03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۹۰۲1323

به بهانه ی هفته ی بسیج ؛ چرا در سطح کشور پایگاه بسیج مطبوعات وجود ندارد

به قلم ـ عباس کرم الهی

مقدمه :

به دنبال پيروزي انقلاب اسلامي و قطع دست استکبار جهاني و منافع آنها در ايران، توطئه‌ها و فتنه‌هاي شياطين عليه ايران روز به روز گسترش يافت. 

 

 

 

 

در چنين شرايطي امام خميني(ره) در پنجم آذر 1358، فرمان تشکيل بسيج را صادر کردند و فرمودند: مملکتي که 20 ميليون جوان دارد، بايد بيست ميليون ارتش داشته باشد. هنوز يک سال از صدور فرمان امام نگذشته بود که رژيم بعث عراق با هدف براندازي نظام نوپاي اسلامي و با حمايت استکبار جهاني، عليه ايران دست به حمله همه جانبه زد.

 

در چنين شرايطي بود که جوانان سلحشور، به اشاره امام به صورت خودجوش و تحت تشکل‌هاي بسيجي به جبهه‌ها شتافتند و در طول هشت سال دفاع مقدس، با تقديم خون خود، نهال نوپاي انقلاب اسلامي را آبياري کردند و حماسه‌ها و رشادت‌هاي بي‌سابقه‌اي آفريدند. اينگونه بود که بسيج در تاريخ انقلاب اسلامي نه به عنوان يک نهاد نظامي صرف، بلکه به عنوان يک مکتب فرهنگي و ارزشي و کلمه طيبه‌اي که در بين همه اقشار ملت ايران ريشه دوانيده است، مطرح مي‌شود. مقام معظم رهبري در مورد بسيج فرموده‌اند: «... اگر بخواهيم بسيج را در يک تعريف کوتاه معرفي کنيم بايد بگوييم: « بسيج عبارت است از مجموعه‌اي که در آن پاکترين انسان‌ها، فداکارترين و آماده به کارترين جوانان کشور، در راه اهداف عالي اين ملت و براي کمال رساندن و به خوشبختي رساندن اين کشور جمع شده‌اند ... » بسيج عبارت است از تشکيلاتي که در آن افراد متفرق و تنها، به يک مجموعه عظيم و منسجم، به يک مجموعه آگاه، متعهد، بصير و بينا به مسائل کشور و به نياز ملت، تبديل مي‌شوند. مجموعه‌اي که دشمن را بيمناک و دوستان را اميدوار و خاطر جمع مي‌کند؛ در حقيقت همه انسان‌هاي مؤمن، آگاه، بصير، عاشق ، متعهد و علاقه‌مند و آگاه به کار، در هر ميداني از ميدان‌ها هستند که براي ملت مفيد است، جزء بسيج‌اند؛ لذا بسيج يک نام مقدس است. »

 

تأسیس پایگاه های اختصاصی مقاومت :

 

در حال حاضر تمام اقشار جامعه هر کدام برای خود در یکی از پایگاه های مقاومت عضو است و به فعالیت خود می پردازد .

 

بسیج کارگران ريال اصناف و بازاریان ـ بسیج اساتید دانشگاه ها ـ بسیج طلاب ـ بسیج دانشجویان ـ بسیج دانش آموزشی ـ بسیج خواهران ـ بسیج جامعه ی پزشکی ـ بسیج عشایر ـ بسیج هنرمندان ـ بسیج رسانه و .... اما متأسفانه پایگاهی برای ساماندهی مطبوعات در نظر گرفته نشده است .

 

آیا مطبوعاتی ها حق ندارند برای خود پایگاهی داشته باشد ؟ به واقع مشکل کار کجاست که روزنامه نگاران نباید پایگاهی مستقل برای خود داشته باشند .

 

در حال حاضر فقط در شهرستان شوش بیش از 200 نفر عضو انجمن روزنامه نگاران شده اند که هیچکدام  بسیجی نیستند و تمایل دارد در پایگاهی عضو شوند که به نام بسیج مطبوعات فعالیت داشته باشد .

 

در استان خوزستان ، شهرستان های « اهواز ـ آبادان و دزفول » به خاطر داشتن صدا و سیما یا ایستگاه رادیویی پایگاه بسیج رسانه دارند ، ولی سایر  شهرستان های استان در بخش مطبوعات فعالیت قابل توجهی دارند ولی تا کنون نادیده گرفته شده اند .

 

امید است که مقامات بلند پایه ی نظام مقدس جمهوری اسلامی  برای قشر مطبوعات هم پایگاه مقاومتی در نظر بگیرند .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست