04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۷۳۰3468

اولین نشست کمیته ی فرهنگی و تبلیغاتی ستاد اربعین حسینی در شوش برگزار شد

ساعت 10:15 روز دوشنبه 30 مهرماه 1397 اولین نشست کمیته ی فرهنگی و تبلیغاتی ستاد اربعین حسینی شهرستان شوش در دفتر سرپرستی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد .

به گزارش واحد خبر و فضای مجازی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، علی عبدی نسب ضمن عرض خیرمقدم به نمایندگان ادارات عضو کمیته ی فرهنگی و تبلیغاتی ستاد اربعین حسینی ، عاشورا و محرم را برای همه ی شیعیان یک دانشگاه با سرفصل‌های مشخص و مسیر معین دانست و گفت : امسال با توجه به تحولات کشورهای منطقه باید نسبت به موضوع اربعین می بایست نگاه جامع‌تر و کامل‌تری داشته باشیم بنابراین ضرورت دارد تمامی دستگاه‌ها حتی فراتر از وظایف خود نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم اقدام ننمایند.

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد شهرستان شوش در ادامه با توجه به بافت عشایری منطقه  اظهار نمود : با هیئات مذهبی که از شهرستان های استان خوزستان در اربعین حسینی به شوش می آیند  باید با عزت و احترام مهمان نوازی کنیم تا وقتی از این شهر می روند باید با خاطره ای خوب  آن ها را بدرقه کنیم و در این راستا نیاز است ما مسئولین در کنار مسئولین باشیم و از زائرین پذیرایی نماییم .


عبدی نسب افزود : در روز اربعین حسینی ضرورت دارد که ما  ترویج و تبلیغ فرهنگ حسینی ر ا در دستور کار خود قرار دهیم و در روز اربعین که زیارت سیدالشهدا(ع)، توصیه شده است فضیلت و برکات خاصی برخوردار است و بنا بر روایت مشهوری که از امام حسن عسکری (ع) نقل شده، زیارت امام حسین(ع) در اربعین، یکی از نشانه‌های مؤمن یا یکی از نشانه‌های شناخت شیعیان می‌باشد اما آنهایی که به هر نحوه قادر به حضور در کربلا نیستند به نیت همان امام همام به طرف آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) سرازیر می شوند و ما مسئولین اگر زائرین یک قدم بر می دارند ما باید سه قدم برداریم تا مردم  احساس کنند بین ما و آنها فاصله ای وجود ندارد .


سرانجام پس از بحث و بررسی و تبادل نظر بین حاضرین تصمیمات زیر مصوب شد :

1 ـ کلیه ی ادارات می بایست سردرب ادارات خود را سیاهپوش کنند .

2 ـ مقرر شد قبل از نصب هر گونه بنر یا پلاکاردهای عرضی  جملات حک شده و یا نوشته شده بر روی آنها مورد بررسی قرار گیرد و از نصب هرگونه بنر یا پلاکارد که جملات آن فاقد منبع  معتبر باشد جلوگیری به عمل آید .

3 ـ سرکشی اعضای کمیته ی فرهنگی و تبلیغاتی ستاد اربعین حسینی از مواکب نوار مرزی چذابه و مواکب مستقر در جاده ترانزیت « حد فاصل شهر الوان تا شهرک بهرام » .

4 ـ برپایی ایستگاه صلواتی مشترک توسط اعضای کمیته ی فرهنگی و تبلیغاتی ستاد اربعین حسینی مسیر زائرین

5 ـ تأمین تغذیه ی فرهنگی زائرین با دعوت از قاریان ، مداحان و خطبا در آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) و بقعه ی امامزاده عبدالله بن علی(ع) و دعبا خزایی .

6 ـ تأمین فرش و صندلی مورد نیاز ایستگاه صلواتی مشترک کمیته ی فرهنگی و تبلیغاتی توسط شهرداری شوش

7  سیاهپوش کردن و برپایی ایستگاه صلواتی در شهر فتح المبین توسط شهرداری و شورای اسلامی این شهر .

8 ـ ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورایی در گروه های ادارات  در فضای مجازی


شایان ذکر است شهرداری های « حر ، شاوور و الوان » غایبان این جلسه بودند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست