04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۱۱۴2157

دیدار از خانواده ی شهید قربان میرزایی به مناسبت دهه ی مبارک فجر

تهیه و تظیم ـ عباس کرم الهی

ستوان سوم محمد عینعلی فرمانده حوزه ی مقاومت بسیج سردار شهید حسن درویشی  به همراه فرمانده ، جانشین و جمعی از اعضای پایگاه مقاومت بسیج امام صادق(ع) ، به مناسبت دهه پر فروغ فجر ، با خانواده شهید " قربان میرزایی" در خیابان شهید نواب صفوی دیدار و از آنان دلجودی کرد.

به گزارش شوش نیوز ؛  حجت الاسلام عارف آل کثیر فرمانده بسیج طلاب شهرستان شوش ضمن تبریک فرا رسیدن دهه ی مبارک فجر به خانواده ی شهید قربان میرزایی به آیه ی 169 از سوره ی آل عمران اشاره کرد و گفت : «  وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ـ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند »اولاً؛ آیه اشاره به حیاتی سعید و طیب دارد که خاص  شهداست و فراتر از حیات به معنای زنده بودن است. حیات طیبه که خاص اولیاء الهی و شهداست و فراتر از حیات به معنای زنده بودن است. حیات طیبه که خاص اولیاء و شهداست و لذا عبارت آخر که می‌فرماید «ولکن لاتشعرون» اشاره به همین نوع از حیات دارد که برای ما قابل فهم و درک نیست.ثانیاً؛ اگر چه مؤمنین در  اعتقاداتشان مرگ را مساوی فنا نمی‌دانستند اما بالاخره کشته شدن عزیزانشان آن‌ها را آزار می‌داد و باعث رنج و ناراحتی خاطر آن‌ها می‌شد بنابراین خداوند با نزول این آیه بشارتی به خانواده شهدا داده است تا با کشته شدن و شهادت عزیزانشان در راه خدا ناراحت نشوند و بدانند این اتفاق فقط یک جدایی چند روزه است و شهدا زنده هستند و دارای حیاتی پر نعمت می‌باشند که برای ما قابل درک نیست. شهادت و جان دادن در راه خداوند از بزرگ‌ترین توفیقاتی است که نصیب هر کس نمی‌شود کسی که شهید می‌شود و در جوار رحمت حضرت حق روزی می‌خورد و این را آیه 169 سوره مبارکه آل عمران تصریح کرده است: «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» آری، شهید، پس از شهادتش در جوار رب خویش متنعم است و سوره نعمتش فراتر از درک ما است.


وی سپس به حدیثی از رسول اکرم(ص) در وصف شهید اشاره کرد و خاطر نشان نمود : رسول گرامی اسلام (ص) در حدیثی نورانی، 6 خصلت را ذکر فرمودند که خداوند به شهدا، کرامت می‌فرماید: « 1 ـ  اولین قطره خون شهید که به زمین برسد، خداوند تمام گناهان او را عفو می‌فرماید /// 2 ـ جایگاه و منزلت او را در بهشت به او نشان می‌دهد/// 3 ـ هفتاد و دو حورالعین به او عطا می‌کند///4 ـ او را از عذاب قبر و فزع اکبر امین می‌سازد///5 ـ تاج وقاری که یاقوت سرخ است بر سر او می‌نهد /// 6 ـ شفاعت او را در حق هفتاد نفر از خویشانش قبول می‌فرماید. با این حساب شهید قربان میرزایی یکی از افتخارات شوش است که وصیت نامه و زندگی نامه اش می تواند سرمشقی برای جوانان نسل چهارم باشد .

برادر شهید قربان میرزایی سفره ی دل خود را باز کرد و اظهار داشت :  در نصب تصاویر شهداء در سطح شهر در بعضی مواقع احساس می کنم بانیان کار تبعیض قائل می شوند ، برخی می گویند فقط تصاویرسرداران شهید نصب می شود اما آیا از یک شهید در چند نقطه ی شهر می بایست تابلو نصب شود ولی دیگر شهداء دیده نشوند ؟ شما اگر در چاده ترانزیت اهواز به شوش نرسیده به چهارراه به تصاویر شهداء نگاه کنید تصویری را می بینید که نام سردار هم در کنار آن ذکر نشده و همین تصویر نزدیک جایگاه سوخت آپادانا در جاده ی دزفول تکرار شده و در نقطه ای دیگر از شهر و هم چنین در جاده ی یادمان شهدای فتح المبین نزدیک برای چهارمین بار تکراری است .


وی افزود : زمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران حداقل با نصب پلاکاردی که بعد ها به نصب بنر تغییر یافت خانه ی هر شهیدی را به مردم معرفی می کرد امابا گذشت زمان این کار هم به فراموشی سپرده شد .

ستوان سوم محمد عینقعلی فرمانده ی حوزه ی مقاومت بسیج سردار شهید حسن درویشی با شنیدن این درد دل گفت : خوشبختانه سرگرد کریم بابایی فرماندهی ناحیه ی سپاه پاسداران شهرستان شوش همیشه به زیر مجموعه ی خود تکریم از خانواده ی شهداء را توصیه می کند و از دو سال پیش اقدام به نصب تصاویر شهدای شوش در مسیرهای مختلف نموده و مطمئن باشید که در این راستا اگه عکسی از شهید قربان میرزایی به ما  داده شود جز کارهای امسال قرار می گیرد و ضمن این که اگه موافق باشید روی دیوار بیرونی خانه تصویر شهید نقاشی خواهد شد .


شایان ذکر است در پایان یک جلد کلام الله مجید همراه با لوح تقدیر به این خانواده اهداء شد .


بخشی از زندگی شهید قربان میرزایی :

پاسدار شهید قربان میرزایی(سگوند) در تاریخ 2 تیرماه 1338 در روستای شهید رجایی(داودآباد)  ؛ 12 کیلومتری شمال شوش دیده به جهان گشود .

شهید  میرزایی در سن 7 سالگی  در همان روستا در دبستان دولتی شروع به تحصیل نمود و برای گذراندن دوره ی راهنمایی به شوش عزیمت نمود .

با شروع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) تحصیل خود را رها کرد و به خدمت مقدس سربازی رفت و در واقع از مجموعه سربازانی بود که برای انقلاب اسلامی وظیفه خود را انجام داد .

با شروع عملیات والفجر مقدماتی برای دومین بار با چند نفر از دوستانش به جبهه رفت و در همین عملیات در محور شیب میسان به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید .


قسمتی از وصیت شهید به مادرش :

مادرم خوب می دانم که طاقت شنیدن شهادت فرزندت را نداری ولی بدان که باید صبر و استقامت در مقابل شهادت پسرت داشته باشی و به خاطر این که تسلی خاطرت باشم ذهن تو را به سرزمین کربلا می برم ، آیا امام حسین(ع) در این سرزمین و آیا حضرت زینب(س)  با آن همه مصیبت هایی که دید را فراموش کرده ای ؟ آیا فراموش کرده ای که حضرت زینب(س) با توجه به این که سر ازتن برادرش جدا شده بود به جای گریه و زاری  شجاعانه در میان دشمنان و جباران تاریخ خطبه ای قرائت فرمود که تخت یزیدیان را به تزلزل درآورد ؟ تنها خواهشی که از تو دارم این است که قطرات اشکت را فقط برای امام حسین(ع) و شهادت مظلومانه ی ائمه ی اطهار(ع) نگهدار و اگر من شهید شدم  خنده بر لبات نقش ببند که در این صورت  پایه های انقلاب اسلامی در مقابل دشمنان مستحکم تر خواهد شد .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست