04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۱۰۳2129

هفدهمین شهد صلوات در منزل شهید مظفر کله برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت مجمع اهل بیت(ع) و بنیادشهید و امور ایثارگران ، هفدمین شهد صلوات روز یکشنبه 3 بهمن 1395 ساعت 20:25 در منزل شهید مظفر کله واقع در خیابان عدالت با سخنرانی حجت الاسلام عارف آل کثیر برگزار شد .

آل کثیر با اشاره به فاجعه ی دلخراش پاساژ پلاسکوی تهران که در آن جمعی از آتش نشانان به درجه ی رفیع شهادت نائل شده اند ، شهد صلوات را برای شهداء کاری خداپسندانه دانست و در این راستا اظهار داشت : شهد صلوات برای شهداء ،  در واقع نوری در بهشت و پل صراط است و شفاعت شهید را بیمه می کند و برای ما انسان هایی که روی زمین به زندگی خود ادامه می دهیم  صلوات، موجب کمال نماز شده و انیس ما  انسان ها  در عالم برزخ و قیامت و جواز ورودمان به بهشت است .

وی در ادامه به جایگاه و اهمیت نماز اشاره کرد و گفت : نماز به همه ی كردارهاي فردي و اجتماعي فرد مسلمان جهت مي‌دهد و بر همه رفتارهاي او تاثير مي‌گذارد. با اين فرضيه، اجتماع نيز به پاكي مي‌رسد و فحشا و منكر در همه زمينه‌ها از آن رخت برمي‌بندد. همه اين ها وقتي تحقق مي‌يابد كه جايگاه و اهميت نماز را بشناسيم، به چرايي و فلسفه نماز آگاه شويم، راه‌هاي جذب ديگران را به نماز بدانيم، به وظيفه خود در برابر تاركين نماز، وقوف پيدا كنيم.


آل کثیر در پایان گفت : مساجد از زمان صدر اسلام یکی از بهترین مکان ها برای آموزش، آگاه سازی و حتی تصمیم گیری در مورد امور سیاسی و حاکمیتی مسلمین بوده است. به طوری که پیامبر اسلام(س) نیز هنگام ورود به مدینه در اولین اقدام مسجدی را بنا کردند و آن را محلی برای مدیریت امور مسلمین قرار دادند. مسجد محل آگاهی و ساخته شدن و محل تربیت تزکیه است اما متاسفانه امروزه مساجد رونق خود را از دست داده اند چرا که اولا روحانیون مساجد هنوز نتوانسته اند خود را با نیازها و مزاج های جوانان و نسل جدید سازگار کنند و به روش های جذب آشنایی ندارند. متاسفانه ضعف عملکرد آنها از یک سو و تهاجم فرهنگی دشمن از سوی دیگر جوان مسلمان را از مسجد دور کرده است.


وی افزود : مسجد یکی از امن ترین و آرامش بخش ترین پایگاه مسلمانان در طول تاریخ بوده است که مهم ترین امور آنها در آن مکان مقدس رقم می خورده است. در طول تاریخ نیز مسجد همواره نقش موثری در شکل گیری انقلاب های مردمی همسو با آرمان های الهی و اسلامی داشته است. اوج نقش مسجد در جامعه ی اسلامی ایران را در دوران شکل گیری انقلاب و به طور ویژه تر در دوران هشت سال دفاع مقدس دیده ایم. دشمنان اسلام نیز با نگاه موشکافانه و بررسی های عمیق خود پی به این موضوع بردند و بر همین اساس برنامه های خود را در راستای کم رنگ سازی نقش مسجد در امور اجتماعی و تربیت جوانان بنا نهادند و ما هر وقت توانستیم مساجد پر کنیم آن وقت وظیفه ی اصلی مان که همان آموزش است آغاز خواهد شد .


با حضور مدیر و پرسنل سازمان آتش نشانی شوش به مناسبت شهادت ایثارگران آتش نشان در تهران ، حاج رحیم چنانی شعر در وصف این شهداء خوانش نمود .


 

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت به عنوان حسن ختام هفدهمین شهد صلوات  بخشی از وصیت نامه ی شهید مظفر کله را قرائت نمود .


نکته ی قابل توجه :

1 ـ در این هفته لوح یادبودی به مناسبت شهدای آتش فشان از طرف مجمع اهل بیت تدارک دیده شده بود که توسط پدر شهید کله به مدیر سازمان آتش نشانی شوش اهدا گردید .

2 ـ بر عکس هفته های گذشته که در پایان شهد صلوات به قید قرعه به 20 نفر کتبی اعطا می شود ، در این شهد صلواتی به اندازه ی حاضرین در جلسه کتاب توزیع شد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست