03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۷۱۴3423

ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) برای دومین شب متوالی در منزل علی حسین محمدی نژاد برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 21 شنبه 14 مهرماه 1397 در بیست و هفتمین شب ماه محرم الحرام ؛ آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) در دومین شب متوالی با حضور لبیک گویانی حسینی و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در منزل علی حسین محمدی نژاد برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ آیت الله سید محمد امام ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش به کوفیان به عنوان آدم های دو رنگ و دو چهره نام برد و گفت : با توجه به این که کوفیان از امام حسین(ع) برای هدایت مردم دعوت کرده بودند ، اما وقتی که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به راه افتاد تا به کوفه برود ، همین کوفیان دوچهره سر راه بر امام گرفتند .

وی افزود : امام حسین(ع) وقتی که  دید کوفیان سر عهد و پیمانشان نمانده اند فرمود : آیا فکر می کنید  من فرزند پیغمبر(ص) نیستم ؟ آیا غیر از من  در حال حاضر امامی روی زمین وجود دارد ؟ آیا من به شما بدهکار هستم ؟ اگر از دعوت خود پشیمان شده اید اجازه دهید  از اینجا بروم ، چون من برای جنگ نیامده ام بلکه برای هدایت و روشنگری آمده ام . »

امام جمعه ی شهرستان شوش  در ادامه افزود : امام حسین(ع) سپس به برخی صحابه ی پیامبر(ص) اشاره کرد و فرمود : « شما که جدم را به عنوان پیامبر خدا قبول دارید  ؛ در بین شما برخی از صحابه ی پیامبر(ص) نظیر ؛ انس بن حارثکاهلی ـ حبیب بن مظاهراسدی  ـ مسلم بن عوسجه اسدی  از کوفیان وفادار ـ هانی بن عروه مرادی و عبدالله بن یقطر حمیری حضور دارند که می توانند گواه دهند من به دعوت شما آمده ام .»

آیت الله سید محمد امام  در ادامه اظهار نمود : کوفیان در پاسخ به امام حسین(ع) گفتند : « ما کینه از پدرت  امام علی(ع) داریم چون پدران ما در در جنگ های پیامبر(ص) کشته است . » در واقع این کوفیان شیعه نبوده اند چون حتی شیعه ای که نماز نمی خواند و روزه نمی گیرد و یا قصی القلب است  به خود اجازه نمی دهد که به امام حسین(ع) بگوید ما از پدرت کینه داریم ؛ من در هیچ کتابی نخوانده ام که کوفیان در زمان امام حسین(ع) شیعه باشند  ، امام حسین(ع) اگر می خواست به قصد جنگ کردن به کربلا بیاید اصلا اهل بیت خود را همراه نمی آورد تا به اسارت درآیند ، در واقع قیام امام حسین برای ایجاد امر به معروف و نهی از منکر آن هم به دعوت کوفیان بود .

وی در ادامه به میدان آمدن قمر بنی هاشم حضرت ابوافضل العباس(ع) اشاره کرد و تصریح نمود : باب الحوائج بر خلاف حضرت علی اکبر(ع) و قاسم ابن الحسن(ع) و دیگر یاران امام حسین(ع) که در همان ابتدا با دشمن جنگیدند ، اولین بار بدون شمشیر و به قصد بردن آب به خیمه ها وارد میدان شدو با توجه به این که روایت است 4000 نفر شریعه ی فرات را در اختیار خود داشتند ، ابوالفضل العباس(ع) سقای دشت کربلا طی شش یا هفت مرحله  توانست دشمنان را کنار زده و خود را بعه فرات برساند و  دشمن در این لحه وقتی که دید قمر بنی هاشم خود را به آب رسانده است شکست را احساس نمودند و سعی داشتن که مانع آب بردن باب الحوائج به خیمه ها شوند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود  خاطر نشان نمود : قمر بنی هاشم(ع) در حالی که کف دست را پر از آب کرده بود تا بنوشد اما وقتی که به یاد لب تشنه ی برادرش امام حسین(ع) و کودکان تشنه در خیمه ها افتاد مشک را پر آب کرد تا به خیمه ها روانه شود ولی وقتی که دید مشک پر آب توسط دشمنان با تیر و کمان پاره شده است و دیگر نمی تواند آب را خمیه ها ببرد از این لحظه دست به شمشیر بود و با دشمنان جنگ خود را آغاز کرد و به دشمنان فرمود : « مگر این آب  که حتی حیوانات از خود خود را سیراب می کنند چرا نباید طفلان اهل بیت(ع) از آن سیراب نشوند ؟ » در این هنگام بود که دستان قمر بنی هاشم را یکی پس از دیگری از تنش جدا کرده ، نیزه بر چشمش زده و در نهایت وی را به شهادت رساندند ......

در ادامه مصطفی میردورقی مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با ذکر مصیبت و نوحه سرایی  در وصف سقای تشنه لبان دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) حاضرین را در غم و اندوه فرو برد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست