04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۰۹۳۰4087

از برندگان مسابقه ی استعدادیابی مداحی در شوش تجلیل شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت کانون مداحان و شاعران آیینی اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش و  از برندگان مسابقه ی استعدادیابی مداحی در رده ی سنی نونهالان و نوجوانان تجلیل شد .

به گزارش شوش  نیوز ، ساعت 13:30 روز یکشنبه 30 آذرماه1399 هم زمان با ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و با حضور حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ، رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حبیب چنانی رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی ، محسن سرخه مدیر کانون بسیج مداحان سپاه ناحیه ی شوش و کریم ستاوی مسئول امور مساجد اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی از برندگان مسابقه ی استعدادیابی مداحی تجلیل به عمل آمد .

حبیب چنانی رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش پیرامون برگزاری این آیین گفت : این مسابقه با هدف معرفی استعدادهای برتر مداحی در رده های «نونهالان و نوجوانان» ویژه ی برادران برگزار شد تا مداحان برتر این مسابقه  به هیئات مذهبی ، حسینیه ها و هر جا ذکر اباعبدالله الحسین(ع) باشد برای مداحی معرفی شوند .چون اگر ما این کار رو با همکاری کانون بسیج مداحان سپاه ناحیه ی شوش انجام ندهیم به شخصه یک مداح نوجوان نمی داند کجا برود .


وی افزود : خوشبختانه برگزاری این مسابقه باعث گردید که در مرحله ی شناسایی بتوانیم عده ی زیادی را پیدا کرده و این مسابقه را برگزار کرده و توسط هیئت داوران مورد بررسی قرار دهیم و امروز جوایز برندگان به دستان حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تیلیغات اسلامی و رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا خواهد شد .


رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی  در پایان از برندگان این مسابقه خواست تا در سایت طوبی ثبت نام کنند که کارت عضویت آنها صادر گردد تا بعد از رهایی از ویروس منحوس کرونا بتوانیم کلاس های آموزشی و آشنایی مداحان نونهال و نوجوان را با دستگاه ها و نواها را برگزار کنیم .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ضمن ابراز خرسندی از این که این مراسم در سالروز ولادت باسعادت عقیله ی بنی هاشم حضرت زینب(س) می شود گفت : عزیزان ما در کانون مداحان و شاعران آئینی اداره چند وقت پیش مسابقه ای را با حضور علاقه مندان به مداحی در رده های سنی نونهالان و نوجوانان تحت عنوان «استعدادیابی مداحی »برگزار کردند و عزیزانی که امروز از آنها تجلیل می شود رتبه های برتر را بنا به تشخیص کمیته ی داوران به دست آورده اند که در این راستا جا دارد از حبیب چنانی رئیس کانون مداحان و شاعران آئینی و محسن سرخه مدیر کانون بسیج مداحان سپاه ناحیه ی شوش و مجموعه ی همراهشان که این مسابقه را برگزار کرده و داوری نمودند قدردانی نمایم .


وی خطاب به مداحان برتر این مسابقه گفت : این اول راه است ، قطعا روزی می رسد که شما در بالاترین قله های افتخار خدمتگذاری به اهل بیت(ع) می رسید ، بی شک هر چیزی لذت و عشقی دارد ؛ اما عشقی که ما به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) داریم چیزی دیگر است .

حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر در ادامه یادآور شد : همه عاشق امام حسین(ع) هستند از پیران 80 ساله تا حتی و کودکی که در قنداقه قرار دارد ، بزرگان در این راه به سوگواری می پردازند و نوزادان با پوشیدن لباس سیاه نقش حضرت علی اصغر(ع) را بازی می کنند و دختران 3 یا 4 ساله نقش حضرت رقیه(ع) را را بر عهده می گیرند و خلاصه همه یار و یاور امام حسین(ع) می شوند « هرگز به زیر بیرق دشمن نمی رویم ، تا پرچم عزای حسین(ع) کنار ماست ///  قامت به زیر بار ستم خم نمی کنیم ، این تا ابد همیشه و هر جا شعار ماست » این یک درس بسیار بزرگی برای ماست ؛ لذا ما به شما مداحان نونهال و نوجوان کمک می کنیم تا ان شاالله در آینده با تلاش و کوششی هم که شما از خود نشان می دهید بتوانید از مداحان خوش صدا و آشنا به دستگاه های موسقیایی نه فقط شهرستان شوش بلکه استان خوزستان و حتی کشور باشید .


ما در جمع خودمان «حبیب چنانی ، محسن سرخه ، محمد تاری  و کریم ستاوی» داریم ، عباس کرم الهی که امروز در جمع ما به عنوان خبرنگار حضور دارند در دستگاه هستند که مداح هستند  و رضا ذاکری که به عنوان سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور دارند با دستورالعمل ها و این که مداح خوب چه کسی است آشنایی کامل دارند و معمولا آن کسی مداح خوبی می شود باید قبل از آن یک قاری خوب قرآن باشد .


وی برای اثبات گفته ی خود به محمدحسین پویان فر مداحی که تلاوت قرآن را معتقد است تلاوت قرآن برای مداح و هیئت یک برکت است اشاره کرد و تصریح نمود : محمدحسین پویان فر جوان و خوش ذوقی است که شاید در ظاهر کم سن و سال به نظر برسد، اما با خود کوله‌باری از ‌تجربه را همراه دارد . محمدحسین پویانفر مداحی است که با «قرآن و تلاوت آن» وارد این حرفه شده است و خودش معتقد است که قرآن برکت هیئت است و اگر هیئت با آیات قرآن شروع شود همان چیزی می‌شود که خدا می‎خواهد. این مداح در ویژه‌برنامه ‌«سیاه مشق عشق» به خبرنگار خبرگزاری تسنیم گفته است ؛ « بعد از فراگیری قرائت قرآن در یک پروسه زمانی از جلسات دور شدم و به درس و مدرسه و برای کنکور مشغول شدم که در این زمان جرقه ی مداحی در یک اتفاق برایم شکل گرفت..... ‌از کودکی به همراه پدرم به مجالسِ «حجت کسری» می‌رفتم‌، ایشان قرآن خواندن من را دیده بود و آن شب به من گفتند : « چرا مداحی نمی‌کنی؟ »گفتم که حاج آقا من اهل مداحی نیستم؛ اما گفت‌ : «یک قاری قرآن که صدای خوشی داشته باشد می تواند یک مداح خوب باشد اما یک مداح خوب چنانچه با قرآن مأنوس نباشد و با تلاوت قرآن میانه ای نداشته باشد بی شک بی مورد محبوبیتش در جامعه کاسته خواهد شد ؛ چون مداح اگر  قاری نباشد توان خواندن ادعیه را هم نخواهد داشت »


در ادامه رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ضمن قدر دانی از حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، «اعتماد به نفس» را یکی از فاکتورهای مهم برای هر مداح دانست و در این زمینه اظهار داشت : ذاکر اهل بیت(ع) باید اعتماد به نفس را در خود تقویت کرده ودر ابتدا امر به خود تلقین کند که می تواند مداحی کند. زیرا تلقین یکی از راه های تعلیم و تعلّم است. و در مقابل، حالتِ یأس و ناامیدی را از خود دور کند، که راه کسبِ شهامت، امید به آینده ی درخشان است.


وی افزود : این نکته غلط است که ذاکر اهل بیت(ع) گمان کند استعدادِ این کار در وجود او نیست، «بلکه هر کس با امید و تمرین پی در پی می تواند موفق شود، به شرط اینکه هدفش جلب رضایت خداوند و خوشنودی ائمه ی اطهار (ع) بوده و با قرآن نیز مأنوس باشد ». پس اگر از روز اول به خود تلقین کند که لایق مداح شدن است، خواهد توانست؛ چرا که در مواقع عادی با «دوست، خواهر و یا بستگانش خوب و زیبا و روان صحبت می کند و با آهنگی خوش آنها را صدا می زند. پس چنین شخصی حتماً خواهد توانست برای یک جمعی هم، زیبا و روان صحبت کند.»


در پایان از برندگان مسابقه ی استعدادیابی مداحی با «اهدا لوح تقدیر و یک جلد کلام الله مجید» تجلیل شد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست