03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۹۱۸3520

صد و شانزدهمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20 یکشنبه 18 آذرماه 1397 به همت مجمع اهل بیت، بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج)ـ نزسا ، صد و شانزدهمین آیین شهد صلوات با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط سید علی موسویان در منزل شهید سعید رستمی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ استاد دانشگاه علیرضا علی زمانی ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات و تشکر از خانواده معزز شهید سعید رستمی ؛ تجلیل از شهید  را ادامه دادن راه شهیدان دانست و گفت : شهید سعید رستمی  اگر الان بین ما حضور داشت  یک معلم در کسوت بازنشستگی بود اما با تقدیم ارزشمند ترین دارایی خود که جانش  است گذشت تا امروز ما و شما در کمال آرامش زندگی کنیم .

وی افزود : دانشجویان در میان رزمندگان  پرچم دار و طلایه دارانی بودنر که کسب علم و دانش را در دانشگاه های آزاد و دولتی رها کرده و در دانشگاه فرهنگ ایثار و شهادت به بعالیت پرداختند و عده ای از آنها نظیر سعید رستمی به درجه ی شهادت نائل گردیدند .


علی زمانی در ادامه به اهمیت ذکر صلوات از منظر قرآن اشاره کرد  و با تأسی از آیه ی 56 از سوره ی احزاب گفت : « إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ///خدا و فرشتگانش بر پيامبر درود مى‏ فرستند اى كسانى كه ايمان آورده‏ ايد بر او درود فرستيد و به فرمانش بخوبى گردن نهيد» صلوات در لغت به معنی "دعاست" و نماز را به جهت اینکه شامل دعا می‌شود "صلاه" می‌گویند.‏ سلام و درود بی‌کران خداوند و فرشتگان و کسانی که ایمان به رسول خدا آوردند، به جهت عظمت، مقام و منزلت آن حضرت صلوات بر محمد (ص) و آلش می‌فرستند. عده‌ای هم صلوات پروردگار عالم را به پنج معنی تقسیم می‌کنند: ‏1) رحمت‏ ‏2) مغفرت‏ ‏3) شفا‏ ‏4) تزکیه ‏5) کرامت. صلوات خداوند برای مسلمین، در حقیقت به این معناست که خداوند آنها را پاکیزه می کند.


وی افزود : صلوات نشانه ی محبت به حبیب خداست. صلوات باعث تقرب به خدا و رسول خدا می‌شود. صلوات موجب شفاعت است. با صلوات حاجات برآورده می‌شود. صلوات باعث آمرزش گناهان می‌شود. صلوات موجب عافیت و شفای امراض می‌شود. صلوات حافظه را تقویت می‌کند. صلوات موجب توانگری است. صلوات موجب روشنایی قبر و قیامت است. صلوات باعث تشریف فرمایی پیامبر به موقع مرگ است. صلوات نور صراط است. صلوات باعث نجات از آتش جهنم و داخل شدن در بهشت است.


استاد علیرضا علی زمانی صلوات را شاه کلید ورود به بهشت دانست و با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت :«هر کس می خواهد درهای آسمان به روی او گشوده شود و وارد ولایت الهی شود بر محمد وآل محمد(ص) صلوات بفرستد.» و یا در حدیثی دیگر آمده است : «هرکس بر حضرت محمّد (ص) یک صلوات فرستد، خداوند ده صلوات بر او می فرستد و ده لغزش او را می پوشاند» و در مقابل بدانیم اگر  از خدا غافل شویم  مرتکب هر نوع گناه از جمله «انواع تهمت زدن ها ، غیبت کردن ها و..... » می شویم و چه بسا اگر به خود نیاییم  خداوند هم دیگر به ما توجه نکند . اما  این دلیل نمی شود که فکر کنیم هر گناهی که انجام دهیم از دید خدا پنهان می ماند ؛ خیر بله خداوند ناظر اعمال خوب و بد ما است و اگر گناهی انجام داده باشیم اما به خود آمده و استغفار نماییم و پس از آن با خلوص نیت صلوات بفرستیم خداوند گناهان ما را می بخشد .


در ادامه حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت شهرستان شوش ضمن قدردانی از سید علی موسویان قاری قرآن و استاد علی رضا علی زمانی سخنران به فرازی از زندگی شهید سعید رستمی اشاره کرد و گفت : شهید سعید رستمی در تاریخ 2 تیرماه 1340 در روستای داود آباد « شهید رجایی» از توابع بخش مرکزی شهرستان شوش  به دنیا آمد  در سن 23 سالگی در حالی که در دانشگاه به کسب علم  می پرداخت ؛ رفتن به جبهه را تکلیف دانست  و با ثبت نام در بسیج دانشجویی از طرف سپاه ناحیه ی شوش  به جبهه اعزام شد و در عملیات بدر شربت شهادت را نوشید  و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای شوش به خاک سپرده شد و ما امشب در این آیین با استفاده از حروف ابجد برای شادی روحش 19173 صلوات فرستاده شد و با احتساب 35176 صلوات از طرف گروه یا ضامن آهو ـ 110 صلوات از طرف خانواده ی مرتضوی نژاد از مشهد مقدس ـ 1000 صلوات از طرف خانواده ی داوری از آستان مقدس معصومه ی قم ـ 800 صلوات از طرف خانواده ی عباسی از شهرستان شیراز ـ 5200 صلوات از طرف خانواده ی غلامی از شهرستان کرمان ـ 500 صلوات از طرف خانواده ی مهدی پناه از استان لرستان ـ1000 صلوات از طرف بهجت کریمی معروف به گلشن شاعره ای از تهران ـ 2000صلوات از طرف خانواده ی ایران منش از شهرستان سنندج ـ 2000 صلوات از طرف مریم قباد زاده از اردبیل ـ 1000 صلوات از طرف فاطمه خسروی از ممسنی استان فارس ـ 1000صلوات از طرف خانواده سعادت پور از شهرستان یاسوج ـ 1400 صلوات از طرف خانواده طرفی سعیداوی از شهرستان سوسنگرد ـ 47700 صلوات از طرف خانواده های سواری ، نصیری ، آل کثیر ، صفرپور و سلیمانی از شهرستان اهواز ـ 4000صلوات از طرف خانواده های قاسمی ، پور کرم ، زلقی و محمدی از شهرستان دزفول ـ 5200 صلوات از طرف خانواده ی سواری از شهر رفیع ـ170 صلوات از طرف خانواده بوعذار از شهرستان هویزه ـ 2000 صلوات از طرف خانواده ی ابراهیمی از شهرستان ماهشهر ـ 14000صلوات از طرف  خادمین شهدای «شهید ابراهیم هادی» از شهر اهواز ـ 24600صلوات از طرف خانواده های شلاگه ، احمدی ، آهو قلندری ، صادق پور ، خیرالله ، فرهادی ، محمودی ، غافلی ، لطفی ، فرهمند ـ کیهانی ، شیرزاد ، سلامت پور ، مهدوی و سلیمانی از شهر میانرود ـ 1000صلوات از طرف خانواده های بیرانوند و شریعتی از شهر امام خمینی(ره)  ـ2000 صلوات از طرف خانواده های قربانی ، علیمحمدی، علیدادی و علیزاده از شهرک انقلاب از توابع شهرستان دزفول ـ 3000صلوات از طرف  خانواده های زبیدی و رجبی از شهر صفی آباد ـ 2000صلوات از  طرف خانواده ی اکبری از شهرستان اندیمشک ـ 3000صلوات از طرف خانواده ی رجبی از شمس آباد ـ 22000 صلوات  از طرف مرزداران لشکر عملیاتی 7 ولیعصر(عج) استان خوزستان ـ64000 صلوات از طرف خانواده های سیاح ، صندی ، کرد ، بهرمن ، کاوندی،موسوی، چنانی، امینی، سرهنگ بازنشسته ی نیروی انتظامی  سماعیلی فر ، ظهرابی و حمید آبادی از شهروندان شوشی ـ 7500 صلوات از طرف  خانواده های کرمی ، سرخه ، محبوبی ، سبحانی و پرورزاده از کوی سلمان فارسی ـ 330 صلوات  از طرف خانواده سرخه از بخش فتح المبین ـ 1700 صلوات از طرف خانواده های  سگوندی و دریکوندی ـ روستای شهید مجید یگاه«رداده»  در مجموع 258886 صلوات قرائت شد .


وی در ادامه به معرفی کتاب تازه منتشر شده ی استاد جعفر دیناروند با عنوان « تربیت در عاشور» خبر داد و گفت : از استاد جعفر دیناروند تا کنون کتاب های « اصول و فلسفه تعلیم و تربیت ـ شوش و بزرگان آن ـ داستان های تربیتی ، ورزش شوش از آغاز ، آموزش و پرورش شوش در گذر تاریخ و.... » منتشر شده و تربیت در عاشورا هفتمین اثر این نویسنده ی شوشی است که تا روزهای آینده در کتابفروشی ها  قرار گرفته و علاقه مندان می توانند این کتاب را خریداری نمایند .

سپس  به مناسبت روز دانشجو به دو نفر از اعضای ثابت مجمع اهل بیت که در دانشگاه مشغول به کسب علم هستند هدایایی  اهدا شد .


شایان ذکر است صد و هفدهمین آیین شهد صلوات  در شهر حر  ـ نبش میدان امام حسین(ع)  پلاک 71 در منزل عبدالزهرا آل کثیر  به نیت  شهیدان صدام و عبدالرضا آل کثیر(پدر و پسر) روز یکشنبه 25 آذرماه 1397 ساعت 20 برگزار می شود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست