04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۱۱۱2145

هجدهمین شهد صلوات شوش در منزل شهید غلامرضا سگوند برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

هجدهمین شهد صلوات به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش روز یکشنبه 10 بهمن 1395 ساعت 20 با سخنرانی شیخ محمدطاهر انصاری استاد حوزه در منزل شهید غلامرضا سگوند برگزار شد .

شیخ محمدطاهر انصاری رئیس سابق اداره ی اوقاف و امور خیریه ی شهرستان شوش و استاد حوزه ی علمیه ی شیخ مرتضی انصاری شهرستان دزفول ضمن قدردانی از کار خداپسندانه ی مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش ، به خستگی مردم از جنگ و آدم کشی مسلمین جهان اشاره کرد و گفت : همه می دانید که از ابتدای خلقت انسان غیر از جنگ ـ ستیز ـ دعوا و خون ریزی و ظلم و ستم از طرف دشمنان چیزی ندیده است و حتی قبل از خلقت انسان این جنگ و خونریزی ها ادامه داشته است و حقیقت مطلب این است که امروز انسان این این ستیزها و جدال ها خسته شده است .

وی افزود : جنگ جهانی اول و دوم که انجام شد بیش از90 میلیون نفر کشته و زخمی شد ، زن ها بیوه شدند ، کودکان بی پدر و بی مادر شدند ، همه ی منابع و زیر ساخت ها از بین رفتند ، بعد از این همه کشت و کشتار چه شد ؟ نتیجه ی این دو جنگ جهانی چه چیزی را به جز تخریب و ویرانی در بر داشت ؟ الان هم هر وقت بین دو کشور جنگی رخ دهد تمام جهان از این خوف دارد که مبادا جنگ جهانی دیگری رخ دهد ، لذا امروز کسی حرفش خریدار است ، کسی برای دنیا محترم است ( چه مسلمان و چه غیر مسلمان ) کسی ارزشمند است و آن کلام و پیامی  خریدار دارد که بتواند هر چه بیشتراختلافات را بین بشر بردارد و بتواند این همه زندگی نابسامان بشر را به یک زندگی سرشار از مهر ، عطوف و انس و الفت تغییر دهد و بین سیاه و سفید یک زندگی مسالمت آمیز به وجود آورد .


شیخ انصاری در ادامه افزود : چه کسی می تواند این صلح و صفا و یکدلی و یک رنگی را بین تمام انسان های روی زمین به وجود آمد ؟ کدام دین و کدام مذهب از عهده ی این کار بر می آید ؟ باید در جواب گفت بدن هیچ گونه تعصبی تنها دینی که می تواند صلح را برقرار کند دین مبین اسلام ناب محمدی (ص) است و تنها کسی که می تواند این دین را در کل جهان حکم فرما کند ولیعصر(عج) است ،حال ما به این کاری نداریم که بین دو کشور اسلامی در این روزها جنگ و ستیز وجود دارد و بین دو کشور دیگر فتنه انگیران فتنه گری می کنند و می دانیم که همه ی این کشور از دین بهره گرفته اند ، غافل از این که اسلام از ریشه خواهان سلمه است ؛ دین مقدس اسلام، دین اکمل خاتم الرسل محمد بن عبدالله(ص)، حاوی نکات  غنی و ظریف از بهداشت کامل در زندگی فردی و اجتماعی است که عمل به این توصیه‌های بهداشتی، ضامن سلامت فردی و اجتماعی فرد است. البته در اسلام، حفظ تندرستی، این نعمت ارزشمند الهی بر همگان واجب است و حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرماید: «دو نعمت است که مردم قدر آن را نمی‌دانند: یکی سلامتی و دیگری جوانی». چون تندرستی از بزرگ‌ترین نعمت‌های خداوند متعال است، باید در حفظ آن بکوشیم و پیش از آنکه بستر بیماری را در آغوش بگیریم، به اصول بهداشتی توجه و با حفظ بهداشت خصوصی و عمومی و روانی از ایجاد بیماری تا حد توان پیشگیری کنیم.


شیخ محمدطاهر انصاری در بخش دوم سخنان خود به موضوع اصلی  مراسم که ذکر صلوات بر محمد و آل محمد(ص) برای شهداء است اشاره کرد و گفت : هر ذکری خاصیت خودش را دارد ؛ شیخ مرتضی انصاری می گفت : « هر وقت که خواستید ذکر صلوات را شروع کنید با قرائت سوره حمد این کار را آغاز کنید » . در واقع هر ذکر فایده ی خودش را دارد مخصوصاً اگر آن ذکر با کلمه ی « الله » آغاز شود و ما در هر صلواتی ابتدا می گویم الله .

وی در ادامه به یکی از پیامک هایی که چند وقت پیش توسط یکی ازدوستانش ارسال شده بود اشاره کرد و خاطر نشان نمود : دوستم در این پیامک نوشته بود که یک پژوهشگر هلندی غیر مسلمان سه سال تحقیق کرده بود و گفته بود ، اشخاصی که کلمه ی « الله »را استعمال می کنند و به کار می برند ازیک آرامش خاصی برخوراند و به مراتب استرس کمتری دارند .

شیخ انصاری در ادامه اظهار داشت : این پژوهشگر هلندی غیر مسلمان در ادامه همیت کلمه ی الله را تفسیر کرده و گفته است ؛ حروفی که خداوند تعالی به حکمتش آنها را از میان جمیع حروف برگزید تا خویش را « الله » بنامد , عبارتند از: الف و لام و هاء , که با نظمی معجز درآیات کتاب الهی مرتب ومنظم شده است, تا برای همه ی بشریت ثابت شود که قرآن کتاب خداست , و هر حرف قرآن نازله ازنزد اوست , این نظم معجزه آسای عددی حروف لفظ جلاله (الله) سبحانه وتعالى است , معجزه ای که در عصر اطلاعات تجلی یافته تا گواه صدق کتاب خدا عزَّ وجلَّ باشد. 


استاد حوزه ی علمیه ی شیخ مرتضی انصاری دزفول در جمع بندی سخنان خود به اهمیت و ارزشبالای ذکر صلوات اشاره کرد و تصریح نمود : پیامبر اعظم(ص) وقتی که به معراج رفتند ، یکی از ملائکه آمد و گفت : «یا رسول الله(ص) 20 هزار سال دو رکعت نماز خوانم ـ 5  هزار سال از آن را در حالت قیام بودم ، 5 هزار سال به رکوع ـ 5 هزار سال به سجود و 5 هزار سال از آن را به قنوت مشغول بودم و ثواب  و آن را به امت تو بخشیدم» پیامبر(ص) در پاسخ فرمود :« ای ملک 20 هزار سال عبادت تو ارزشمند است اما اگر یک نفر از امت من صلوات بر من و آل من بفرست ثواب آن از دو رکعت نماز تو که 20 هزار سال ادامه داشته است بیشتر است . » و بدانید صلواتی که در خانه ی شهید که افضل است قرائت شود ثوابش چند برابر خواهد شد و من امیدوارم که این سلسه شهد صلوات ها نه تنها در شهرستان شوش ، بلکه به کل ایران گسترش و توسعه یابد .


 

شاید ذکر است نوزدهمین شهد صلوات یکشنبه 17 بهمن 1395 ساعت 20 در مسجد امام رضا(ع) واقع در آخر آسفالت به نیت شهید مجید کعب عمیر برگزار می شود .

لازم به توضیح است چون این مراسم شهد صلوات در دهه ی مبارک فجر برگزار می شود و در کنار خانواده ی معظم شهداء ، رزمندگان و مدافعین حرم ؛ از مسئولین دستگاه های دولتی نیز دعوت به عمل می آید به همین منظور مراسم به جای خانه ی شهید در مسجد امام رضا(ع) برگزار می شود .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست