03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۰۱۲2077

چهاردهمین شهد صلوات شوش در خانه ی شهید رضا عرب زاده برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، چهاردهمین شهد صلوات در منزل شهید رضا عرب زاده با حضور جمعی از مدافعان حرم و سخنرانی حجت الاسلام عفری ، امام جمعه ی موقت شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ روز یک شنبه 12 دیماه 1395 ساعت 20  هم چون هفته های گذشته با حضور جمعی از مدافعان حرم و خانواده ی معظم شهداء چهاردهمین شهدصلوات در منطقه ی آخر آسفالت ، خیابان آموزگار ، در منزل شهید رضا عرب زاده با اجرای تواشیح به زبان عربی و فارسی توسط گروه تواشیح حضرت دانیال نبی(ع)  آغاز شد .


حجت الاسلام عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش ضمن تقدیر و تشکر از حاج ناصر پیوست و دیگر اعضای مجمع اهل بیت(ع) و هم چنین علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به خاطر برگزاری این مراسم معنوی ؛ در این خصوص عنوان نمود : بالاترین ذکرهای ، ذکر صلوات است و صلوات فرستادن بر محمدو آل محمد از صدر اسلام به مسلمین سفارش شده است .

وی در ادامه به شفارش خاتم انبیاء حضرت محمدمصطفی(ص) در مورد ذکرهای الهی گفت : رسول خدا (ص) فرموده است: ذکر «سبحان الله و الحمد الله و لا اله الاّ الله و الله اکبر» را زیاد بگوئید. چون در قیامت این اذکار با گروهی از فرشتگان و محافظ از پیش رو و پشت سر خواهند آمد. و این اذکار باقیات و صالحات می باشند.در حالی که اهل دنیا دائم به ذکر دنیا مشغول اند و در لذت های دنیوی غوطه می خورند،اهل ایمان تمام لذت شان از یاد خدا است و در اطاعت خدا غوطه ورند. ذکر از بهترین وسایل برقراری ارتباط با حضرت حق جلّ شأنه می باشد. یاد الهی از نزدیکترین مسیرهای قرب و نزدیکی به پروردگار این عالم است. اوقات اشتغال به ذکر خداوند متعال نیز از شیرین ترین حالتها و لذّتهای بندگان مؤمن است. ذکر نیز مانند تمام امور مهم شرعی دارای تقسیمات، ضوابط و شرایط خاصی است که رعایت این امور برای بهره بردن صحیح لازم است. معنای حقیقی ذکر و یاد خدا آن است که انسان در هر موقعیتی که هست در حال اطاعت و بندگی خداوند باشد و خدا را فراموش ننماید. تمام اعمال و آداب بندگی خداوند یاد خدا به معنای وسیع و حقیقی کلمه محسوب می شود و مهم هم این است که انسان در تمام زندگی خود اهل ایمان و بنده خدا باشد. ذکر زبانی هم در صورتی موثر است که به معنای وسیع کلمه انسان ذاکر خدا و بنده واقعی حق تعالی و مطیع او باشد.


عفری سپس به اهمیت صلوات فرستادن  بر پیامبر (ص) اشاره کرد و در این راستا خاطر نشان نمود : فرستادن صلوات و سلام بر پیامبر و آل پیامبر(ع ) از طرف مؤمنین در حقیقت طلب کردن رحمت بر خودشان نیز است : زیرا در واقع پیامبر(ص ) و ائمه (ع ) واسطه فیض الهی هستند. اگر بر آنها صلوات نفرستیم در واقع خود را از رحمت الهی محروم کرده ایم . درود بر پیامبر سبب پاکی اعمال ونیز قبولی آنها می شود ، همچنین باعث اجابت دعاها وکفاره گناهان ونورانی شدن درقیامت وراه پیدا کردن به بهشت می شود . 

وی افزود : شیرینی شهدصلوات وقتی ارزشمندتر و با اهمیت تر می شود که برای شهداء باشد ، شهدایی که جان خود را از دست دادند تا ما در آسایش و رفاه زندگی کنیم ، وکاری که مجمع اهل بیت(ع) چهارده هفته است که در شهرستان شوش آغاز کرده ، کاری خداپسندانه است و امیدوارم این حرکت هم چنان ادامه داشته باشد .

امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در ادامه به شرایط سرباز امام زمان(عج) و اهل بیت(ع)  بودن و ماندن  را تشریح نمود و گفت : « ولایتمداری ، وقت شناسی ـ دشمن شناسی ـ بصیرت افزایی ـ به هنگام نیاز تصمیم جدی گرفتن و .... » از عمده ترین شرایطی است که شهداء آن را داشتند ، مدافعین حرم عزم خود را جزم کردند و در این راه گام گذاشتند و شما هم که در کنار خانواده های شهداء حضور می یابید و هر هفته به یاد ولایت ، شهادت ، شهامت و ذکر صلوات بر محمد و آل محمد هستید قطعاً در این راه گام گذاشته اید . و البته باید دانست ، سرباز امام زمان (عج) بسته به زمان و دوره های مختلف باید آمادگی حضور و نقش آفرینی در تمامی عرصه ها را داشته باشد.


حاج آقا عفری افزود : آماده شدن برای سربازی در رکاب امام زمان(عج) بسته به زمان و شرایط خاصی نیست از همان زمان که به دنیا می آیی، می توانی کاری انجام دهی که سرباز امام زمان(عج) شوی هر چند این کار آسانی نیست اما آن زمان که خودت و هدف زندگی در این دنیا را شناختی آن موقعه می توان به دنبال امام شناسی و سربازی کردن برای امام زمان(عج) رفت و سربازی حضرت از لحظه ای که این نیت را در دل بیاندازی شروع می شود، باید اراده و یقین محکمی داشته باشی، حالا که تصمیم به رفتن در این مسیر گرفتی به یاد داشته باش که یکی هست تا تو تنها نمانی ،امام مراقب سربازانش است...

وی هم چنین خاطر نشان نمود : سربازی کردن برای امام زمان(عج) مدت اش 18 ماه و 24 ماه نیست بلکه وقتی سرباز شدی تا آخر سرباز باقی خواهی ماند .انجام واجبات و ترک محرمات که از سفارش بزرگان دین اسلام است آغاز راه سربازی است و اینجاست که برای ماندن در این مسیر باید تلاش کرد و با چشمانی بیدار سربازی کرد.

امام جمعه ی موقت شوش  در ادامه تصریح نمود : سرباز امام زمان (عج) بسته به زمان و دوره های مختلف باید آمادگی حضور و نقش آفرینی در تمامی عرصه ها را داشته باشد و کمر همت بندد و یک گوشه به امید دیگران ننشیند. سربازی منجی بزرگی که می‏ خواهد با تمام مراکز قدرت و فساد بین‏ المللی مبارزه کند، احتیاج به خودسازی و آگاهی و روشن‏ بینی دارد. عده ا‏یی این اعتقاد را وسیله‏ ایی برای تخدیر خود یا دیگران قرار می‏ دهند؛ این غلط است.ما نباید فکر کنیم که چون امام زمان(عج) خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و داد خواهد کرد، امروز وظیفه‏ ایی نداریم؛ نه، بلعکس ما امروز وظیفه داریم در آن جهت حرکت کنیم تا ظهور آن بزرگوار آماده شویم. اعتقاد به امام زمان (عج) به معنای گوشه‏ گیری نیست. جریانهای انحرافی قبل از انقلاب تبلیغ می ‏کردند، الان هم در گوشه و کنار تبلیغ می‏ کنند که امام زمان می‏ آید و اوضاع را درست می‏ کند؛ یعنی با این اوصاف ما باید تنها منتظر ظهور حضرت باشیم و در این فاصله حرکتی نکنیم و این مثل این است که در شب تاریک، انسان چراغ روشن نکند. امروز اگر ما می‏ بینیم در هر نقطه‏ ای از دنیا ظلم، بی عدالتی، تبعیض و زورگویی وجود دارد، اینها همان چیزهایی است که امام زمان برای مبارزه‏ ای با آنها می ‏آید. اگر ما سرباز امام زمانیم، باید خود را برای مبارزه با اینها آماده کنیم. بزرگترین وظیفه ی منتظران امام زمان(عج) این است که از لحاظ معنوی، اخلاقی، عملی و پیوندهای دینی، اعتقادی و عاطفی با مؤمنین و همچنین برای رویارویی با زورگویان خود را آماده کنند.


عبدالرزاق عفری آماده بودن در مقابل تهدیدهای دشمنان را یکی دیگر از نشانه های سرباز امام زمان(عج) دانست و اظهار داشت : کسی که وقتی کشور اسلامی مورد تهدید دشمن است، آماده دفاع از ارزشها و میهن اسلامی و پرچم برافراشته ا‏ی اسلام است، او می‏تواند ادعا کند که اگر امام زمان بیاید، پشت سر آن حضرت در میدانهای خطر قدم خواهد گذاشت. اما کسانی که در مقابل خطر انحراف و چرب و شیرین دنیا خود را می‏ بازند و زانوانشان سست می ‏شود؛ اینها چطور می‏ توانند، ادعا کنند که منتظر امام زمان(عج) هستند.منتظر بودن در مسیر انتظار منجی عالم بشریت نیاز به آمادگی و آگاهی دارد ،نمی توان چشم بر بی عدالتی ها و زورگویی ها ی استکبار جهانی بست و فقط منتظر ماند، انتظار یعنی حرکت کردن در مسیر رسیدن به ظهور است باید به سمت جاده ظهور با چشمانی بینا حرکت کنیم .


امام جمعه ی موقت شهرستان شوش سپس گفت : هر کسی که شهید می شود تمام گناهانش به امر پروردگار یکتا بخشوده می شود به جز حق الناس که اگر قبل از شهادت بر طرف نشده باشد می گویند امام زمان(عج) نزد پروردگار شفیع می شود تا دل حق الناس را به رحم آورد تا پس از مطلع شدن از شهادت فرد یا افرادی که ناراحت هستند آنها را ببخشند .

عفری در پایان گناهانی که بر گردن انسان می افتد را به سه دسته تقسیم کرد و عنوان نمود : « حق الناس ـ حق الله و حق النفس » سه دسته از گناهان هستند که بنا به گفته علما خداوند موردهای دوم و سوم را می تواند ببخشد ولی مورد اول به شرطی بخشیده می شود که شخصی که حقش را ضایع کردیم ما راببخشد . خوب می دانیم کستره حق الناس بسیارزیاد است و طیف وسیعی از گناهان را شامل خود میکند .گناهانی که اگر بشینیم و بنویسیم یا به ان فکر کنیم نسبت به گناهان حق الله خیلی زیادتر می شود . بعد به غیر از معصومین(ع)  همه ی  انسانها به نوعی دچار حق الناس شده اند ،پس اگر خداوند می تواند حق الناس راببخشد خوب دچار بی عدالتی می شود و اگر نمی تواند ببخشد بخش خیلی خیلی زیادی از انسانها وارد جهنم خواهند شد و من امیدوارم قبل از این که به شهادت برسیم و یا این که امام زمان(عج) ظهور کند حق الناسی گردنمان نمانده باشد و تا فرصت داریم در حق هرکسی بدی کرده ایم طلب بخشش کنیم .


 

پایان بخش چهاردهمین شهد صلوات اهدای 20 جلد کتاب به 20 نفر به قید قرعه بود .

شایان ذکر است پانزدهمین شهدصلوات روز یکشنبه 19 دیماه 1395 ساعت 20 به مناسبت اولین سالگرد شهید نظم و امنیت « عباس نادری و  چهارمین هفته ی درگذشت بسیجی بی ادعا حاج رمضان نادری « پدر شهید نادری » در منزل ایشان واقع در خیابان مولوی برگزار می گردد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست