03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۰۱۲۹4747

29 فروردین ماه ، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران مصادف است با سالروز یکی از شهدای شوش به نام « شهید علی چشم روشن»

ارسالی از ـ دانیال کیهانی

شهید کیست و به چه کسی شهید می گویند؟ در پاسخ به این سئوال ممکن است بگویید که جواب مشخص است و شهید به کسی گفته می شود که در جنگ با دشمنان اسلام کشته شود ولی شهادت فقط به این موضوع ختم نمی شود و موقعیت های دیگری نیز وجود دارد که به افرادی که در آن موقعیت کشته می شوند شهید می گویند. مفاهیم شهید و شهادت فقط مختص اسلام نیست و در ادیان مسیحیت، بهائیت، هندوئیسم و یهودیت نیز وجود دارد.

کلمه ی شهید از ریشه عربی شَهَدَ گرفته شده است و به معنی حاضر بودن می باشد و از آنجایی که اعتقاد بر این است که شهیدان زنده اند این نام برای آن ها انتخاب شده است. شهید یکی از صفات خداوند است و از پیامبر و ملائکه نیز به عنوان شهید یاد شده است البته منظور گواه بودن و نسبت به دیگران در جایگاه بالاتری قرار گرفتن می باشد. در احکام فقهی شهید به شخصی گفته می شود که در جهاد با دشمنان خدا و اسلام و به اذن پیامبر و یا نایب ایشان به میدان جنگ رفته و شهید شود. همچنین به فردی که در راه حفظ جان، مال یاناموس خود در برابر دشمن مهاجم کشته می‌شود، نیز شهید گفته می شود.

این مقدمه را گفتیم تا به شهیدی از پایگاه مقاومت بسیج سلمان فارسی حوزه ی مقاومت سردار شهید پاسدار دکتر مجید بقایی  یعنی « شهید علی چشمه روشن » اشاره کنیم .

شهید علی چشمه روشن فرزند محمد  در روز پنجشنبه 9 تیرماه1345 برابر با 11 ربیع الاول 1386 هجری قمری « 55 سال و 9 ماه و 20 روز پیش» در روستای شهید آیت الله مدنی « ده ایجی» شوش دانیال (ع)  در خانواده ای مذهبی و با اصالت دیده به جهان گشود .


این شهید والامقام یک بار در روز سه شنبه 19 بهمن ماه1361 در جبهه های نبرد حق علیه باطل مجروح گردید و در روز دوشنبه 29 فروردین ماه 1362 « دقیقا 39 سال پیش» در جبهه ی فکه به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید و پیکر پاکش در گلزار شهدای شوش به خاک سپرده شد . روحش شاد و یادش گرامی باد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست