04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۲۲۹3861

صدو سی و نهمین آئین شهدصلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ اسماعیل زرگوش

ساعت 22 یکشنبه 29 اردیبهشت ماه 1398 ، صد و سی و نهمین آیین شهد صلوات به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط جابر لطیفی در منزل «شهید گطیش موسوی شبلی» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام و المسلمین عبدالرزاق عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش به مهمترین آرزوی انسان ها اشاره کرد و گفت : همه ی انسان ها دوست دارند  هم در این دنیا و هم در آخرت زندگی خوبی داشته باشند  یعنی هم از نظر معنویات و هم مادیات  به اوج قله برسند غافل از این که برای رسیدن به این آرزو می بایست چگونه خوب زیستن را بیاموزند .


وی افزود : اکثر آقایان اعتقاد داریم  اما اطمینان نداریم  ؛ در حالی که می دانیم خداوند یکتا « قادر  ـ حکیم ـ عادل ـ بخشنده و مهربان » است وقتی که این را می دانیم نباید اعتماد  ما کم باشد و به خداوند سؤظن داشته باشیم و هیچ وقت بر این عقیده نباشیم تا دعا کردیم خداوند آن را اجابت کند ؛ برای رسیدن به آرزو حداقل 45 روز زمان نیاز است و اگر پس از این زمان باز به حاجت خود نرسیدیم بدانیم که حکمتی در کار است و آن حکمت این است که خوب زیستن را باید از ائمه ی اطهار(ع) یاد بگیریم .


امام جمعه ی موقت شهرستان شوش  در ادامه تصریح نمود : فردی از پیامر اکرم پرسید : « چطور باید  زندگی خوبی داشته باشم ؟ »پیامبر فرمود : « انسان وقتی مورد مهر و محبت الهی قرار بگیرد  قطعا حاجتش برآورده می شود . »


وی در ادامه به «خوف  و تقوا» اشاره کرد و خاطرنشان نمود : وقتی که خداوند سبحان  رحمن و رحیم است  پس چرا باید از خدا خوف داشته باشیم؟ پاسخ این است ؛ خداوند بندگان خود را دوست دارد و نمی خواهد کوچکترین زیانی به آنها وارد شود و اگر خوفی است در واقع باید از خودمان بترسیم که گرفتار شیطان نشویم ؛ شما در نظر داشته باشید ؛ مادری که می خواهد برای بهبودی فرزندش به او دارو بدهد؛ بچه فکر می کند مادر ظالم است لذا از خوردن دارو ممانعت می کند ، مادر خیلی تلاش می کند که دارو را به او بخوراند حتی اگر شده به زور متوسل می شود ؛ خداوند  هم گاهی  اوقات وقتی که می بیند وقتی در مقابل سختی های زندگی  تحمل  داریم به ما مهر و محبت دارد «بسم الله الرحمن الرحیم» خداوند بخشنده ـ مهربان و با محبت است .


حجت الاسلام عفری برای دوری انسان از هر گونه گناه به سه نکته اشاره کرد و گفت : اول باید بدانید که خداوند شاهد بر اعمال ماست . هر حرکتی انجام دهیم ؛ چه خوب و چه بد او شاهد و ناظر است . دوم بدانید خداوند علاوه بر این که شاهد است قاضی هم هست و چون خودش ناظر بر اعمال ما بوده لذا بهترین قضاوت را می کند و حکمش را صادر خواهد نمود و سوم خداوند مجازات می کند ؛ یعنی اگر در اعمالمان کفه گناهان بر خوبی ها سنگینی کن  در روز قیامت جزا با اوست ؛ لذا اگر کسی  موفق شده باشد سبک خوب زیستن را در زندگی خد به کار بگیرد و در ماه مبارک رمضن علاوه بر شکم « زبانش غیبت نکند ، دروغ نگوید ، تهمت نزند ـ چشمش به هر چیزی نگاه نکند دلش دنبال شهوت رانی نباشد و گوشش از حرف های بد دور شود» خداوند بدون مجازات  آن شخص را وارد بهشت خواهد کرد .


وی افزود : وقتی هم که ماه مبارک رمضان تمام شد همین رفتار خوب را باید تا پایان ادامه دهیم ، مسئولین و پرسنل ادارات  در محیط کاری خود  بدانند که ارباب رجوع حقی به گردن آنها دارد  ـ در بازار  زمالنی که مشتری در حال خرید از بازاری است آن صاحب مغازه بداند مشتری به عنوان یم شهروند حقوقی گردن او دارد ، خلاصه اگر می خواهیم بهترین سبک زندگی را بیاموزیم به سراغ سیره ی عمره ی اطهار(ع) برویم همانند شهید محسن حججی که از همان نوجوانی گفت باید در رهش سر داد و همینطور هم شد و در راه حضرت زینب(س) سر را تقویم نمود .


 

از دیگر برنامه های این آیین می توان به شعرخوانی  فرحان شریفی با زبان عربی و چاووش خوانی حاج ناصر پیوست و کربلایی کاظم محتشم فر اشاره کرد .

 

شاین ذکر است برای شادی روح این شهید والامقام حاضرین در مراسم و دنبال کنندگان این آیین از اقصی نقاط کشور از طریق فضای مجازی در مجموع 1461269 صلوات قرائت نمودند .

 

صد و چهلمین آیین شهد صلوات روز یکشنبه 2 خردادماه 1398 در منزل « شهید چریخ(عبود) سرخه » واقع« شوش ـ منازل بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ لین روبه روی مسجد شهدا» در برگزار می گردد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست