03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۰۱۷3567

صدو بیستمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20 روز یک شنبه 16 دی ماه 1397 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری اداره ی بنیاد شهید و امور ایثارگر ان و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت ولی عصر (عج ) نزسا ، صد و بیستمین آیین شهد صلوات با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط رامین مختاری نیا از قاریان شهرستان اندیمشک در منزل شهید محمد نیسی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت اسلام عبدالنبی شیری از روحانیون شهر حر به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و گفت : فردی از رسول الله(ص) پرسید : « چه چیزی بالاتر از ایمان است ؟ » فرمود : « بالاتر از ایمان هجرت از گناهان ، بالاتر از دوری جستن از گناهان جهاد و مهمتر از جهاد  نثار خون در جبهه های نبرد حق علیه باطل است .» اگر شهدا خون خود را تقدیم نمی کردند ما الان در این مملکت امنیت و آرامش نداشتیم .

وی در ادامه به خاطره ای از خود با شهید احمد نیسی اشاره کرد و تصریح نمود : بنده 70 سال سن دارم و در این مدتی که خداوند به من عمر داده است چه در شهر حر و چه در شهر شوش با خانواده ی شهید همسایه بوده ام  ؛ یادم می آید که در مسجد امام حسین(ع) شهر حر شهید محمد نیسی از دوران کودکی در این مسجد  در جلسات قرآن شرکت می کرد و در سن 16 تا 18 سالگی آموزش 80 نفر  را بر عهده داشت و به آنها مفاهیم قرآن را یاد می داد  ، کاظم صابری که در حال حاضر مسئول دفتر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی است  مسئول کتابخانه ی مسجد امام حسین(ع) بود و به گفته ی ایشان شهید محمد نیسی از کتب شهید مطهری  در این کتابخانه مطالعه می کرد .


حجت الاسلام شیری در پایان اظهار نمود : این شهید وقتی که به جبهه رفت ده روز بعد گفته شد که مفقودالاثر شده است ، و بعد از ده روز دیگر  خبر آمد که پیکر پاک  و مطهرش پیدا شده  و سر انجام پس از ده روز دیگر یعنی در سی امین روز شهادتش پیکر مطهرش  به خاک سپرده شد ؛ البته همانطور که عرض کردم پیکرش در خاک دفن شد ولی روح این شهید و دیگر شهدا زنده است  و ناظر بر اعمال ما هستند و  اگر ما اخلاص عمل داشته باشیم آنها را خواهیم دید و من به نوبه ی خود از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات که هر هفته در خانه ی شهداء برگزار می شود قدردانی می کنم .

سپس سرهنگ پاسدار  نورالدین مدهنی از فرماندهان مدافع حرم  در آزادسازی شهرهای نبل و الزهرا سوریه ضمن قدردانی از برگزار کنندگان آیین شهد صلوات و با کسب اجازه از « حاج کرمی نسب ، حاج رضا محمودخانی و سید محسن فاضلی » از رزمندگان مدافع حرم که در عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا حضور داشته اند ؛ ابتدا به عملیات های کربلای 4 و 5 و مقایسه ی این دو عملیات با هم اشاره کرد و گفت : عملیات کربلای 4 نام عملیات نظامی تهاجمی ایران در جنگ ایران و عراق است. این عملیات با رمز محمد رسول‌الله در محور ابوالخصیب به صورت گسترده در تاریخ 5 دی 1365 به فرماندهی سپاه و به منظور آماده‌سازی مقدمات فتح بصره توسط نیروهای ایرانی انجام شد. در آن زمان  من یک نوجوان 14 ساله بودم که به عنوان « آر . پی . زن »  در این عملیات حضور داشتیم ؛ متأسفانه هم این عملیات غریب بود هم و هم شهدای این عملیات ؛ دشمن می داند که رزمندگان ایران در این عملیات چه بلایی سر آنها آورده است  اما برخی از داخلی ها این روزها به خود جرأت داده اند که به یکی از سرداران سپاه اسلام سرلشکر محسن رضایی اهانت می کنند و می گویند « شما چه جوابی  دارید برای خون جوانانی که در عملیاتی ریخته شد که از قبل لو رفته بود ؟ » در حالی که همه ی مردم می دانند  هیچ جوانی را آن روزها به زور به جبهه نمی بردند و در حالی که در دیگر کشورها به هنگام نیاز سرباز بگیری می کنند اما در آن شرایط  ایران نه سرباز بگیری داشت و نه کسی را به زور به جبهه برد بلکه خود نوجوانان با دست کاری در شناسنامه های خود راهی جبهه ها می شدند .از طرفی برخی از مردم این آمارهای دروغین را  را باور کرده  و می گفتند « تا ایرانی‌ها عملیات دیگری شروع کنند، حداقل شش ماه زمان می‌خواهند.» اما رزمندگان اسلام  کمتر از دو هفته بعد  عملیات کربلای 5 را آغاز نمودند و تمام دروغ‌ها برملا شد و معلوم شد فرماندهان عراقی ؛ تلفات نیروهای ایرانی را 10 برابر بیشتر اعلام کرده‌اند.»


وی در ادامه به روایتی از سردار حاج قاسم سلیمانی در مورد کربلای 5 اشاره کرد و یادآور شد : سردار سلیمانی در این مورد گفته است ؛ « ارزشمندترین منطقه ی موجود ،  شلمچه بود» که دشمن در آن مستحکم‌ترین مواضع و موانع را داشت، به طوری که عبور از آن‌ها غیرممکن می‌نمود و با توجه به اصول نظامی ‌شناخته شده و محاسبات کمی، ضریب موفقیت بسیار ناچیز بود و بالطبع تضمین پیروزی از سوی فرماندهان عملیات را غیر ممکن می‌ساخت؛ لیکن ضرورت غیر قابل انکار ادامه جنگ در آن موقعیت و لزوم تسریع در تصمیم‌گیری پس از عملیات کربلای 4 سبب گردید که صرفا برای انجام تکلیف و با امید به نصرت الهی، تمامی ‌نیروهای خودی اعم از رزمنده و فرمانده برای عملیات بزرگ کربلای 5 آماده شوند.

سرهنگ مدهنی دشمن در در عملیات کربلای 5 به پنج خط دفاعی دانست و خاطر نشان نمود : اولین خط دفاعی دشمن دژی بود که در یک سمت آن سنگرهای بتونی برای استراحت نیرو و در سمت مقابل، سنگرهای دیده بانی و تیربار با مهمات آماده و سنگرهای تانک احداث شده بود. این دژ، دشمن را از موقعیت ممتازی برای اشراف و تسلط کامل بر منطقه برخوردار می‌کرد. در پشت خط اول چند موضع هلالی شکل احداث، که قطر هر یک به 300 الی 400 متر و ارتفاع آن به 5 تا 6 متر می‌رسید. در پشت موانع هلالی، برای تردد و استقرار تانک، جاده ساخته شده بود و به این وسیله تانک می‌توانست با استقرار روی مواضع مشخص شده، کل منطقه درگیری را زیر پوشش گلوله مستقیم و تیربار قرار دهد. دومین خط دشمن به فاصله صد متر از خط اول و به موازات آن احداث و سیل‌بندی بود به عرض 205 و ارتفاع 4 متر که دارای موضع پیاده، کانال مواصلاتی و مواضع تانک بود. این سیل بند از جنوب جاده شروع می‌شد و به سمت اروند ادامه داشت. سومین خط دشمن، خاکریزی بود به موازات خط دوم و دارای مواضع پیاده و تانک که در جلوی آن کانال َمتروکه‌ای به عرض 4 و عمق 2 متر احداث شده بود. چهارمین خط دشمن در پشت نهر دوعیجی قرار داشت و شامل نهر، دژ و چندین موضع هلالی پی در پی، که بر توانایی دشمن برای مقابله و دفاع می‌افزود و  پنجمین خط دشمن در پشت نهر جاسم قرار داشت. ضمن آن که در حد فاصل خط چهارم و پنجم، قرارگاه دشمن، خصوصا قرارگاه تاکتیکی سپاه سوم (مقر فرماندهی لشکر11)، دارای مواضع مستحکمی‌بود و پدافند مستقل داشت. پس از خط جاسم تا کانال زوجی، مرکز توپخانه، لجستیک و عقبه لشکر 11 قرار گرفته بود و رده ششم و هفتم دشمن شامل کانال زوجی و مثلثی های غرب کانال زوجی بود. در منطقه شلمچه، دشمن زمین را به شکل پنج ضلعی درآورده بود. که از استحکامات بسیار پیچیده‌ای برخوردار بود.اما با این دفاع مستحکم ؛ دشمن در شرق بصره کاملا غافلگیر شد و در « در نهر جاسم » نبر سنگینی با رزمندگان اسلام داشت و سرانجام این عملیات منجر به « آزاد سازی پاسگاه های بوبیان، شلمچه، کوت سواری و خین ـ آزاد سازی 14 کیلومتر از جاده آسفالته شلمچه ـ بصره ـ آزاد سازی جزایر بوارین، فیاض و ام الطویل ـ آزاد سازی 11 قرارگاه تیپ ارتش عراق ـ آزاد سازی روستاهای خرنوبیه، سعیدیه، حنین، سلیمانیه، هسجان  ـ عبور از کانال ماهی گیری، نهر دوعیجی و جاسم ـ  استقرار در 10 کیلومتری بصره ـ تصرف دریاچه بوبیان و بخشی از کانال ماهی و 12 کیلومتر پیشروی به طرف بصره و آزاد کردن 150 کیلومتر مربع » شد و خط بطلانی بر تمام حرف و حدیث ها و دروغگویی های دشمنان خارجی کشید .


این فرمانده مدافع حرم در ادامه به 17 دی ماه 1314 سالروز کشف حجاب در ایران توسط پهلوی اول اشاره کرد و یادآور شد : از همین الان  افرادی معلوم الحال  را دارند آماده می کنند  تا بگویند  این حجاب نباید  به زور به مردم تحمیل شود  و با همین  بهانه قصد دارند یک فتنه ی جدیدی را  به وجود آورند و این کار را در فضای مجازی شروع کرده اند لذا جوانان ما نیز که سرشان در فضای مجازی است مواظب باشند که این اراجیف  آنها را فریب ندهد .

سرهنگ مدهنی با توجه به این که بهمن ماه و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در پیش رو داریم گفت : چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مهمترین  مناسبت در پیش رو است ؛ برای دشمنان این سئوالات پیش آمده است که چرا  انقلاب در ایران شکست نمی خورد؟ چرا در سی امین سال  کنار نرفت ؟ این دشمنان انتظار داشتند که با این همه هزینه که داشته اند  حداقل انقلاب درذ 30 یا 35 سالگی  شکست بخورد  ؛ این اشخاص کوته فکر  از این غافل هستند که این انقلاب  ما از قرآن نشءت گرفته است و استمرار ولایت  امامان  ما  هست و با این ترفندها اصلا خاموش شدنی نیست . همانگونه که مقام معظم رهبری تأکید نموده است « باید جشن چهل سالگی  انقلاب اسلامی را پر شور تر و پر بارتر از سال های قبل  برگزار نماییم . »


وی سپس به فرازی از تلاش های مدافعین حرم در کشور سوریه اشاره کرد و گفت : 6 دیماه 1394 خاکریزهای دشمن یکی پس از دیگری   در عملیات های مختلف  توسط مدافعین حرم  فتح شده بود  اما بعد از آزادی « نبل و الزهرا» مقام معظم رهبری  فرمود : «با این عملیات دل من  شاد شد » وقتی که آقا این نکته را فرمود  دریافتیم که آموزش های خود را تکمیل نموده ایم  و با هدایت خداوند یکتا  در سرزمین  غریب ، عرقِ شیعه گری های  مردم این دیار انجام شده است و چون فاتحین خوزستان در شهرک صنعتی شیخ نجار جمع شده تا بزرگترین عملیات را برگزار نمایند  و شب ها می بایست دشمن را دور زده و در فاصله ی 300 متری مواضع  دشمن را شناسایی کنیم لذا اوضاع جوی  برنامه ی ما را به 12 بهمن کشاند و در نتیجه راه نفوذ برای ما باز شد و ابوحاج غریب که تنها بلدی ما  در آن عملیات بود و متأسفانه  روی مین رفت و شهید شد باعث گردید که زودتر و راحت تر  شهرهای « نبل و الزهرا » را آزاد نماییم .در این عملیات ما هم شهدایی نظیر  « شهید احمد‌ حاجیوندالیاسی، شهید محمود مراداسکندری،‌ شهید‌ رضا عادلی(کردزنگنه)، روحانی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی خلیلی‌بلوطکی، شهید حبیب رحیمی‌منش، شهید داوود نریمیسا، شهید عباس کردانی(کردونی)، شهید علی حسینی‌کاهکش، روحانی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین مجید محمدی، شهید صالح صالحی، سردار شهید علی‌محمد قربانی، شهید علیرضا حاجیوند قیاسی، سردار شهید احمد مجدی و شهید جاویدالاثر حسین سعادت‌خواه » از جمله شهدای مدافع حرم خوزستان در عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا سوریه هستند.


سرهنگ مدهنی در پایان به پنجمین مرحله ی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : انقلاب ما در پنج مرحله طراحی شده  بود و طبق نظر تمام علما اکنون در پنجمین مرحله ی انقلاب که صادر کردن است به سر می بریم  و یکی از موهبت های خوب ما در این مرحله سرنگونی اسرائیل است که حتی حضرت آقا فرموده است : اسرائیل تا 25 سال آینده  دیگر وجود ندارد .

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن تشکر و قدردانی از قاری و سخنران صد و بیستمین آیین شهد صلوات گفت : این هفته هم همانند هفته های قبل برای شادی روح شهید مجلس به نام احمد نیسی 1196048 صلوات  از شهرستان های « نورآباد شیراز ـ تهران ـ سنندج ـ اردبیل ـ تیران استان اصفهان ـ خراسان رضوی ـ زنجان ـ قم ـ خرم آباد ـ مشهد مقدس ـ اهواز ـ دزفول ـ اندیمشک ـ شوش ـ صفی آباد ـ شمس آباد ـ شهرک انقلاب ـ میانرود ـ شهر امام خمینی(ره) ـ ماهشهر ـ سوسنگرد ـ شهرک سلمان فارسی و لشکر 7 عملیاتی ولیعصر(عج)» قرائت شده است .


در پایان از طرف مدیریت مجمع اهل بیت  هدایایی به رسم یادبود به قاری و سخنران این آیین اهدا شد .


شایان ذکر است صد و بیست و یکمین آیین شهد صلوات شهدا روز یکشنبه 23 دی ماه ساعت 20 در منزل «شهید سبزعلی رمضانی فراش » واقع در کوی ابوذر غفاری ـ خیابان شهید بهشتی جنب اداره ی بهزیستی برگزار می شود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست