04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۸۲۸2827

روز شمار دفاع مقدس (قسمت چهارم)

ایده ـ عباس کرم الهی

در تاریخ 28 آبان1358 حضرت امام خمینی(ره) نماینده ی « ساف » که برای میانجیگری گروگانها قصد سفر به ایران داشت را به حضور نپذیرفت  .

28 آبان 1359 درگیریهای پراكنده و اجرای آتش در سوسنگرد ادامه داشت ، و عراق  تظاهر به پیروزی خود در نبرد سوسنگرد را بارها در  رادیو بغداد اعلام کرد  و بازتاب جنگ سوسنگرد در دیلی تلگراف نیز پخش شد .

ـ مصاحبه مفصل مسئول عملیات جبهه ی جنوب سپاه پاسداران درباره ی  جنگ و ضعفهای حاصله از مدیریت و فرماندهی آن و نیز هشدار نسبت به خطرات موجود و به دنبال آن سخنرانی رئیس جمهور در روز عاشورا .

ـ توضیح رئیس مجلس (هاشمی رفسنجانی ) درباره ی هدف از سفر به « الجزایر ، لیبی ، سوریه و لبنان » و نیز اعلام نظر درباره ی  تظاهرات اخیر و بیانات امام .


در تاریخ 28 آبان 1363 ركود در خطوط عملیاتی و شناسایی از نزدیك نیروهای خودی درگیری سپاه با دمكرات در تكاب و درگیری شدید كوموله و دمكرات در اورامانات وجود نشانه هایی دال بر استفاده نظامی عراق از جزایر كویت  ادامه داشت ، علیرغم تكذیب مقامات كویتی



ـ اخراج عده ای از ایرانیان از كویت  ـ اعلام انصراف دبیركل سازمان ملل از اعزام هیأتی برای تحقیق درباره ی  اسیران جنگی ایران و عراق، به دنبال پافشاری هر یك از دولت های ایران و عراق در مورد تقدم سفر هیات به كشور مقابل.

در تاریخ 28 آبان 1366 آغاز عملیات نامنظم ظفر4 با رمزیا رسول الله (ص) به تلافی شرارت های رژیم عراق در بمباران مناطق غیرنظامی به ویژه بیمارستان شهر دهوک و با هدف انهدام تأسیسات اقتصادی و نظامی دشمن در منطقه عملیاتی استان دهوک آغاز شد.

قرارگاه‌ عملیاتی‌ و برون‌ مرزی‌ «رمضان» نیروی‌ زمینی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با همکاری‌ معارضان‌ کرد عراقی، در آخرین روزهای دومین ماه پاییزی سال ‌1366 عملیات‌ نامنظم‌ «ظفر4 » را در استان‌ دهوک کردستان‌ عراق‌ با موفقیت به انجام رسانید.

سلسله عملیات‌های نامنظم ظفر به منظور پاسخگویی به شرارتهای رژیم بعثی در بمباران شیمیایی روستاهای کردنشین شمال عراق و هدف قرار دادن عمق استراتژیک، اقتصادی و بازرگانی کشور متخاصم عراق توسط نیروهای سپاه پاسداران انجام شد.


به دلیل برون مرزی بودن این عملیات‌ها و همچنین آشنا نبودن کامل با مناطق کوهستانی کردستان عراق و نیز همراهی نیروهای معارض عراقی با رزمندگان کشورمان، این عملیات‌ها به صورت نامنظم برگزار شد تا کمترین تلفات و خسارت را به دنبال داشته باشند.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست