03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۲۲۳3841

صد و سی و هشتمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ اسماعیل زرگوش ـ صادق مسحنه

ساعت 22 یکشنبه 22 اردیبهشت ماه 1398 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) نزسا ، صد و سی و هشتمین آیین شهد صلوات با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط ستوان دوم صادق مزرعه از نیروی انتظامی در منزل «شهید عبدالکریم دیناروند» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سرهنگ پاسدار عبدالکریم نیسی هادی سیاسی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش در ابتدای سخنان خود به آیات 25 تا 28 از سوره  ی طه اشاره کرد و گفت : «قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي ـ وَيَسِّرْ لِي أَمْرِي ـ وَاحْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسَانِ ـ يَفْقَهُوا قَوْلِ/// گفت پروردگارا سينه‏ ام را گشاده گردان ـ و كارم را براى من آسان ساز ـ و از زبانم گره بگشاى ـ تا سخنم را بفهمند» خداوند را شاکرم توفیق دیدار مجددبا همه ی عزیزان مجمع اهل بیت را نصیب بنده کرد و در این  شب از شب های ماه مبارک رمضان از خداوند می خواهم اول توفیق عمل را به من بدهد و بعد از آن توفیق عمل در انجام کارهای ثواب و خیر را به همه عنایت بفرماید .


وی در ادامه به روایتی از رسول اکرم(ص) خطاب به جابر ابن عبدالله اشاره کرد و خاطر نشان نمود : قال رسول الله(ص) : « یا جَابِرُ هذَا شَهرُ رَمَضان مَن صامَ نَهارَهُ، وَقامَ وَرداً مِن لَیلِه وَعَفَّ بَطنَهُ وَفَرْجَهُ وَکَفَّ لِسانَهُ خَرَجَ مِن ذُنُوبِه کَخُرُوجِه مِنَ الشَهر. فَقالَ جابِرُ: یا رَسُولَ الله ما احسن هَذا الحَدِیث فقال رسُولُ الله صَلّی‌اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ وَسَلَّم یا جابرُ وما اشَدَّ هَذِه الشُرُوط /// ای جابر! این ماه رمضان است. هر کس آن را روزه بدارد و پاره‌ای از شبش را به عبادت بایستد و شکم و عورت خود را از حرام باز دارد و زبان خود را نگاه بدارد، از گناهان خود  مثل بیرون رفتن او از ماه بیرون می‌رود.» جابر عرض کرد: یا رسول الله! این حدیث چه نیکو است. پیغمبر اکرم (ص) فرمود: و چقدر این شروط سخت است.


سرهنگ پاسدار عبدالکریم نیسی در ادامه با تأسی از صحیفه ی سجادیه به بیهوده گویی و یا به عبارتی شهوت کلامی  اشاره کرد و تصریح نمود : مقصود از بیهوده گویی، به زبان آوردن سخنی است که فایده مجاز و مشروع دنیوی یا اخروی، مادی یا معنوی، عقلایی یا شرعی نداشته باشد و به طور کلی سخن گفتن از آنچه برای گوینده و همچنین شنونده بهره ای ندارد، بیهوده گویی است که از آن به شهوت کلام نیز تعبیر شده است واین بیهوده گویی شامل « سخن گفتن درباره موضوع بی فایده ـ سخن زیادی و سخن نابجا » است .و اگر انسان بخواهد در ماه هایی غیر از ماه مبارک رمضان از هر نظر پاک بماند می بایست در این ماه خودسازی کند و روزه گرفتن را فقط به روزه ی شکمی اختصاص ندهد بلکه از نظر بینایی ـ شنوایی ـ لمسی و غریزه ی جنسی هم باید روزه داری کند ، اگر توانست در یک ماه در عمل این کار را انجام دهد ایمان خود را قوی کرده و اگر اجازه ندهد شیطان در جلدش فرو رود ماه های دیگر حتی اگر از نظر شکمی روزه نباشد و ولی از نظر سمعی و بصری خود را از هر گناه دور می کند .لذا تا جایی که می توانیم این موارد را در زندگی خود رعایت کنیم و برای جوان تر ها هم بگوییم که این موارد را رعایت کنند .


همچنین به مناسبت سالروز بزرگداشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر با حضور سرهنگ پاسدار احیاء عسکری جانشین لشکر عملیاتی 7 ولیعصر(عج) استان خوزستان ، سید مجید نوری زاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شوش  و.... از 7 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمر که عضو مجمع اهل بیت می باشند به نام « اسماعیل زرگوش ـ اسماعیل آل کثیر ـ امین جایدری ـ عمار جایدری ـ حسین عسکری ـ علی مهدیانی و محمدرضا مهدیه »  و از حسن دیناروند یکی از معلمین که در هفته ی گذشته حضور نداشت  تجلیل به عمل آمد.


 

از دیگر برنامه های این آیین می توان به  چاووش خوانی « کربلایی رحیم چنانی ـ کربلایی حسین فرخی ـ و کربلایی کاظم محتشم فرد » از ذاکرین مجمع اهل بیت اشاره کرد .


شایان ذکر است در مجموع برای شادی روح شهید والامقام عبدالکریم دیناروند 23300000 صلوات قرائت گردید .

صد و سی و نهمین آیین شهد صلوات روز یکشنبه 29 اردیبهشت ماه ساعت 22 در آستانه ی نیمه ی ماه مبارک رمضان  در منزل «شهیدگطیش(عیسی )  موسوی»  در منطقه ی آخر آسفالت  خیابان عدل ـ پشت مسجد امام رمضا(ع) برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست