمليات رواني به منزله شيوه‌اي مسالمت‌آميز، بر عواملي مانند « منطق، ترس، رغبت »  و ديگر عوامل رواني تكيه مي‌كند تا « هيجان ها، نگرش ها و رفتارهاي خاصي» را در مخاطبان پديد آورد. بنابراين در نوع دوم، محور اصلي براي مقابله با انسان با توجه به بعد رواني او يعني ذهن و عواطف - قدرت معنوي و فرهنگي يا قدرت انديشه و تدبير است. در واقع جنگ، در دو چهره اصلي و اساسي، خود را به نمايش مي‌گذارد، يكي چهره شمشير و یا به عبارتی زور و ديگري چهره ی انديشه و احساس. وباید گفت که دو قدرت « شمشير و فكر» در جهان وجود دارد و در درازمدت اگر کشوری رهبری حکیم ، حاذق ، دانا و متفکر همچون حضرت امام خمینی(ره) و پس از آن مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای«مدظله العالی» نداشته اشت ؛ شمشير همواره در برابر قدرت فكر، مغلوب شده است  .


نماینده ی استان خوزستان در ادامه به آیه ی62 از سوره ی یونس اشاره کرد و اظهار نمود : « أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ /// آگاه باشيد كه بر دوستان خدا نه بيمى است و نه آنان اندوهگين مى ‏شوند .» در شرايطی كه دشمنان با فرقه‌سازی، ترويج افكار التقاطی و انحرافی با حمايت شبكه‌های صهيونيستی ماهواره‌ای و اينترنتی جوانان مسلمان را بمباران تبليغی می كنند، اكتفا به وضعيت موجود و عدم برنامه ريزی تبليغی، نسل آينده ی كشور را با بحران فكری و عقيدتی رو به رو خواهد كرد.


آیت الله فرحانی با اشاره به اين كه بصيرت و ولايت مداری ضرورت مقابله با تهاجم و شبيخون فرهنگی و جنگ نرم دشمنان است، تأكيد كرد: امروز آل یهود و آل سعود  مساجد و عزای امام حسین را منهدم می کنند لذا جلسات سیدالشهداء  باید روز به روز پرشورتر و گرم تر  برگزار شود همان گونه که معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی فرمود « محرّم و صفر است که اسلام را نگه داشته است » ما هم برای حفظ  ولایت در این شرایط  دشوار می بایست مقاوم و پایدار باشیم  و راه شهیدان هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم که عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ، انقلاب اسلامی و مقام عظمای ولایت هستند را ادامه دهیم و مطمئن باشید اگر این راه که صراط مستقیم است را ادامه دهیم که راه اباعبدالله الحسین(ع) است ، عاشورا  با وجود لبیک گویان حسینی جنگ رسانه ای را نیز همانند ترفندهای دیگر خنثی می کند .


 

در ادامه کربلایی موسی مطیرزاده مداح اهل بیت(ع) ضمن ذکر مصیبت و نوحه سرایی در وصف حضرت امام حسین(ع) لبیک گویان حسینی را درغم و اندوه فرو برد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست