04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۳۰۳3200

با حضور مردم و جمعی از مسئولین ؛ گلزار شهدای شوش به مناسبت روز سوم خرداد غبارروبی شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 16:45 روز پنجشنبه 3 خرداد 1397 هم زمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی به همت واحد فرهنگی سپاه ناحیه ی شوش و بنیاد شهید و امور جانبازان  و هیئت رزمندگان مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش شوش نیوز ؛ سروان پاسدار علیرضا ایمانی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین در آیین نکوداشت آزادسازی خرمشهر در خردادماه 1361 ، ماه مبارک رمضان  را تبریک گفت  و به شهدای عملیات بیت المقدس ادای احترام نمود و در این خصوص اظهار داشت : سالروز آزادسازی خرمشهر پس از 578 روز اشغال دژخیمان که به نام روز « مقاومت، ایثار و پیروزی» نام گذاری شد تا ابد در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران می درخشد .

وی افزد : فتح خرمشهر فتح قله های خودباوری ، فتح خرمشهر یعنی مدیریت جهادی و عاشورایی  و فتح خرمشهر یعنی شعاری که ماها امروز می بایست به دنبالش باشیم و آن هم شهدایی بودند که می گفتند « ما می توانیم » و همین شهداء و دیگر رزمندگان در آن روزهای سخت و بدون امکانات و تجهیزات در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادند و جانانه مقاومت کردند تا تلاش آنها منجر به فتح خرمشهر عزیز شد و ما که امروز آمده ایم با با آن شهدا تجدید پیمان کنیم و راه آنها را با خدمت رسانی به جامعه داشته باشیم نیاز است  از آنها استمداد بگیریم و تأسی کنیم از حرکت شهداء که همانطور که گفتم قله های خودباوری هستند و توانستند 578 روز خرمشهر را در اشغال خود نگه دارد ، با دست خالی دشمن را بیرون کنند و از مرزهای بین المللی بین دو کشور ایران و عراق عقب برانند و امروز آمده ایم در محضر شهدای هشت سال دفاع مقدس شهرستان شوش که برخی از آنها در همین عملیات آزادسازی فتح خرمشهر به درجه ی رفیع شهادت نائل گردیده اند ، عهد پیمان ببندیم و بگوییم ای شهیدان شعاری که شما تثبیت کردید و برای ما به ارمغان گذاشته اید ، ما هم شعار « ما می توانیم » را ادامه دهیم تا برسیم به جای که بگوییم « ما توانستیم » و از این به بعد هم می توانیم جلوی شیطان بزرگ آمریکا و رژیم جعلی صهیونیست بایستیم و از هیاهوی دشمن نمی هراسیم.


 

سروان ایمانی افزود : باید قله های عملی را اگر حتی در تحریم تمام کشورها هم باشیم  خودمان فتح کنیم ؛ در هشت سال دفاع مقدس هم به همین روال بوده است ؛ رهبر حیم و فرزانه ی جمهوری اسلامی ایران می فرماید : « در شکست دشمن شک ندایم» . ما اگر می خواهیم با شهداء بیعت کنیم ؛ چون شهداء آن زمان با امام خمینی(ره) بیعت کردند و ما هم با مقام معظم رهبری بیعت می کنیم و بر این اعتقاد عقیده داریم و اگر راسخ بوده و پایبند و متعهد باشیم و اگر در هر مجموعه ای که در حال خدمت هستیم ، صادقانه به این مردم شریف ؛ ولایتمدار و شهیدپرور خدمت کنیم انشاءالله شکست دشمن قطعی خواهد شد .

سپس دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این آیین از حضور «دکتر علی خدادادی مدیر کل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ، دکتر حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران و ناصر چنانی معاونت هنری اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان» قدردانی نمود و به شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد و فتح شهر خرمشهر را به مردم ولایتمدار شهرستان شوش تبریک گفت و در این خصوص تصریح نمود : آزادسازی خرمشهر یکی از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در دوره ی هشت سال دفاع مقدس بود که پس از ۵۷۸ روز اشغال در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱صورت گرفت.


وی سپس به جایگاه «شهید و شهادت» اشاره کرد و تصریح نمود : شهید از واژه « شهده » گرفته شده است و شهده به معنای دیدن است .پس شهید به معنای گواه و حاضر بوده و درجات مختلفی دارد. بدین ترتیب که « خداوند، پیامبران، ملائکه، افرادی که در راه خدا کشته شده اند و نیز تمام مؤمنان، در سلسله مراتب درجات شهادت قرار دارند.» البته واژه ی مقدس "شهید" را نمی توان برای تمام اشخاصی که بدون انگیزه الاهی و تنها برای دفاع از کشور خود و یا حتی ناخواسته و بی­دلیل کشته شده اند، بکار برد. معیار تفاوت و درجه بندی شهدا نیز، تنها زمان شهادت آنان نیست، بلکه عوامل مهم تری؛ مانند « بصیرت، خلوص نیت، میزان فداکاری، تحمل مشکلات و ... » می تواند در این امر تأثیر گذار باشد که بر این اساس، خداوند هر شهیدی را صرف نظر از زمان شهادت به پاداش مناسب خود خواهد رساند.

 

فرماندار شهرستان شوش پیرامون جایگاه شهید خاطر نشان نمود : آن‌قدر خدا به شهید امتیاز داده است که هیچ جای ناراحتی برای دیگران از شهادت شهید باقی نگذاشته است که غصه بخورد که چرا فلانی شهید شد، بلکه باید به شهید غبطه خورد که چرا این اتفاق برای ما نیفتاده است. پیغمبر خدا (ص)در جنگ احد به امیرالمؤمنین(ع) بشارت شهادت دادند؛ اما حضرت خیلی برای این امر عجله می‌کرد، هنگامی‌که پیغمبر این رفتار حضرت را دیدند از ایشان پرسیدند: «كَيْفَ صَبْرُك‏ علی شَهادَةٍ» چقدر بر شهادت صبور هستی؟ حضرت در جواب پیغمبر فرمودند: «لَيْسَ هَذَا مِنْ مَوَاطِنِ‏ الصَّبْرِ وَ لَكِنْ مِنْ مَوَاطِنِ الْبُشْرَى وَ الشُّكْر» شهادت از مواضع صبر نیست؛ زیرا در او سختی وجود ندارد بلکه جای شادی و شکر دارد. اولین قطره ی خون شهید که به زمین ریخته می‌شود؛ به او هفت جایزه می‌دهند، « آمرزیده می‌شود، بهشت برای او آماده است، کانون توجهش خدا می‌شود؛ » پیغمبر به جابر فرمود: تنها کسی که در قیامت بدون حجاب و واسطه باخدا صحبت می‌کند شهید است؛ زیرا بالاترین چیز خود که جانش باشد را درراه خدا فدا کرده است.


 

دکتر غزی در پایان به وظیفه ی مردم نسبت به شهداء اشاره کرد و گفت : تکریم و یادواره ی شهدا کار بسیار خوبی است ولی  یکی از مهم‌ترین وظایف امروز ما در قبال شهدا، « پیاده کردن اخلاق شهدا» است هرکدام از شهدای ما ویژگی‌هایی داشتند که ما می‌توانستیم آن را در مدارس و دانشگاه پیاده کنیم و یا برای آشنایی هرچه بهتر نسل چهارم و آینده می بایست با ایجاد نمایشگاه عکس و تولید نمایش  ، ساختن فیلم و.... فاصله های بین این نسل ها با نسل اول ، دوم و سوم انقلاب اسلامی متصل نمود .


در پایان این آیین ، « دکتر عدنان غزی فرماندار ، سرهنگ حمیدرضا بهاروند فرماندهی نیروی انتظامی ، دکتر علی خدادادی مدیر کل جمعیت هلال احمر استان خوزستان ، دکتر حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران ، ناصر چنانی معاونت هنری و سینمایی اداره ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ، سروان ایمانی فرماندهی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش ، علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سید مجید نوری زاده رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شوش ، عبدالرحیم انصاری رئیس آبفای شهری ، عبدالزهرا برهانی رئیس جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی شهرستان شوش و...... » با حضور در مزار شهدای با قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ شهداء و عطر افشانی مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس این روز را گرامی داشتند.


لازم به توضیح است دکتر غزی فرماندار شهرستان شوش وقتی که  مزار خبرنگار نوجوان « شهید فریدون سگوند » را مشاهده کرد با نثار فاتحه و شستشوی مزارش با گلاب ربیع کاشان به این خبرنگار ادای احترام نمود .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست