04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۶۲۵1198

آیت الله خزعلی در سن 90 سالگی دارفانی را وداع گفت

ابوالقاسم خزعلی  اول فروردین 1304در شهرستان بروجرد دیده به جهان گشود ، وی تحصیل علوم دینی را در حوزه علمیه مشهد آغاز کرد؛ صرف و نحو را نزد علی‌اکبر دامغانی فرا گرفت و کتاب مغنی اللبیب را نزد محقق قوچانی خواند. 

 

 

 معالم، لمعه و قوانین را نزد سید احمد یزدی آموخت و رسائل، مکاسب و کفایه را نزد هاشم قزوینی و بخشی از کفایه را نیز نزد مجتبی قزوینی فرا گرفت . او پس از آن راهی قم شد و در درس خارج فقه سید حسین طباطبائی بروجردی و خارج اصول سید روح‌الله خمینی حضور پیدا کرد. وی همچنین مدتی در محضر محمدتقی بهجت تلمذ کرده است. در بخش فلسفه، اشارات را نزد جواد خندق‌آبادی تهرانی خواند و در درس منظومه و اسفار سید محمدحسین طباطبایی حاضر شد . تنها اثری که از وی به چاپ رسیده، تفسیر سوره فاتحه ی الکتاب نام دارد.

 

وی از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی (نماینده سمنان در مجلس خبرگان قانون اساسی)، عضو سابق شورای نگهبان برای ۲۰ سال، عضو مجلس خبرگان رهبری از ابتدا تا زمان مرگ و مسئول بنیاد بین‌المللی غدیر بود. وی که از تدوین کنندگان قانون اساسی جمهوری اسلامی بود، محرومیت زنان از ریاست جمهوری را توصیه سید روح‌الله خمینی می‌دانست.

 این عالم مجاهد در بامداد چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ پس از یک دوره طولانی بیماری و کهولت سن درگذشت و قرار است فردا پنجشنبه ساعت 9 صبح پیکر پاکش تشییع و به خاک سپرده شود .

معرفی فرزندان آیت الله خزعلی

فرزند کوچک او محمدحسین از خوانندگان موسیقی پاپ با نام هنری سمیر زند است. محمد حسین خزعلی در حال حاضر با حمایت ایشان مدیریت شبکه‌های ماهواره‌ای IRAN-FMTV و IRAN-MNTV را بر عهده دارد. محمد حسین در سال ۲۰۱۲ میلادی از نفوذ پدر بهره جست و حبیب محبیان خواننده پاپ لس آنجلسی را برای همیشه به ایران بازگرداند. حبیب هم اینک در شمال ایران و شهر رامسر ساکن است. مهدی خزعلی فرزند دیگر اوست که در سال‌های بعد از انتخابات جنجالی ۸۸ بارها به زندان افتاده‌است. دختر او انسیه خزعلی رئیس دانشگاه الزهرا است. دختر دیگر او کبری رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

منبع : ویکی پدیا 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست