03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۸۰۶3476

بازدید میدانی سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش از مواکب جاده ترانزیت شوش ـ اهواز

ساعت 12:35 ظهر روز یکشنبه 6 آبان ماه 1397 علی عبدی نسب سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به همراه کارشناسان فرهنگی و هنری ، از مواکب ایجاد شده در جاده ی ترانزیت شوش ـ اهواز بازدید نمود .

به گزارش واحد خبر و فضای مجازی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ؛ علی عبدی نسب در این بازدید گفت : کانون های فرهنگی و هنری مساجد ، هیئات مذهبی و مردم ولایتمدار روستاهای بخش مرکزی و بخش شاوور و شهرهای « شوش ، شاوور و الوان » با  راه اندازی مواکب به عنوان خدام الحسین(ع) قصد پذیرایی از زائرین اباعبدالله الحسین(ع) را دارند که با پای پیاده از امروز به راه افتاده اند تا روز اربعین حسینی در آستان مقدس و مطهر حضرت دانیال نبی(ع) تجمع نموده و در سوگ امام حسین(ع) اشک ماتم ریخته و به سینه زنی و زنجیر زنی بپردازند .

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در دیدار با  خادمین موکب عبدالله الرضیع عبدالخان اظهار نمود : رسم میزبانی و مهمانی، هر دو در فرهنگ کهن ما بسیار مهم بوده و بایدها و نبایدها درباره ی هر دوی آن ها ذکر شده است. شما مهمان کسی هستید که بزرگ ترین انسان هاست و همه بشریت مدیون و وامدار اوست.از سوی دیگر برای زائران امام میزبان هم هستید. میزبان سعی می کند بهترین رفتار را در مقابل مهمان داشته باشید.


عبدی نسب  با بیان اینکه خدام الحسین باید بهترین رفتار را با مهمانان امام حسین (ع) داشته باشند، گفت: شما باید به عنوان سفیران شهر دانیال نبی(ع) که به نجف ایران معروف است ، برای دیگران الگو و مثال زدنی باشید همانگونه که هستید و اجرتان نظر صاحب این عزاداری ها محفوظ است .

سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش با بیان این که افتخار می کنم در جمع خادمان امام حسین(ع) هستم، گفت: آن چه من امروز مشاهده کردم، این بود که شما با عشق و با دل کار می کرده اید و قطعاً هر کس از این مسیر عبور کند  بر این موضوع تاکید می کند.


 

علی عبدی نسبت در موکب شهرک بهرام نیز ضمن خسته باشید به دست اندرکاران این موکب گفت : علی رغم اینکه جمعیت کثیری امسال در نوار مرزی چذابه به صورت پیاده روی به طرف کربلا در حرکت بود ؛شاهد بارندگی شدیدی  بودیم و باد شدیدتری بیرق ها را به این سو و آن سو به چرخش در آورده بود ولی زائرین  بدون وقفه به پیاده روی خود ادامه دادند و این حاصل تلاش خدام الحسین(ع) است که در  آن شرایط جوی پذیرایی خود را ادامه دادند و به معنای واقعی این رسم میهمانی و میزبانی را به جا آوردن است . لذا شما هم با توجه به این که در آن باد شدید دچار مشکلاتی شدید ولی باز موکب را برپا نمودید از تک تک شما عزیزان تشکر می کنم و بی شک اجرتان نزد سیدالشهدا محفوظ می باشد .


 

ابراهیم رحیم خانی رئیس شورای اسلامی شهرک بهرام ضمن  قدردانی از سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش و هیئت همراه به انتقاد از مسئولین شهرستان شوش پرداخت و گفت : بیش از یک هفته است با توجه به این که در مدخل ورودی شهرستان شوش از سمت اندیمشک قرار داریم  ؛ صبحانه ، ناهار ، عصرانه و شام زائرینی که قصد سفر به کربلای معلا را دارند تدارک می بینیم و از فردا هم در خدمت زائرینی هستیم که به صورت پیاده روی این مسیر را طی می کنند تا در اربعین حسینی در آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) به عزاداری بپردازند و یک روز بعد از اربعین هم در خدمت زائرینی هستیم که در حال برگشت به شهرهای خود می باشند ، به خواست خدا تمام  اقلام مورد نیاز اهم از « برنج ـ روغن ـ شکر ـ قهوه ـ چای ـ قند و..... » توسط اهالی شهرک تأمین می گردد و ما اصلا از مسئولین با این وضعیت اقتصادی انتظار مساعدت نداشته و نداریم اما تا کنون به جز علی سرپرست بخشدار مرکزی و علی عبدی نسبت سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش هیچ مسئولی طرف ما نیامده که یک خسته نباشید به این خدام بگوید ، حتی رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی که هیئات مذهبی تحت پوشش این دستگاه هستند تاکنون  نیامده از این موکب سرکشی نماید .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست