04242024چهارشنب
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۱۲۷2377

بیست و هشتمین جلسه ی مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز یکشنبه 27 فروردین 1396 ساعت 21:30 بیست و هشتمین جلسه ی مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش به مدیریت حاج ناصر پیوست در منزل پاسدار شهید علی آلیگرد برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، حجت الاسلام فاضل چنانی از مدرسین حوزه ی علمیه ی امم محمد باقر(ع) شهرستان شوش ضمن قدردانی از مجمع اهل بیت(ع) شهرستان شوش به خاطر برگزاری یکی از مجموعه برنامه های بسیار خوب برای شهداء به ایام ماه رجب اشاره کرد و گفت : ماه رجب  به روایتی ماه خداست و به روایتی دیگر ماه امیرالمؤمنین علی(ع) است ، ماه شعبان ماه رسول اکرم(ص) است و ماه رمضان ماه امت پیامبر اعظم(ص) است .

وی در ادامه به دلیل نام گذاری این ماه به نام رجب اشاره کرد و عنوان نمود : می گویند در روزگاران قدیم اعراب بیابان گر چوبی را نصب می کردند تا شتر بیاید و خود را به این چوب بمالاند تا پشم هایش ریخته شود  از این جهت به این ماه رجب می گویند چون انسان با اعمال بدی که دارد استغفار می کند تا گناهانش ریخته شود ، در واقع در این ماه گناه سوزی می شود . خداوند در این ماه بسیار زیاد به بندگان خود ترحم می کند و آنها را می آمرزد و می بخشد

این مدرس حوزه در ادامه اظهار داشت : در این ماه کشت و کشتار و چکاچک شمشیرها همانند ماه های رمضان و محرم و صفر حرام است .

وی در پایان بخش اول سخنان خود گفت : اگر در این ماه روزی صد بار قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ را بخواند خداوند در قیامت نوری به انسان می دهد و این نور انسان را به طرف بهشت هدایت می کند و کلا این ماه ، ماه استغفار است .


حجت الاسلام چنانی در بخش دوم سخنان خود به اهمیت صلوات بر محمد و آل محمد(ص) اشاره کرد و تصریح نمود : خداوند نام هر امام و یا پیامبری را که در قرآن آورده است آنها را سلام گفته است مثلا اسلام یا علی ـ اسلام یا ابراهیم اما وقتی نتم حضرت محمد را می آورد می فرمایند : «إِنَّ اللهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلیما» و چون شهداء یک هدف داشتند و آن هم حفظ اسلام و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و محافظت از ولایت مطلقه ی فقیه بود و این امانتی است که شهداء به ما داده اند ، حکومیت شیعه ی علی (ع) ، لذا ما تکلیف داریم که این امانت شهدا را حفظ کنیم .


وی در ادامه به حضور در انتخبات  ریاست جمهوری و شورهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت : حضور در انتخابات یک تکلیف « سیاسی ـ عبادی ، عرفی ، قانونی ، شرعی و عقلی » است انشاءالله خداوند به همه ی ما توفیق بدهند که تکلیف شرعی خود را انجام دهیم .

در ادامه غلامعباس کرمی هم رزم شهید پاسدار علی آلیگرد با  اشاره به این که از دوران مدرسه با این شهید آشنا شده است گفت : شهید آلیگرد بسیار خوشرو ، خندان و با روحیه بود و وقتی که به عنوان گشت شناسایی به دل دشمن می زنیم باز هم خنده از روی لبانش دور نمی شد و وقتی هم که به درجه ی رفیع شهادت نائل آمد بدنش کاملا سالم بود و چون منطقه ای که در آن حضور داشتند بمباران شده بود و یکی از بمب ها نزدیک این شهید منفجر شده بود بر اثر موج انفجار به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید .

شایان ذکر است کربلایی حسین فرخی در آغاز بیست و هشتمین شهد صلوات به ذکر مصیبت در مورد شهداء پرداخت .

 

شایان ذکر است بیست و نهمین مراسم شهد صلوات روز یکشنبه 3 اردیبهشت در منزل شهید میردورقی واقع در روستای شهید دانش (عمله سیف ) برگزار می شود .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست