04162024سه شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۱۰۲4228

عملیات فتح المبین؛ نقطه ی آغاز اقتدار اتحاد بین نیروهای مسلح ایران با سلاح ایمان

به مناسبت سی و نهمین سالروز عملیات فتح‌المبین یکی از عملیات‌های مهم و غرورآفرین رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش بیانیه ای صادر نمود .

به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه ی شوش ؛ سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه شوش دانیال (ع) ضمن تبریک سال نو و تاکید بر اجرای فرامین مقام معظم رهبری در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» ، دوم فروردین ماه، سالروز عملیات غرور آفرین فتح المبین را گرامی داشت.

فرمانده سپاه ناحیه ی شوش در  این بیانیه: گفت :  پس از عملیات راهبردی «طریق القدس» در آذرماه سال ۱۳۶۰ و ظرفیت‌سازی و طرح ریزی‌های هوشمندانه عملیاتی در جبهه ی خودی، با تلاش‌های مستمر و خستگی ناپذیر و هماهنگی‌های گسترده میان فرماندهان ارتش و سپاه، عملیات بزرگ فتح‌المبین در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز دوشنبه ۲ فروردین ۱۳۶۱ در جبهه جنوبی «منطقه ی غرب شهرهای شوش و دهلران » با وسعت حدود ۲٫۵۰۰ کیلومتر مربع در استان خوزستان با رمز مقدس یا زهرا آغاز و دستاورد‌های بزرگی را برای جمهوری اسلامی و ملت ایران به ارمغان آورد.

وی افزود : عملیات فتح‌المبین باعث آزادسازی ۲٫۴۰۰ کیلومتر مربع از سرزمین‌های اشغالی، شامل «ده‌ها بخش و روستا و نیز چندین جاده ارتباطی مهم در استان خوزستان» شد، همچنین شهرهای «دزفول، شوش، دهلران، اندیمشک و پایگاه هوایی دزفول »نیز، از دید و تیر مؤثر ارتش عراق خارج گردید.عملیات فتح المبین برگی زرین از یک دفاع  مقدس مردمی بود که در تاریخ ثبت شد .


سرگرد پاسدار ایمانی در ادامه یادآور شد : در پی این عملیات ، رؤیای نیرو‌های متجاوز بعثی که نابودی نظام اسلامی ایران را در ذهن پرورش داده بودند با پیروزی غرورآفرین رزمندگان اسلام در عملیات فتح به شدت آشفته گردید .

سرگرد ایمانی در پایان این بیانیه افزود : مسئولین و مردم باید با بهره‌گیری از شیوه‌های «خلاقانه، مبتکرانه» به گونه‌ای «هنرمندانه» نسبت به بازخوانی و ترسیم حقایق آموزنده ی هشت سال دفاع مقدس و درس ها و ظرفیت‌سازی آن برای عبور از شرایط خطیر امروز در عرصه مقابله با کرونا و شکست این بیماری منحوس اقدام و به «رسالت تاریخی خود در این جهاد بزرگ به شایستگی عمل کنند.» وسلام علیکم و رحمه الله

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست