04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۴۱۴3918

پیام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش به مناسبت روز قلم

علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش به مناسبت 14 تیر روز قلم و همچنین سالروز ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی توسط رژیم اشغالگرفلسطین پیامی را صادر نمود .

متن پیام به شرح زیر است :

بسم الله الرحمن الرحیم

«ن وَالْقَلَمِ وَ ما یَسْطُرُونَ»

سوگند به قلم و آن‌چه می‌نویسند. ثبت وقایع «تاریخی، اجتماعی، سیاسی ، فرهنگی ، دینی و....» بدون «همراهی، همدلی، همت و مجاهدت »اهالی قلم امکان‌پذیر نیست. « نویسندگان، مؤلفان ، مترجمان، مصححان »و هر کسی که نقشی در پدید آوردن و خلق یک اثر دارد و فعالان حوزه ی کتاب، قلم را با «خلاقیت، اندیشه، هنر و عشق» گره می‌زنند و می‌توانند با خلق آثار ماندگار بذر امید و نشاط را در جامعه بکارند.

در شرایط کنونی اهل قلم با مشکلات و مسائلی مواجه هستند و ما وظیفه خود می‌دانیم برای حل و رفع این مشکلات تلاش کنیم.


۱۴ تیرماه «روز قلم» فرصتی مغتنم است تا همگان به مصداق «من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق» مراتب «سپاس، تقدیر و قدرشناسی »خود را تقدیم اهالی قلمی کنیم که بی‌ادعا در راستای توسعه و پیشرفت فرهنگی «کشور ، استان و شهرستان شوش» گام برمی‌دارند و نقش بی‌بدیل‌شان بر کسی پوشیده نیست. اینجانب  روز قلم را به تمامی اهل قلم  شهرستان شوش خصوصا آنهایی که «قلمشان در راه زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت می نگارد و شهدای این خطه را در سلسه برنامه های شهد صلوات با قلم خود تنظیم و منتشر می کنند »تبریک می‌گویم و امیدوارم بتوانیم قدردان گوشه‌ای از تلاش‌های بی‌شائبه آنان باشیم.

همچنین 14 تیر مصادف است با سالروز ربوده شدن 4 ديپلمات كشورمان «سيد محسن موسوي، احمد متوسليان، كاظم اخوان و تقي رستگار مقدم»، توسط مزدوران رژيم صهيونيستي در نقطه ايست و بازرسي برباره در شمال لبنان که 37 سال پیش یعنی در سال 1361رخ داد .

به رغم گذشت سال هاي زيادي از اين اقدام جنايتكارانه و تروريستي، متاسفانه جامعه بين المللي و سازمان هاي مدعي حقوق بشري در قبال اين جنايت هيچ اقدام جدي انجام نداده اند و رژيم صهيونيستي كه همچنان با حمايت آمريكا به جنايات و اقدامات ناقض قوانين بين المللي خود ادامه مي دهد، از پذيرفتن مسئوليت در اين مساله، طفره ميرود.

ايران با قدرداني از همكاري و اقدامات دولت لبنان براي تعيين سرنوشت چهار ديپلمات مذكور از جمله ارسال نامه براي دبيركل وقت سازمان ملل در  سپتامبر 2008، كه در آن بر ربوده شدن ديپلماتهاي ايراني تاكيد شده است، بار ديگر از مقامات لبناني و همچنين از دبيركل سازمان ملل متحد و صليب سرخ جهاني و ديگر نهادهاي بين المللي مجدانه ميخواهد تا به وظيفه ذاتي، حقوقي و انساني خود در پيگيري اين پرونده عمل نمايند و تمام تلاش خود را براي روشن شدن وضعيت ديپلمات هاي ربوده شده به كار برند و در همين چارچوب، مجددا بر پيشنهاد خود مبني بر تشكيل كميته حقيقت ياب از سوي صليب سرخ جهاني تاكيد دارد.


بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش با گراميداشت ياد و خاطره ديپلمات هاي ربوده شده ، مراتب همدردي خود را با خانواده آنها كه سختي هاي زيادي را در طول اين سال ها متحمل شده و همواره چشم به راه بازگشت آنان به ميهن اسلامي بوده اند، اعلام مي كند و اميدوار است كه همه اسرا و زندانيان در بند رژيم صهيونيستي به ويژه چهار ديپلمات عزيز كشورمان به زودي آزاد شوند.

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست