04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۷۰۳1868

دیدار فرمانده و اعضای پایگاه مقاومت امام جعفر صادق(ع) با امام جمعه ی شهرستان شوش

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 2 شهریور 1395 ساعت 21 فرمانده و اعضای پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام صادق(ع) که سرگرد کریم بابایی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج و جانشین وی این جمع را همراهی می کرد به مناسبت هفته ی بسیج با امام جمعه ی شهرستان شوش دیدار نمودند .

 

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن ضمن قدردانی از زحمات بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام صادق به شهدای هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد وعنوان نمود : هنوز هم «عطر شهادت» از ورای سالهای دور، به مشام می رسد. هنگامی که از «دفاع مقدس» یاد می شود، یاد حماسه سازان میدان های شرف و عزت، جان را لبریز از افتخار و مباهات می کند . آنان که عطر معنویت و صفا را در سنگرهای مقاومت و خط مقدم جهاد می پراکندند، آنان که «صلابت» و «عطوفت» را درهم می آمیختند، آنان که ترکیبی از «اشک و آهن» و «خشم و عاطفه» بودند، مزه خوب و طعم خوش «جهاد» و «عرفان» را چشیده بودند، «شور» و «شعور» را با هم داشتند. یادشان بلند و ماندگار بود؛ آنان که در سایه فداکاری و جان نثاری، «خط جهاد و شهادت» را بر بام بلند آسمان و در دفتر ماندگار تاریخ و دیباچه عشق، رسم می کردند. با دلی روشن و پرباور، در میدان جنگ، اهل «محراب نماز» و «سنگرهای دعا» بودند. شوق بندگی و عشق پرستش، در کنار روح حماسی و شور حمله و شجاعت رزم، به آنان شیوه ای علوی و روحی حسینی بخشیده بود و چاشنی سلاح رزمشان ایمان و عقیده بود، نه باروت !


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به جبهه ی جدید اسلام در کشورهای عراق و سوریه خصوصاً دفاع از حرم مطهر حضرت زینب(س) اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  فریادهای خروشان و تکبیرهای بلند رزمندگان ما، امروز از حنجره گرم و پرصلابت « مدافعان حرم » بر می آید و لرزه بر اندام استکبار می اندازد و خواب از چشمشان داعش و دیگر گروهک های ظاله می رباید. پس نبرد، هنوز هم جاری است؛ هم در جبهه ای به گستردگی کشورهای اسلامی، هم در عرصه فرهنگ و اندیشه و وارثان آن دوران و یادگار آن فرهنگ مقاومت و ایثار و بازماندگان آن حماسه های دفاع، امروز نیز مسئولیت دفاع و پشتیبانی و امداد و رزم و خط شکنی و حفظ موانع و دیدبانی و پیشروی را بر عهده دارند.

 

وی در ادامه نسبت به حمایت از حضور مستمر جوانان در مسجد ؛  بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام صادق را به دعوت جوانان  فراخواند و تصریح نمود : اگر هر بسیجی بتواند یک نوجوان و یا جوانی را که به هر نحوه به مسجد نمی آید آن را حتی اگر در هفته دو روز با مسجد آشنا کند در واقع می توان گفت که گام مؤثری برداشته ایم .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش به آرزوی خود که داشتن یک مسجد نمونه است اشاره کرد و اظهار داشت : مسجد نمونه ، عهده دار نقشهای مهمّی در عرصه های « عبادی ، تربیتی ، فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، نظامی و ورزشی »  است. مطالعه ی  این نقش ها ، سیمای مسجد نمونه را برای ما روشن می کند .


 

وی افزود : از بعد عبادی تمام مساجد بیش از 90 درصد در امورات برگزاری نماز جماعت و برگزاری مسابقات علوم قرآنی و کلاس های آموزشی موفق هستند و آن 10 درصد وقتی تکمیل می گردد که مسجد مملو از جمعیت باشد .

 

سید محمد امام در ادامه به ویژگی های تربیتی مسجد پرداخت و گفت : پس از جنبه های عبادی مسجد، نوبت به بررسی ابعاد تربیتی آن می رسد. البتّه آن چه تحت عنوان جنبه های عبادی مسجد مورد بحث قرار گرفت، نیز به گونه ای به ابعاد تربیتی مسجد ـ به معنای عامّ آن ـ باز می گردد؛ زیرا عبادت پرورش دهنده روح و روان آدمی و پاسخ گفتن به یک نیاز طبیعی و مهمّ اوست. کسی که نیازهای جسمی و روانی خود را به طور منطقی پاسخ گوید، شخصیتی متعادل می یابد. برعکس، عدم پاسخ منطقی به نیازهای واقعی و فطری، شخصیت انسان را دچار تباهی و یا دست کم، نقصان و کمبود می کند.

 

وی در بخشی بعدی سخنان خود به بعد ورزش در مساجد اشاره کرد خاطر نشان نمود : آرزوی من این هست در تمام مساجد شوش  بخشی از فضا به فعالیت های ورزشی در نظر گرفته شود ، البته منظورم این نیست که میادین فوتبال و یا پیشت های تیراندازی یا سوارکاری ایجاد شود بلکه حتی اگر بشود در فضای از مسجد حداقل دو میز تنیس روی میز برقرار شود می توان ورزش را در مساجد زنده کرد .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان نماز جمعه را زبان گویای مردم دانست و بیان نمود : در اهمیت نماز جمعه همین بس که آیه ی  مربوط به نماز جمعه در سوره جمعه به مؤمنان دستور می دهد که وقتی صدای اذان نماز جمعه را شنیدید به سرعت به بسوی نماز جمعه بشتابید و از هر کاری که مانع حضور در نماز جمعه می شود پرهیز کنید. لذا نماز جمعه یکی از دست آوردهای مهم انقلاب اسلامی است و خدا را شاکریم که در انقلاب اسلامی بسترهای زیادی برای بعضی از شعائر دینی فراهم گردیده است .

 

وی افزود : نماز جمعه زبان گویای مردم ومؤثرترین پایگاه ایجاد وحدت و همدلی بین مردم و مسؤولان  و مهم‌ترین جایگاه برای تربیت نیروهای متعهد و انقلابی است و من انتظار دارم که با حضور در نماز جمعه از زبان گویای مردم حمایت کنید .

 

سرگرد بابایی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش با این به این که در نظر است برای حضور جوانان آلوده به مواد مخدر به مسجد برنامه ریزی شود اظهار داشت : در این دیدار به کلیات این برنامه اشاره کردم و به خواست خدا مدنظر است که جلساتی که خاص این موضوع برگزار می شود ، جزئیات آن را تشریح نمایم و از جمع نیز  برای هر چه بهتر برگزار کردن این طرح ازصاحب خرد و اندیشه نظرخواهی نمایم .


 

 

در پایان از طرف فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام صادق (ع) لوح تقدیر به آیت الله امام ، امام جمعه ، سرگرد بابایی فرمانهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش و حجت الاسلام والمسلمین بخشی اهدا گردد ؛ که سرگرد بابایی لوح خود را به حسن شوهانی جانشین فرماندهی پایگاه مقاومت بسیج امام صادق(ع) اهدا نمود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست