04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۱۲۰4253

بیانیه کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش دانیال(ع) به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز تاسیس بسیج هنرمندان

20 فروردین ماه سال 1372 یادآور عروج سید شهیدان اهل قلم و هنرمند فرزانه، حاج سید مرتضی آوینی؛ نویسنده ی توانا، راوی با صفای روایت فتح، سردبیر مجله ی ادبی و هنری سوره و مسؤول واحد تلویزیونی حوزه ی هنری می باشد.

شهید آوینی که به همراه یک گروه فیلمبرداری جهت ساخت مجموعه ی جدیدی از روایت فتح به منطقه فکه واقع در شهرستان شوش یکی از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، عزیمت کرده بود، در حین بررسی منطقه و تحقیق پیرامون هشت سال دفاع مقدس به همراه مهندس محمد سعید یزدان پرست با مین برخورد کرده و به شهادت نائل گردید.

شهید آوینی دو روز قبل از عزیمت به منطقه ی عملیاتی فکه، در پاسخ به این سئوال که به کدام منطقه می روی گفته بود:

 می دانی به کجا می روم، به فکه، همان جایی که رزمندگان ما با چشم خود تحویل نفوس شهدا توسط فرشتگان را مشاهده می کردند.

آری بار دیگر رمل های فکه پذیرای شهادت مردی از جنس نور بود، شهر شهیدان گمانم شوش افتخار قدمهای ملکوتی این هنرمند برجسته را در قلب خود جای داد و برای همیشه تاریخ نام فکه بار دیگر با واژه شهادت پیوندی عجین خورد. صدای ماندگار، ثبت ذهنها و درد قلبها در مخیلیه سید مرتضی همواره می تپید.


سرانجام پس از شهادت این بزرگوار، مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان «سید شهیدان اهل قلم» تجلیل فرمودند.

سالروز شهادت هنرمند متعهد انقلاب اسلامی و دل سوخته ی جبهه های حق علیه باطل و بیانگر حقایق و رشادت ها و شجاعت های رزمندگان اسلام، بنا به پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مقام معظم رهبری، «روز هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد. به راستی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی مد ظله العالی فرموند: هر اندیشه ای که در قالب هنر نگنجد، ماندگار نیست و این نیست مگر رشادتهای هنرمندانی چون آوینی، پیشبرد اهداف انقلاب همواره با حرکتهای فرهنگی و هنری رقم و گره خورده بیان حل مسائل مشکلات از سوی هنرمندان انقلابی همواره رهگشای دید و افقی نو به عرصه ظهور هویدا نموده که جز از ید هنرمندان انقلابی خارج نمی باشد. 

کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش رو هنر انقلابی با تأسی از فرمایشات و هدایت های همیشگی رهبر فرزانه و عظیم الشان انقلاب اسلامی با قلم, تصویر و هرآنچه که در قاب هنر بگنجد به جنگ نرم علیه دشمنان انقلاب رفته و خواهد رفت. در خاتمه فرارسیدن 20 فروردین ماه، آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان را به تمامی هنرمندان فرهیخته علی الخصوص هنرمندان دیار شهر شهیدان گمنام میعادگاه ملکوتی سیداهل قلم سیدمرتضی آوینی تبریک و تهنیت عرض می نماید.

کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش دانیال(ع) 

20 فروردین 1400

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست