04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۱۰۱۲1413

بیانه ی شوش نیوز در مورد اعدام عالم ربانی « شیخ نمر باقر النمر»

اقدام وحشیانه و ددمنشانه ی رژیم آل سعود در به شهادت رساندن عالم ربانی « شیخ نمر باقر النمر»  رهبر شیعیان عربستان، یکی دیگر از نقش ها و ترفندهای آمریکا و اسرائیل است .

 

آمریکا و اسرائیل جنایت کار  برای شدت بخشیدن تفرقه بین ملت ها  و اختلاف بین شیعه و سنی است، که به به خواست خداوند یکتا  و به برکت خون های پاک شهیدان از جمله این شهید عزیز، ناکام و با هوشیاری، هوشمندی و وحدت مسلمانان به گونه ای معکوس، آثار خود را در صحنه ی مقاومت اسلامی و آرمان آزادی قدس شریف هویدا خواهد ساخت.

 

این حرکت وحشیانه ی شیطان بزرگ آمریکای زورگو و  رژیم غاصب صهیونیستی  و آل سعود  تروریست پرور در اعدام آیت الله شیخ نمر نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان بوده و نشان می دهد بنیان اینگونه جنایات تفکر وهابیت و جریان تکفیری ـ سلفی است که امروز داعش پرچمدار آن است.

 

پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز ؛ با تبریک و تسلیت شهادت آیت الله نمر باقر النمر به محضر گانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) ، آیت الله العظمی امام خامنه ای « مدظله العالی»  ، شهروندان ولایتمدار شوش ، آیت الله سید محمد امام ، املام جمعه  و روحانیت مبارز در حوزه های علمیه ی خواهران و بردادران ، اصحاب رسانه و مطبوعات ، هنرمندان ، اساتید دانشگاه ، دانش آموزان و بانوان و تاکید بر ضرورت اعتراض فراگیر آحاد ملل و جوامع اسلامی و نیز آزادیخواهان و حق طلبان عالم علیه آل سعود آورده است: تردیدی نیست خون پاک این شهید والامقام ، وحدت امت اسلامی را تقویت خواهد کرد و با طنین انداز شدن پیام راستین و آگاهی بخش شیخ نمر در جای جای سرزمین حجاز، پرچم مقاومت و مبارزه آن روحانی جلیل القدر به دست آحاد ملت مسلمان عربستان به ویژه جوانان غیور حجازی برافراشته نگه داشته شده و در آینده ای نه چندان دور انتقام سختی از جنایتکاران آل سعود گرفته و سقوط و فروپاشی پایه های این رژیم تروریست پرور، منفور و ضد اسلام را رقم خواهد زد.

 

شیخ نمر باقر النمر کیست؟

 

شیخ باقر در سال ۱۳۷۹ قمری، مصادف با ۱۹۵۹ میلادی، در شهر «العوامیه» در شرق عربستان به دنیا آمد.

 

تحصیلات مقدماتی خود را در همان شهر العوامیه به پایان رساند و در سال 1400 هجری قمری مصادف با 1989 میلادی، برای آشنایی نزدیک‌تر با انقلاب اسلامی ایران و تحصیلات حوزوی ابتدا به ایران مهاجرت کرد تا در تهران در حوزه علمیه حضرت قائم(عج) حضور پیدا کند که در همان سال توسط آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی در تهران تأسیس شده بود.

 

شیخ نمر پس از 10 سال تحصیل در حوزه علمیه حضرت قائم(عج)، عازم سوریه شد و در حوزه علمیه حضرت زینب(ع) برای ادامه تحصیلات حوزوی و علوم دینی نام نوشت و در حضور اساتید این حوزه به تحصیل پرداخت.

 

وی دوره کتاب‌های اصولی از جمله "اصول" المظفر، "رسائل" شیخ انصاری و "کفایة" آخوند خراسانی را گذراند و در علم فقه نیز "اللمعة الدمشقیة" نوشته شهید اول، "جامع المدارک" خوانساری، "مکاسب" شیخ انصاری و "مستمسک العروة الوثقى" سید حکیم و دیگر کتاب‌های فقهی را مطالعه کرد.

 

شیخ نمر در طول مدت تحصیل علوم حوزوی خود در تهران و سوریه در محضر اساتید مختلفی حضور یافت، از جمله:

 

- بحث خارج نزد آیت الله سید محمدتقی مدرسی در تهران

 

- بحث خارج نزد آیت الله سید عباس مدرسی در سوریه

 

- بحث خارج نزد آیت الله خاقانی در سوریه

 

- دروس عالیه ی نزد علامة شیخ صاحب الصادق در تهران

 

- درس "لمعة" نزد علامة شیخ وحید افغانی

 

- اخلاق نزد آیت الله شیرازی در قم

 

شیخ نمر سال‌ها اداره حوزه علمیه حضرت قائم(عج) در تهران و سوریه را برعهده داشت و تلاش بسیاری برای توسعه و پیشرفت این مراکز انجام داد.

 

پس از بازگشت به عربستان مرکز مذهبی "الإمام القائم(عج)" را نیز در العوامیه تأسیس کرد که در واقع سنگ‌بنای "مرکز اسلامی" در سال 1422 هجری قمری مصادف با 2011 میلادی بود.

 

اعدام این عالم شیعه از جمله اقدامات شنیع آل سعود در سال های گذشته است و باید نشست و دید که آیا دستگاه دیپلماسی کشور مانند وقایع پیشین از جمله فاجعه منا و سخنان وقیحانه وزیر امور خارجه روند بی عملی خود را ادامه خواهد داد یا خیر.

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست