04182024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۰۰۳3549

صد و هیجدهمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ رضا نیسی

ساعت 20:10 یکشنبه 2 دی ماه 1397 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) ـ نزسا ، صد و هیجدهمین آیین شهد صلوات در منزل شهید عبدالحسین زهیری برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ استاد جعفر دیناروند که ازدوستان نزدیک  و هم محله ای شهید عبدالحسین زهیری بوده است  در تأخیر سخنران اصلی این آیین  به فرازی از زندگینامه ی این شهید والامقام اشاره کرد و گفت : عبدالحسین زهیری  فرزند محیسن از بچه های بی ریای منطقه ی آخر آسفالت شوش  در مردادماه 1334 در خانواده ای مذهبی  دیده به جهان گشود  ؛ تا دوره ی  نظری را گذراند  و همراه با شروع تظاهرات های قبل از انقلاب  فعالیت هاب او نیز شروع شد . پس از پیروزی انقلاب اسلامی به همکاری با کمیته ی انقلاب اسلامی پرداخت .

وی افزود : شوش به عنوان شهری تاریخی و از همه مهم تر مذهبی نیز در این انقلاب نقش عمده ای داشت.افراد بی ادعای شوش در دفاع از آن احساس مسئولیت کرده و همچنان به آرمان های آن پای بند هستند.جنگ تحمیلی با تمام قوا چشم به شکست انقلاب داشت.نیروهای انقلاب در ابتدای راه بودند که این تهاجم آغاز شد . اما تاریخ شوش را این روزها  خاک دارد می خورد و من  با توجه به این که احساس خطر می کنم می گویم روزی  می رسد که دیگر کسی  سراغ این خاک را نگیرد  همانطور که ما  دوران انقلاب را در شوش داریم فراموش می کنیم .


دیناروند سپس  به خاطرات خود با شهید عبدالحسین زهیری اشاره کرد و خاطر نشان نمود : با توجه به این که ما بچه های آخر آسفالت بیشتر  علاقه مند به فوتبال بودیم عبدالحسین هم  در پست دفاع بازی می کرد  و همیشه شوت های سنگینی می زد و به عبارتی پرتاب توپش بلند بود و به همین منظور هر وقتی چنین شوت هایی می زد می گویند  کویته ؛ واژه ی کویته آن موقع برای چیزی که خوب بود به کار برده می شد . عبدالحسین خیلی زود بزرگ شد  و مسئولیت پذیرفت  ؛ یک روز آمد و گفت من می خواهم ازدواج کنم ، البته می گفت : این توصیه ی مادرم است که دوست دارد من ازدواج کنم  ؛ مادرش  یک زن بختیاری تبار و  در مدیریت زندگی موفق بود و توانسته بود هشت فرزند خود را به خوبی بزرگ کرده و تربیت نماید  و به همین منظور عبدالحسین مادرش را خیلی دوست داشت  و حرف مادرش را گوش داد و ازدواج نمود  ؛ بعد از ازدواج  یک نیسان خرید  و همیشه به من می گفت : هیچ وقت در رانندگی ادعا وجود ندارد .


وی اظهار نمود : در منطقه ی آخر آسفالت دو نفر  هوادار سازمان منافقین داشتیم که هر وقت حرف می زندند عبدالحسین  می گفت : اینها  چه می گویند ؟ چرا حرف بد می زنند ؟، چشم روی هم گذاشتیم که جنگ شروع شد  ، مردم از شهر رفته بودند  و ما در شهر مانده بودیم ؛ شش ماه اول جنگ  زندگی کردن در شوش خیلی سخت بود اما با این تفاوت که آن زمان  مردم به صورت خودجوش  به منطقه می رفتند ؛ هیچ کس دنبال « درجه ، پول و یا پست » نبود

استاد دیناروند در فرازی دیگر از زندگینامه شهید عبدالحسین زهیری گفت : عبدالحسین دو دختر داشت ولی با این حال تفنگ به دست گرفت  و به جبهه رفت ؛ نگذاریم این عزیزان به فراموشی سپرده شوند  لذا از بچه های پاک مجمع اهل بیت که آیین شهد صلوات را در منازل شهدا برگزار می کنند باید حمایت و پشتیبانی کنیم  ؛ الان بعد از سه سال نوبت آن رسیده که این آیین در منزل شهید عبدالحسین زهیری برگزار شود و بی ک تا دوباره نوبت به این شهید والامقام برسد ممکن است چهار سال دیگر به درازا کشیده شود .

سرهنگ کریم بابایی فرمانده اسبق سپاه ناحیه ی شهرستان شوش از این که در جمع رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم و همچنین جانبازان و ایثارگران می باشد ابراز خرسندی نمود و اظهار داشت : خداوند متعال را شاکرم که دوباره فرصتی داد تا در شهر خوش نام شوش بار دیگر حضور یابم ، شهری که از زمان انقلاب اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس ، دوران بازسازی پس از جنگ ، مقاومت در مقابل انواع تحریم های اقتصادی و جنگ نرم و هم چنین در چنین مراسمی که آوازه ی آن  در کل کشور طنین انداز شده  و از این که در  مجلس شهید مجلس بنام شهید عبدالحسین زهیری  که هم از پاسداران اول انقلاب بود و  هم با شروع جنگ  از بسیجیان  مخلصی بود که در نبرد حق علیه باطل  در دسته های نامنظم  از شهر خود  دفاع کرد و در نهایت به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید حضور دارم  از بهترین خاطرت زندگی ام است که به یادگار باقی می ماند .

وی افزود : شهیدان از بهترین هستی خود یعنی « جان و خانواده » گذشتند  و بر ماست که راه شهیدان را ادامه دهیم ؛ شهیدانی که خود  شهادت را انتخاب کردند و با خداوند معامله نمودند .


سرهنگ بابایی برای اثبات گفته ی خود به روایتی از شهید احمد کاظمی اشاره کرد و گفت : سردار شهید حاج احمد کاظمی، از فرماندهان برجسته هشت سال دفاع مقدس و همیشه آرزوی شهادت داشت اما در یکی از روزها  که خمپاره ای  منفجر می شود و فرشته های الهی یکی یکی اسامی را می نویسد  و آنها  را  به سوی بهشت برین می کشاند وقتی به این سردار می رسد  به او می فرماید : « دوست داری شهید شوی ؟ » سردار سر را پایین می اندازد و می گوید برای آخرین بار می خواهم زن و فرزندانم را ببینم و به همین دلیل در همان انفجار در حالی که ترکش می خورد اما  می ماند  تا این که در ۱۹ دی‌ماه سال ۸۴ به آرزوی خود رسید. او که به همراه جمعی از یاران و همرزمان خود برای انجام یک ماموریت به شمال غربی کشورعازم بودند، براثر سقوط  بالگرد به شهادت رسیدند. چون این بار خود با خدا معامله کرده بود . شهدا راه خود را پیدا کردند و امروزه ما هم در جهاد اصغر  باید این لیاقت را  برای خود فراهم کنیم  و در جنگ نرم هم باید همانند افسران  با دشمن مبارزه کنیم .


وی در ادامه با اشاره به آیات 10 الی 12 از سوره صف  خاطر نشان نمود : «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا هَلْ أَدُلُّکُمْ عَلى تِجارَة تُنْجِیکُمْ مِنْ عَذاب أَلِیم ؛ تُؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تُجاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ بِأَمْوالِکُمْ وَ أَنْفُسِکُمْ ذلِکُمْ خَیْرٌ لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ تَعْلَمُونَ ؛ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَ یُدْخِلْکُمْ جَنّات تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ وَ مَساکِنَ طَیِّبَةً فِی جَنّاتِ عَدْن ذلِکَ الْفَوْزُ الْعَظِیمُ /// اى کسانى که ایمان آورده اید! آیا شما را به تجارتى راهنمائى کنم که شما را از عذاب دردناک رهائى مى بخشد؟! ؛ به خدا و رسولش ایمان بیاورید و با اموال و جان هایتان در راه خدا جهاد کنید; این براى شما (از هر چیز) بهتر است اگر بدانید! ؛ (اگر چنین کنید) گناهانتان را مى بخشد و شما را در باغ هائى از بهشت داخل مى کند که نهرها از زیر درختانش جارى است و در مسکن هاى پاکیزه در بهشت جاویدان جاى مى دهد; و این پیروزى عظیم است. » 

فرمانده اسبق سپاه ناحیه ی شهرستان شوش به راه ها و روش های طی نمودن راه شهیدان اشاره کرد و یادآور شد : اعتقاد به خداوند و رسول اکرم(ص) ـ انجام عمل صالح ـدر راه خدا جهاد کردن با معامله با پروردگار که البته  ما دو نوع معامله کردن کردن داریم یکی معامله پرسود است و دیگی معامله  پر زیان  و شهیدان معامله ی پر سود را انتخاب کردند که در واقع طبق آیاتی که اشاره کرد تجارت پر سود با پروردگار است و سند معامله ی ما همین قرآن کتاب آسمانی است ؛ شهدا با دادن جان خود رفتند و حفظ  انقلاب اسلامی ، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری را به ما سپردند ؛ لذا ما بتاید از خدا بخواهیم که لحظه ای ما را به خود وانگذارد ، چون همین یک لحظه ممکن است ما در از مسیر اصلی منحرف نموده و در مسیر دنیا سوق دهد و همین یک لحظه غافل شدن  موضوعی است دشمن شاد کن  ؛ دشمنانی همانند آمریکا و اروپا  که که اصلا دوست ندارند سر به تن انقلاب ، مقام معظم رهبری و مردم باشد  و به همین منظور از اول انقلاب  توطئه پشت سر توطئه  و جنگ پشت سر جنگ را انجام داده اند .


سرهنگ کریم بابایی سپس به حماسه ی 9 دی اشاره کرد و گفت : سه دستگاه جاسوسی آمریکا و اسرائیل برای سرنگونی انقلاب اسلامی  در پنج مرحله کار خود را آغاز نمودند « کنار آمدن با کدخدا ـ ایجاد خطای  محاسبات  در سه حوزه ی «مسئولین ، نخبگان و مردم» ـ تلاش برای فرسایش ظرفیت های  نظام در داخل  کشور ـ پیوند زدن مشکلات  معیشتی مردم به سیاست های خارجی و ایجاد باور برای مردم  که باید  برای حل مشکلات  اقتصادی  با آوردن برجام  و طرح FATF با جهان غرب کنار آمدن » پنج مرحله ای هستند که دشمن  یا به کار گرفته و یا در آینده به کار خواهد گرفت  و بر ماست که با بصیرت افزایی هوشیار باشیم ، وقتی که آمریکا برجام را پاره می کند و اروپا هم  آن را کش می دهد  و با این کار می خواهد  ما را  به یک سری مسائل مشغول کند تا این بار سامانه ی موشکی مورد هدف قرار دهند در حالی که ما تولید موشک را برای دفاع از خود  ادامه خواهیم داد .


سرهنگ پاسدار کریم بابایی سپس به خطرات در پیش رو اشاره کرد و تصریح نمود : بر اساس نتايج تحقيقات ميداني يک تيم زبده ؛ تجزيه و تحليل و بررسي هاي صورت گرفته در مراکز پژوهشي و تحقيقاتي ، که منجر به تدوين دکترين جديد آمريکا براي براندازي جمهوري اسلامي ايران از طريق "جنگ نرم" شد؛ پروژه  30ساله اي را با عنوان "پروژه  2020 " تهيه و در قالب چهار/4 مقطع 10 ساله براي سال هاي 68 ، 78 ،88 و 98  در دستور کار خود قرار دادند. اين پروژه  40 ساله بر ريل گذاري در حوزه هاي «سياسي ، امنيتي ، اقتصادي ، فرهنگي و اجتماعي» تاکيد دارد. در هر کشوري وقتي نظام سياسي تغيير مي کند که چهار نظام مشتمل بر :« 1 ـ نظام سياسي  2 ـ  نظام اقتصادي  3 ـ  نظام فرهنگي  4 ـ  نظام اجتماعي» با هم سقوط نموده و دگرگون شود و بر اين اساس استکبار جهاني به سرکردگي شيطان بزرگ «با توجه به تأثير قطعي انقلاب اسلامي بر شکل و ساختار آينده  سياسي جامعه  جهاني» با هدف پيشگيري از سقوط امپراتوري قانون مند شده  سلطه ، در پروژه  2020براي نابود کردن اين 4 نظام برنامه ريزي نموده است.

وی افزود :  خروج آمریکا از برجام  و کش دادن اروپایی ها  با هماهنگی صورت گرفته است  ؛ و به اروپایی ها گفته است مسیری که  ما تمام کرده ایم شما ادامه دهید  و بالا بردن نرخ دلار  که این روزها لیبرال ها در حال پیاده کردن آن در فرانسه هستند و متأسفانه توسط برخی از نیروهای آنها در داخل کشور   اجرا شده و باعث ایجاد نارضایتی عمومی در مد نظر دارند  تا طبقه ی متوسط و ضعیف  را به کف خیابان ها بکشانند  و به دنبال آن بودند که در 13 آبان این کار را انجام دهند اما موفق نشدند و این بار قصد دارند  همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی این کار را انجام دهند و تا آن تاریخ به دنبال آن هستند که تورم در ایران را به حد ورشکستگی  برسانند و متأسفانه حال که آمریکا برجام را پاره کرده است  هنوز  از بازگشت  ایران به فناوری هسته ای جلوگیری می شود  و رشته ی هسته ای  از کنکور حذف می شود و متأسفانه برای حسن نیت خود به این تعطیلی فناوری ادامه می دهیم ؛ در حالی که دشمن قصد دارد نظام را به چالش بکشد و مقام معظم رهبری را به عنوان عامل اساسی مشکلات  معرفی کند  داخلی هم دست در دست آنها گذاشته اند و این در حالی است که آقا فرمودند من از این مذاکرات دل خوشی ندارم  و خوش بین نیستم ؛ اگر واقعا به حرف مقام معظم رهبری چرا  کار می کردید پس چرا به مذاکره ادامه دادید ؟چرا مرتب از اجرای طرح FATF سخن به میان می آورید ؟

بابایی در ادامه یادآور شد : دشمن با انقلاب اسلامی مشکل دارد  لذا هم مسئولین و هم مردم باید بصیرت داشته باشند  تا اجازه ندهند دشمنان ما را وارد برنامه هایی نظیر  « ورشکستگی ایران به خاطر تورم ـ جلوگیری از بازگشت ایران به فناوری هسته ای ـ ایجاد نا رضایتی  عمومی و........ » بکند خودتان دارید می بینید  افرادی که تا دیروز  می گفتند  مذاکره با کد خدا ؛ چهره عوض کرده اند  و قطعا در سال 1398 که برای فتنه ی بعدی برنامه ریزی می کنند چهره ی واقعی خود را نشان می دهند .

وی سخنان خود را با اشاره به آیه ی 54 از سوره مائده خاتمه داد : « يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا مَنْ يَرْتَدَّ مِنْکُمْ عَنْ دينِهِ فَسَوْفَ يَأْتِي اللَّهُ بِقَوْمٍ يُحِبُّهُمْ وَ يُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَي الْمُؤْمِنينَ أَعِزَّةٍ عَلَي الْکافِرينَ يُجاهِدُونَ في‏ سَبيلِ اللَّهِ وَ لا يَخافُونَ لَوْمَةَ لائِمٍ ذلِکَ فَضْلُ اللَّهِ يُؤْتيهِ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَليمٌ /// هان اى كسانى كه ايمان آورده ايد اگر كسى از شما از دينش برگردد، بدانيد كه خدا بزودى مردمى را براى گرايش به اين دين مى آورد كه دوستشان دارد و آنان نيز وى را دوست دارند، كه اينان مردمى هستند در برابر مؤ منين افتاده حال و در برابر كافران مقتدر، مردمى كه در راه خدا جهاد مى كنند و از ملامت هيچ ملامتگرى پروا ندارند و اين خود فضلى است از خدا، فضلى كه به هر كس ‍ صلاح بداند مى دهد و خدا داراى فضلى وسيع و علمى وصف ناپذير است .»

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدردانی از استاد جعفر دیناروند و سرهنگ پاسدارکریم بابایی فرمانده اسبق سپاه ناحیه ی شهرستان شوش با استفاده از حروف ابجد برای شادی روح شهید عبدالحسین زهیری گفت : در این آیین و همچنین سایر شهرستان های استان خوزستان و استان های کشور از طریق فضای مجازی در مجموع 1371884 صلوات قرائت شده است .


در پایان هدیه ای که از طرف استاد جعفر دیناروند تهیه شده بود توسط مجمع اهل بیت به سرهنگ پاسدار کریم بابایی اهدا گردید .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست