03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۹۰۵3499

صد و چهاردهمین شهد صلوات شهدای شهرستان شوش بر گزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20 یکشنبه 4 آذرماه 1397 مصادف با میلاد حضرت رسول اکرم(ص) ، ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) ، مؤسس مذهب جعفری و روز اخلاق و مهرورزی ، به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت امور ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) ـ نزسا ، صد و چهاردهمین آیین شهد صلوات با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان سید محمد امین موسوی در منزل «شهید صالح شعیبی» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ پس از اجرای آیین چاووش خوانی به مناسبت میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) حجت الاسلام والمسلمین سعید گیلانی نماینده ی ولی فقیه در  تیپ حضرت مهدی(عج) ـ نزسا ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات در مقدمه ی سخنان خود اظهار نمود : چند بار توسط جناب آقای سید محسن فاضلی مدیر محترم ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج)_نزسا دعوت شده بودم که در این آیین حضور یابم اما به خاطر حجم کاری توفیق حاصل نمی شد و امروز که مصادف شده با این عید فرخنده ، جای بسی خوشحالی است که فرصتی به دست آمد تا در جمع شما رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم شهرستان شوش حضور یابم .

وی سپس به داستان حضرت موسی(ع) و بهترین بنده ی خدا روی زمین اشاره کرد و گفت :روزی حضرت موسی(ع) از خداوند خواست تا بهترین بنده اش را روی زمین به او نشان دهد ؛ خداوند به او فرمود « اگر می خواهی  بهترین بنده را ببینی  برو پشت  فلان کوه » حضرت موسی(ع) به همان آدرس رفت که یک پیرزن را دید ؛ این پیرزن نابینا بود و  از داشتن دست و پا هم محروم بود  ؛ حضرت موسی(ع)  متعجب  جلو رفت و سلام گفت ؛ پیرزن مرتب شروع به ذکر خدا نمود  و گفت  علیک السلام نبی الله ؛ حضرت موسی به آن پیرزن گفت : « تو که چشم نداری  ، دست و پا هم نداری پس چرا به ذکر خدا مشغول شده ای ؟ مگر خداوند چیزی به تو داده است ؟ » از طرفی چگونه دانستی که من نبی الله هستم؟ پیرزن گفت : همانگونه که خداوند  مرا به تو نشان داده به من هم فرموده است که نبی الله به دیدنت خواهد آمد و خدا را شکرگزارم  که مرا از دست و پا و چشم محروم نموده است  چون چه بسا ممکن بود با همین دست و پا  گناهانی انجام می دادم  ، در عوض خداوند یک زبان به من داده  تا  همه اش شکرگزار باشم .


حجت الاسلام گیلانی در تکمیل این داستان خاطر نشان نمود : حضرت موسی(ع) گفت :  از خدا حاجتی نداری ؟ پیرزن جواب داد : دختری دارم که چند روزی است به سراغم نیامده ، خبری از دخترم  می خواهم تا از نگرانی رها شوم . حضرت موسی(ع) پس از چند روز پیکر دختر آن پیرزن را دید که توسط حیوانات دریده شده است ؛ خبر را به پیرزن رساند ؛ پیرزن تا این را شنید گفت : « الحمدالله » حضرت موسی(ع) گفت :من دارم از مرگ دخترت می گویم چرا الحمدالله می گویی ؟ پیرزن در پایان اظهار داشت : چون مرا از نگرانی رها کردی خداوند را شاکرم .

نماینده ی ولی فقیه در تیپ حضرت مهدی(عج)  افزود : در جبهه های هشت سال دفاع مقدس هم  جمعی وقتی یکی از رزمندگان تیر می خورد  شکر گزار خدا می شد و به راهش ادامه می داد , همین رزمندگانی که در جمع ما حضور دارند گفته ی ما را تأیید می کنند .

حجت الاسلام سعید گیلانی  در ادامه به گرفتاری های مسلمین در جامعه ی امروزی اشاره کرد و عنوان نمود : چرا در زندگی گاها می لنگیم؟ در واقع اگر زن ، فرزندان  ، پست و مقام و لباس  را کنار بگذاریم  کجای دنیا قرار داریم ؟


وی سپس به خاطره ای  از دیدار با بیماران اعصاب و روان در بیمارستان گلستان اشاره کرد و تصریح نمود : وقتی به بخش اعصاب و روان در بیمارستان گلستان رسیدیم  درب این بخش با زنجیر قطوری که با چند قفل بسته شده بود مواجه شدیم   و وقتی وارد شدیم  گروهی مشغول زدن و رقصیدن بودن و برخی  می گریستند ؛ دو نفر را پشت سر خود احساس کردم و مواظب بودم که  مرا نزنند  از بخش که بیرون آمدم شکر گزار خدا شدم  که من چنین حالتی ندارم ؛ حال شما در نظر بگیرید پدر و مادری که فرزندی بین این بیماران داشته باشند چه حال و روزی دارند  و یا این که  وقتی می بینید که پدر و مادری چهار شهید تقدیم کرده و یا حتی تک فرزند خود را از دست داده در می یابیم که این انقلاب به این راحتی به دست نیامده است .لذا به خاطر همین انقلاب می بایست سر بر مهر بگذاریم و خدا را شکرگزار باشیم .

حاج آقا گیلانی در ادامه  انقلابی ماندن را شرط اول انقلابی بودن دانست و در این خصوص تصریح نمود : خیلی ها  انقلابی بودند  اما انقلابی  نماندند  از صدر اسلام  « طله و زبیر ، ابو موسی اشعری ـ ابن ملجم مرادی ، شمر ابن ذوالجوشن و.... »  حتی نماز شب می خواندند ولی از راه منحرف شدند همانطور که ما در طول این چهل سال برخی از انقلابیون را دیدیم که  به بی راهه رفتند و ما نباید به آن دسته از افراد نگاه کنیم  و فکر کنیم هر راهی که رفته اند درست است .


وی در ادامه  به دو نعمت مهم خدا  اشاره کرد و یادآور شد : سلامتی و امنیت  دو نعمتی که حتی توسط پیامبر اکرم(ص) به آنها پرداخته است برای جامعه بسیار مهم  به شمار می آیند ؛ شما به یاد دارید حمله ای  که به مجلس شورای اسلامی شد چه ولوله ای  به وجود آورد  و یا زمانی که  در اصفهان  به صورت برخی از دختران اسید پاشیده می شد تا ساعت ها  کسی در خیابان ها قدم نمی زد .پس ما باید قدر این امنیتی که داریم را بدانیم و یا برای سلامتی هم به خاطره ای اشاره کنم وقتی که دختری دوپایش قطع شده بود و روی ویلچر نشسته بود  بیشتر به سلامتی پی بردم و خداوند را شاکر بودم که دختر من این حالت را ندارد .

نماینده ی ولی فقیه در تیپ حضرت مهدی(عج) نیروی زمینی سپاه به داشتن  وجدان اشاره کرد و گفت : یکی از بزرگان برای دیدن امام زمان در جمکران نذر کرده بود که  چله نشینی کند  ، چهل شب اول تمام شد  خبری  نشد ، چهل شب دوم را پشت سر گذاشت باز خبری نشد وارد سومین چله شد و وقتی به سی و هشتمین شب رسید در خواب دید اگر می خواهی امام زمان را ببینی به محله ی قفل فروشان برو ـ فردای آن روز به محله ی قفل فروشان رفت ، جوان رعنایی را دید به او سلام عرض کرد ؛ در این هنگام پیرزنی قفل به دست وارد شد ؛ آن جوان به پیرزن گفت: قفلت را می فروشی ـ پیرزن گفت آری ـ جوان گفت قفل شما « به نرخ امروزی» دو هزار تومان ارزش دارد ولی من قفل شما را 1500 تومان می خرم ـ پیرزن گفت : همه ی بازار را گشتم ولی هیچ کس قفل مرا بیش از 500 تومان نخواست ـجوان گفت ولی قفل شما  دوهزار تومان ارزش دارد من  آن را 1500 می خرم تا خودم آن را به 2000 تومان بفروشم تا چیزی گیر خودم هم بیاید ، معامله انجام شدو جوان به آن مرد بزرگ گفت : برای دیدن امام زمان  چله نشینی  نیازی نیست  بلکه وجدان می خواهد اگر وجدان داری  امام زمان را خواهی دید و اگر نداری هیچوقت او را نمی بینی .


حاج آقا گیلانی در ادامه به سختی حفظ ایمان در جامعه ی امروزی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در جامعه ی امروزی حفظ ایمان  همانند گداخته ای است که آن را نمی توان  به دست گرفت ؛ چون در جهان امروز رسانه‌ها در برابر ایمان و اعتقادات دینی ما در جهت ترغیب جوانان به دور شدن از دین ‌کنند، لذا باید بتوانیم در برابر این عوامل که موجب ضعف ایمان و ارزش‌های اخلاقی می‌شوند مقاومت کنیم.

وی در پایان سخنان خود را با ذکر دعایی مبنی بر این که «امیدوارم خداوند ما را یاری کند تا در مسیر اهل بیت(ع) بمانیم و در این راه جان خود را از دست بدهیم » خاتمه داد .


آیین توذیع شال سبز نذری به نشانه ی فرح آل الله و شادی دل شیعیان  و محبین به یمن میلاد رسول اکرم(ص) یکی از برنامه های صد و چهاردهمین مجلس شهد صلوات بود که توسط سید محسن فاضلی  اجرا شد .


کربلایی  موسی مطیر زاده از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) و ولادت با سعادت امام صادق(ع) به مدت 10 دقیقه به مولودخوانی پرداخت .


حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت و مجری  صد و چهاردهمین آیین شهد صلوات گذری به زندگینامه شهید صالح شعیبی زد و گفت : شهید صالح شعیبی  در تاریخ 1 فروردین 1309 درشهرستان حمیدیه  به دنیا آمد  و در تاریخ 2 اردیبهشت ماه1334 در حالی که به سن 25 سالگی رسیده بود ازدواج نمود و حاصل ازدواجش یک دختر و سه پسر می باشد  .


وی افزود : وقتی که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز شد وی 50 سال سن داشت و در مقابل وطنش احساس مسئولیت نمود و از طرف سپاه عازم جبهه شد  و سرانجام  در تاریخ 15 آذرماه 1363 در سن 54 سالگی  در جاده ی اهواز ـ سوسنگرد  به همراه خودروی حامل کمک های مردمی به جبهه بر اثر تصادف به شهادت رسید و ما امشب برای شادی روح این شهید والامقام  با استفاده از حروف ابجد در این مجلس 18521 صلوات قرائت شد و با احتساب«  21927 صلوات از طرف گروه یا ضامن آهو از مشهد مقدس ـ خانواده مرتضوی نژاد از خراسان رضوی 110 صلوات ـ خانواده ی داوری از شهر مقدس قم 1000 صلوات ـ خانواده ی غلامی از شهرستان کرمان 10500 صلوات ـ خانواده ی حاتم عباسی از شیراز 3221 صلوات ـ خانواده ی افشار پور از استان گیلان 500 صلوات ـ خانواده ی قبادزاده از اردبیل 2000 صلوات ـ خانواده ی ایرانمنش از سنندج 1000 صلوات ـ خانواده ی پیشداد از استان لرستان 500 صلوات ـ  خانواده ی سواری از شهرستان اهواز 1100 صلوات ـ خانواده های طرفی و سعیداوی از شهرستان سوسنگرد 1400 صلوات ـ خانواده سواری از شهر رفیع 5900 صلوات ـ خانواده ی ابراهیمی از شهرستان ماهشهر ـ 2000 صلوات ـ خانواده ی عکرش از شهرستان رامشیر 700 صلوات ـ از طرف رزمندگان لشکر 7 ولیعصر(عج) استان خوزستان 15000 صلوات ـ  از طرف خانواده های قاسمی ، پورکرم ، محمدی و سعادت مهر از شهرستان دزفول 3500 صلوات ـ  از طرف خانواده های شلاگه ، فرهادی ، لطفی ، فرهمند، تمیمی ، سلامت پور ، محمودی ، آهوقلندری ، شیرزاد ، احمدی و غافلی از شهر میانرود 10000 صلوات ـ از طرف خانواده های بیرانوند و شریعتی از شهر امام خمینی(ره) 2000 صلوات ـ از طرف خانواده های علی محمدی و قربانی از شهرک انقلاب از توابع شهرستان دزفول 1500 صلوات ـ از طرف خانواده های چنانی ، خنیفر ، بیت سیاح ، چیتایی ، صندی ، کرد ، بهرمن، امینی ، اسماعیلی، ظهرابی،  و شهید خلف زهیری 44720 صلوات ـ خانواده ی سرخه از شهر فتح المبین 626 صلوات ـ از طرف خانواده های موسوی ، سرخه ، محبوبی، صالحی ، سبحانی و پرورزاده از کوی سلمان فارسی 10000صلوات » و از طرف خانواده های سگوند و دریکوندی از روستای رداده (شهید مجید یگانه)  3400 صلوات » در مجموع 159225 صلوات قرائت گردید .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست