04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۲۱۶3822

صد و سی و هفتمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 21:30یکشنبه 15 اردیبهشت ماه 1398 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) و مدیریت اداره آموزش و پرورش شوش ، صد و سی و هفتمین آیین شهد صلوات در منزل شهید «سید رضا طالب موسوی» با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط سید علی موسویان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام ملک محمدی امام جماعت مسجدشهرک شهیدمنتظری و امام جمعه موقت شهر امام در آغاز سخنان خود به فرازی از خطبه ی شعبانيه ی پيامبر اکرم (ص) به نقل از حضرت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت « أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّهُ قَدْ أَقْبَلَ إِلَيْکُمْ شَهْرُ اللَّهِ بِالْبَرَکَةِ وَ الرَّحْمَةِ وَ الْمَغْفِرَةِ» امام رضا (ع) به نقل از پدرانشان و به نقل از امير مومنان علي (ع) فرمودند  روزي پيامبر خدا (ص) خطبه اى به اين شرح ايراد فرمود: « اي مردم! ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوى شما رو کرده است. ماهى که نزد خدا، بهترين ماه هاست و روزهايش بهترين روزها و شب هايش بهترين شب ها و ساعت هايش بهترين ساعت هاست.»


امام جمعه موقت شهر امام سپس به اصل موضوع این جلسه که شهد صلوات است با تأسی از جمله ای از آیت الله بهجت تصریح نمود : ایشان می گوید « خدا می‌داند یک صلواتی را که انسان بفرستد و برای شهیدی هدیه کند چه معنویتی، چه صورتی، چه واقعیتی برای همین یک صلوات است ...... لذا با عقیده ی کامل، زیاد صلوات بفرستید ....... و در مقابل ترک صلوات و دعا کردن به دعاهای شخصی، مانند رها کردن سرچشمه و به دنبال جوی آب و یا حوض گشتن است؛ زیرا وقتی برای وسعت مقام و درجه واسطه فیض دعا می‌شود، دعاهای شخصی هم در آن گنجانده شده است .... در نتیجه ذکر صلوات علاوه بر این که  به ثواب های شما می افزاید از گناهان شما نیز می کاهد . »


وی در ادامه به موضوع شهید و شهادت پرداخت و گفت : اگر به روایات مراجعه کنیم می بینیم  وقتی که می خواهند در مورد میزان ثواب آن اشاره کنند آمده است که ثواب شهید دارد و یا اجر شهید و یا مجاهدت در راه خدا دارد و در سیره ی ائمه ی اطهار(ع) اگر مراجعه کنید ؛ عشق و علاقه ی به شهادت در راه خدا موج می زند . امام علی (ع) در جنگ احد که مسلمانان پیروز شدند و بعد یک سری مشکلات پیش آمد و ظاهرا متحمل شکست پس از پیروزی شدند , زخم های بزرگ و کوچکی بر اثر ضربات شمشیر بر پیکر پاکش خورده بود اما وقتی که نگاه می کرد افرادی نظیر حمزه ی سید الشهداء(ع) به شهادت رسیده است ؛ امام علی(ع) از این که به شهادت نرسیده است ناراحت بود ؛ وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) این ناراحتی را در چهره ی امام علی(ع) احساس کرد لذا به امام علی(ع) فرمود : « مطمئن باش که با مرگ سرخ شهادت از این دنیا خواهی رفت» .امام علی(ع) با شنیدن این جمله خیلی خوشحال شد و فرمود : « مطمئن شدم که با مرک طبیعی از دنیا نخواهم رفت » و لذا وقتی فرق مبارک امام علی(ع) در 21 ماه مبارک رمضان در محراب عبادت شکافته شد فرمود « فُزْتُ وَ رَبِّ الْکَعْبَة /// قسم به خداى کعبه، رستگار شدم‏ »؛ در حالی که هر کدام از ما انسان ها اگر خاری به انگشت پا یا دستمان فرو رفت در اولین کلمه می گوییم «آخ» و وقتی که در دوران خانه نشینی آمدند خدمت امام علی(ع) و به او گفتند یا بیا بیعت کن و یسا دست به شمشیر ببر و قیام کن امام امام علی(ع) فرمود :« اگر دست به شمشیر ببرم خود شما خواهید گفت که به خاطر خلافت و حکومت حاضر شده ای خونریزی بین مردم به وجود آید و در مقابل اگر بیایم و بیعت کنم باز خود شما خواهید گفت از ترس مرگ آمد و بیعت نمود . اما بدانید و آگاه باشید فرزندابوطالب چنان  با مرگ و شهادت در راه خدا دارد همانند یک بچه ی شیرخوار از سینه ی مادر . »

امام جماعت مسجدشهرک شهیدمنتظری : حضرت علی اکبر(ع) ، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) و.... دیگر اهل بیت(ع) را یکی پس از دیگری نام برد و گفت : این بزرگان نیز  با استقبال و آغوش باز به استقبال شهادت رفتند همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم که از خانه ـ زن و فرزندان ، پدر و مادر و خواهران و برادران گذشتند و شهادت را انتخاب نمودند .

وی در پایان رضه ی شهادت حضرت علی اکبر(ع) را قرائت نمود که با ذکر مصیبت حاج ناصر پیوست و  سینه زنی حاضرین در جمع همراه شد .

لازم به توضیح است  برای شادی روح شهید والامقام «شهید سید رضا طالب موسوی» در مجموع 1574680 صلوات قرائت گردید .

از دیگر برنامه های این آیین می تواند به ابتهال خوانی  حیدر کاظمی قاری و مداح اهل بیت(ع) و تجلیل از جمعی از فرهنگیان  همراه با سلسله برنامه های آیین شهد صلوات به مناسبت هفته ی معلم اشاره کرد .


 شایان ذکر است یکشنبه 22 اردیبهشت ماه 1398 ساعت 22 صد و سی و هشتمین آیین شهد صلوات در منزل حسنوند به نیت شهید عبدالکریم دیناروند واقع در ـ شوش ـ خیابان بهار ـ جنب مسجد ابوالفضل(ع)  برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست