03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۴۰۳3902

صد و چهل و چهارمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22:15 یکشنبه 2 تیرماه 1398 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) ، صد و چهل و چهارمین آیین شهد صلوات با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط عبدالعباس آل کثیر در منزل «جهادگرشهید عبدالعباس آل کثیر» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام عبدالرزاق عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش ضمن قدردانی از بانیان سلسله برنامه های شهد صلوات ؛ به خانواده  ، اقوام و دوستان این شهید والامقام تبریک و تسلیت  عرض نمود و در ادامه به فرهنگ ها و سنت ها اشاره کرد و خاطر نشان نمود : این فرهنگ ها و سنت ها قبل از صدر اسلام تاکنون وجود داشته و پا برجا مانده است و از این به بعد هم می بایست احیا شود چون با این فرهنگ ها و سنت های خوب است که ما زنده می مانیم .

وی افزود : زنده مانده به این معنا نیست که همیشه نفس بکشیم و در قید حیات بمانیم ، بلکه احیا شدن این فرهنگ ها و سنت ها باعث  می شود « عزت ، آزادی و حق و حقوقمان» حفظ شود ؛ از جمله این فرهنگ های خوب همین فرهنگ ایثار و شهادت است .این فرهنگ ممکن است در بعضی از کشورها جدیدا احیا شده باشد و یا بهتر است بگوییم بین بعضی از ملت ها و این هم نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است .چون در فرهنگ فقهی آنها چنین فرهنگی نه تنها جایگاهی داشته بلکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ممنوع بوده است .یعنی ایستادن در مقابل ظلم توسط هر ظالمی باشد می خواهد شاه باشد یا پادشاه ، شیخ باشد یا امیر ، قیام در مقام ظالم اکیدا ممنوع بوده است .


امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود عنوان نمود : ملت هایی که اخیرا در مقام ظالمین قیام کردند و یا تحولاتی در  جهان اسلام به وجود آمد سبب آن مذهب اهل بیت(ع) است ، لذا دومین فرهنگی که در کنار فرهنگ ایثار و شهادت می بایست احیا شود فرهنگ مذهب اهل بیت(ع) است که بر گرفته از « آیین ، اخلاق ، سبک زندگی ، سنت و سیره ی » اهل بیت(ع) می باشد .

وی افزود : وقتی که می گویم مثلا سیره ی اهل بیت(ع) را احیا کنیم ، این نیست که فقط بیاییم مثلا به سیره ی امام صادق(ع) بپردازیم ولی با بقیه ی معصومین(ع) کاری نداشته باشیم و علاوه بر دانستن باید این سیره را در زندگی خود به کار بگیریم ؛ در اسلام خودسازی به‌عنوان «جهاد اكبر»‌، از وظايف بسيار مهمی است كه هر فرد بايد به آن بپردازد و در حد وسع و توان خويش بكوشد تا عزت خود، خانواده و اجتماعی كه در آن زندگی می‌كند را اعتلأ بخشد. خودسازی می‌تواند در ابعاد «جسمی، روحی، فكری، اخلاقی و به خصوص ايمانی و اعتقادی »صورت پذيرد.

حجت الاسلام عفری افزود : از نظر حضرت علی‌(ع) در نهج‌البلاغه «معرفت‌النفس و تزكيه، تذهيب و محاسبه نفس و رعايت تقوا، عمل به دستورات و معارف دينی »از اصول اساسی خودسازی است و راه‌هايی همچون «رعايت اخلاق، تعقل و انديشه، عبادت، توبه، ياد مرگ، پرهيز از دنيادوستی، شهوت پرستی، اميال و آرزوها و اجتناب از فخرفروشی و تكبر و خودبينی» را متذكرشده‌اند. از نظر حضرت امام علی(ع) «خودسازی، فردگرايانه نيست بلكه در ارتباط با ديگران نيز مطرح می‌شود و مقصود اين نيست كه هرگاه انسان بخواهد خود را بسازد و به اصلاح خويشتن خويش بپردازد بايد از اجتماع دوری گزيند و انزوا و گوشه‌نشينی اختيار كند.»  ، «انسان بايد نفس خويش را با پرواداری از گرفتاری در پستی‌ها و رذالت‌ها برهاند ، به محاسبه ی آن بپردازد و مربی خويشتن باشد ، هم حساب‌كش باشد و هم حساب‌ده، هم فرمانده باشد و هم فرمان‌پذير، هم پنددهنده باشد و هم پندپذير، هم ملامت كن و هم ملامت‌پذير باشد.رسیدن» به این فاکتورها منوط به احیای فرهنگ اهل بیت(ع) است .


وی همچنین یادآور شد : احیای فرهنگ اهل بیت(ع) شعار «هیهات من الذله » را تقویت می کند .این شعار اباعبدالله الحسین(ع) است ، این شعار یعنی همان فرهنگ ایثار و شهادت که اگر با تعداد کمی در مقابل لشکر صف آرایی کنیم ترس به دل راه ندهیم و تا آخرین قطره ی خون خود مبارزه کنیم همان کاری که شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافعین حرم انجام دادند و همان کاری که شهید عبدالعباس آل کثیر انجام داد .

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در نتیجه گیری از سخنان خود اظهار نمود : یکی از جوانب احیای فرهنگ ایثار و شهادت که ما راه شهیدان را ادامه دهیم « وصیتنامه ی شهداست » اولین پیامی که شهدا در وصیتنامه های خود به ما توصیه کرده اند « امر به معروف و نهی از منکر »است ؛ منکر دامنه ی وسیعی دارد ؛ در جامعه ای که مشاهده می کنیم «منکرات» به حدی رسیده که کسی جرأت ندارد ؛ عده ای با جرأت مجالسی در همین شهر خودمان انجام  می دهند که  از گفتن آن معذورم و علت این همه منکرات این است که راه شهیدان را ادامه نمی دهیم .مطالعه کردن وصیتنامه و پیاده کردن اهداف شهدا باید  در اولویت برنامه ها باشد .


وی افزود : همانطور که در مقابل غرب  باید بایستیم و مقاومت کنیم ؛ در مقابل این مشکلات داخلی هم باید مقاومت کنیم و به خود جرأت دهیم که فرهنگ مقاومت را که تنها راه رهایی از مشکلات است را بین خود تقویم نماییم .

حاج آقا عفری در ادامه تصریح نمود : عزیزانی که رفتند و شهید شدند اگر الان در بین ما بودند خودشان جامعه را اصلاح می کردند هر چند رفتند تا ما به پاس خونشان جامعه را اصلاح کنیم نه این که اگر کرسی دست فلانی داده می شود به راحتی اجازه دهند انقلاب به دست نااهلان بیافتد ؛ این در وصیتنامه ی سیاسی عبادی حضرت امام خمینی(ره) آمده است که «نگذارید انقلاب به دست نا اهلان بیافتد » علت سکوت ما در مقابل این منکرات چیست؟ در حالی که فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر باید احیا شود ، قصد من این نیست که بگویم به ادارات بروید لیکن کدام یک از ماها جرأت دارد به نزد مسئولین برود و به حق مطالبه گر باشد ؟


من 18 سال است که در شهرستان شوش حضور دارم ؛ همان سال اولی که آمدم ، مشکلی وجود داشت به عزیزان که حدود 50 نفر بودند گفتم آیا شما به عنوان نخبه کی جمع شدید تا به دفتر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی بروید و با اعداد و ارقام ایرادهایی را مطرح کنید؟وقتی جرأت ندارید پس حرف نزنید .کاری را که می توانید انجام دهید و امکانات مورد نیاز را هم در اختیار دارید چر انجام ندادید ؟ اگر « نماینده و فرماندار احساس کنند در این شهر و استاندار احساس کند در این استان 20 نفر نخبه ای که وارد هستند  و ممکن است روزی جلوی مرا بگیرند و یکی از آنها به نماینده گی بخواهد صحبت داشته باشد و اول از محاسنات شما تعریف و تمجید کند و در ادامه بگوید چنین ایرادهایی هم وجود دارد ، سبب این ایرادها چیست؟ » بیایید از این به بعد روی این مسئله بیاندیشیم ، خصوصا این مجموعه که خالصانه راه شهیداه را زنده نگه می دارند و به جرأت می توانم بگویم این مجموعه از نخبگان شهرستان شوش هستند ؛ چون بین شما افرادی هست که یا از پدران و برادران شهدا هستند یا در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه ها حضور داشته اند و یا در سوریه  مدافع حرم حضرت زینب(س) بوده اند ، افرادی که ولایی و سالمند و می توانند در شهر تأثیرگذار باشند ؛ گذاریم افرادی در جامعه هر کاری که دلشان می خواهد انجام دهند ، هفته ی پیش در یکی از گروه های فضای مجازی مشاهده کردم که عده ای که خیلی هم ادعا دارند به حضرت آقا  و برخی از یاران انقلاب اهانت می کنند ، نباید چنین الفاظی را به مسئولین نسبت دهند ؛ آیا این منکر هست یا نه ؟پس ما باید منتظر چی باشیم؟ مگر نه این که مقام معظم رهبری می فرماید «آتش به اختیار باشید » البته در ادامه می فرماید « آتش به اختیار به معنای کار فرهنگیِ خودجوش و تمیز» است و به معنای بی قانونی و فحاشی و طلبکار کردن مدعیان پوچ اندیش و مدیون کردن جریان انقلابی کشور نیست. لذا نباید ساکت بایستیم این هم به خودی خود یک فرهنگ است که باید احیا شود .این فرهنگ اگر احیا شود ، تمام مسئولین شهرستان از شما حساب می برند ، البته همانطر که حضرت آقا فرموده است «بی قانونی و فحاشیو پوچ اندیش» نباشیم . حرف بدون دلیل و ادعای بدون اسناد نزنیم و یا نداشته باشیم و در جوی کاملا آرام و منطقی مطرح شود ؛ اگر ما با منطق حرف بزنیم که طرف مقابل بپذیرد و حرفی برای گفتن نداشته باشد آن موقع باید بدانیم که راه شهدا را به درستی پیموده ایم .


از دیگر برنامه های این آیین می توان به مداحی کربلایی رحیم چنانی  در وصف امام زمان (عج) اشاره کرد .


شایان ذکر است در این آیین و هم چنین از طریق فضای مجازی از اقصی نقاط کشور برای شادی روح این شهید والامقام 1767600 صلوات قرائت شد .

 

لازم به توضیح است که صد و چهل و پنجمین آیین شهد صلوات روز یکشنبه 9 تیرماه1398 ساعت 22 در منزل «برادران شهید حمید و رستم بهرامیان» واقع در کوی شهید رجایی«ابراهیم آباد» خیابان امام رضا (ع) برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست