04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۵۱۵4403

عزاداران حسینی هیئت زنجیرزنی متوسلین به آقا موسی ابن جعفر(ع) با سیاهپوش کردن محل به استقبال ماه محرم رفت

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عزاداران و عاشقان حسینی هیئت  زنجیرزنی متوسلین به آقا موسی ابن جعفر(ع) در شهرستان شوش دانیال(ع) با اجرای آیین سیاه پوش کردن محل ، با حضورامام جمعه و رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی به استقبال ماه محرم رفته اند.

به گزارش شوش نیوز ؛   همه ساله با نزدیک شدن به ماه محرم هیئت زنجیر زنی متوسلین به آقا موسی ابن جعفر(ع) به مدیریت حیدر لیاقت فر  با سیاهپوش کردن محل به استقبال ماه محرم می روند و امسال جمعه 15 مردادماه 1400 ساعت 9:30 صبح در روزی که به نام امام زمان(عج) مشهور است با حضور حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی شهرستان شوش و حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی محل استقرار این هیئت در خیابان شهید رجایی شهر شوش سیاهپوش شد .


« شستشوی خیابان ، نصب پارچه‌ نوشته‌ها در ذکر مصائب اهل بیت(ع) ، نصب بیرق ها و پرچم ها ؛  سیاه پوش نمودن دو سمت خیابان شهید رجایی و صرف صبحانه به نیت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) » از اقدامات عزاداران هیئت زنجیر زنی متوسلین به آقا امام جعفرصادق(ع) برای استقبال از ماه محرم ، ماه پیروزی خون بر شمشیر است.


 

یکی از نکات قابل توجه  در این آیین ، این است که امام جمعه ی شهرستان شوش از پله بالا رفته و پرچم اصلی هیئت را بر بلندای محل عزاداری نصب کرد و این کار با ذکر صلوات بر محمد(ص) و آل محمد(ص) همراه بود .


 

شایان ذکر است در این آیین « مصطفی میردورقی و ناصر پیوست مداحان هیئت ـ رحمن ایزدی شاعراهل بیت(ع) ، محمودضیایی و دیگر اعضای» هیئت عزاداری حضور داشتند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست