04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۴۱۱2498

با ذکر 19174 صلوات ؛ سی و نهمین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

سی و نهمین مراسم شهد صلوات ساعت 22:20 یکشنبه 11 تیرماه 1396 به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش در منزل شهید « غلامحسین راشدی » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حمید دیناروند یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و همرزم شهید غلامحسین راشدی ضمن تقدیر و تشکر از بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره ی تبلیغات اسلامی که مجمع اهل بیت(ع) را در برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات برای شهدا حمایت می کنند ، عنوان نمود : ثواب برگزاری این مراسم قطعا برای بانیان کار توسط خداوند متعال و همچنین شهدای والامقام ثبت خواهد شد و امیدوارم این کار پایدار و مستمر برگزار شود .

وی در ادامه با کسب اجازه از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم حاضر در مراسم ، خاطره ای از شهید غلامحسین راشدی را تشریح نمود و در این خصوص اظهار داشت : دو ماه از عملیات والفجر مقدماتی سپری شده بود و ما در شیب میسان با همکلاسی خود غلاحسین راشدی همرزم شده بودیم و وقتی که توسط شهید حشمت محمود صالحی و محمود سرخه  که فرمانده ی گروهان بود در ارتفاعات دلیجان سازماندهی می شدیم ، فرمانده ی گروهان تفاوت حضور در پایگاه مسجد و خط مقدم را شرح داد که شهید راشدی به خاطر رسیدن به صحت گفتار فرمانده ی گروهان ، یک کلاه خود را بر روی سرنیزه قرار داد و از سنگر آن را بالاتر گرفت و هنوز یک دقیقه نگذشته بود که کلاه خود توسط گوله های سلاح های دشمن سوراخ شد .


وی افزود :گروهان ما فقط دو آرچی جی زن  داشت خسرو ساکی که از بچه های خرم آباد بود و بعدها در شهرستان شوش ساکن شد و شهید جمعه ی شوهانی ، این دو آرپی جی زن وقتی برای  تخریب سنگرهای دشمن و یا منهدم کردن ابزار جنگی کمین می کردند  ، به محض این که یک گلوله ی آرپی جی شلیک می شد دشمن آن نقطه را به مدت حداقل نیم ساعت  خمپاره باران می کرد و در واقع رزمندگان ما در چنین مکان هایی با دشمن می جنگیدند .

دیناروند در ادامه به نحوه ی شهادت شهید غلامحسین راشدی اشاره کرد و گفت :  وقتی که مسئولین توذیع غذا به منطقه می آمدند ما برای تحویل سهمیه ی خود می بایست یک کیلومتر عقب تر برویم و شما در نظر بگیرید که وقتی ما که شش نفر بودیم از خاکریز  دور می شدیم بیشتر در تیررس دشمن قرار می گرفتیم و آنهایی که اطلاع دارند خمپاره ی 60 به خاطر این که زوزه ای ندارد وقتی که شلیک می شود فرصتی برای دارزکشیدن روی زمین را به احدی نمی دهد ، در نتیجه یکی از این خمپاره ها که شلیک شد ترکشی از آن به سر غلامحسین راشدی اثابت کرد و در دم وی به درجه ی رفیع شهادت در سن 14 سالگی نائل گردید و هم زمان ترکشی هم به گردن جمعه ی شوهانی یکی از آرپی جی زن های گروهان خورد و ایشان هم به شهادت رسید و آن سه نفر دیگر هم مجروح شدند و تنها یک نفر از ما  بدون آسیب ماند که همراه مجروحین توسط آمبولانس به عقبه ی جبهه منتقل شدیم .


حمید دیناروند به محض این که نحوه ی شهادت شهید غلامحسین راشدی را تشریح نمود بغضش ترکید و دیگر قادر به ادامه ی روایتگری جنگ نشد .

رحیم چنانی یکی از مداحان و عضو هیئت مدیره ی مجمع اهل بیت(ع) بلافاصله در وصف شهید راشدی به ذکر مصیبت پرداخت و و حاضرین در مراسم را اندوگین نمود.


حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) و یکی دیگر از مداحان ابتدا به گزیده ای از زندگی نامه و وصیت نامه ی شهید راشدی پرداخت و خاطر نشان نمود :  شهید غلامحسین راشدی  در تاریخ 2 فروردین 1348 دیده به جهان گشود و در تاریخ 4 اردیبهشت 1362 در محل شیب میسان بر اثر اثابت ترکش خمپاره در ناحیه ی سر به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید و در گلزار شهدای شوش به خاک سپرده شد .

وی افزود : شهید راشدی در قسمتی از وصیت نامه خود  گفته اند » همیشه طرفدار راه حق و حقیقت باشید ، مبادا خدایی نخواسته دست از رهبر کبیر بکشید و آن را تنها بگذارید چون ما اهل کوفه نیستیم که امام حسین(ع) را تنها گذاشتند . باید قدر نظام جمهوری اسلامی را بدانید که واقعا نعمتی است برای ایران .


پیوست در ادامه ضمن اشاره به سالروز تخریب قبور اهل بیت(ع) در قبرستان بقیع ، سالروز شهادت 290 مسافر هواپیمای مسافربری ايرباس جمهوری اسلامی ایران توسط دو فروند موشك ناو جنگی "وينسنس" و سالروز شهادت آیت‏ اللّه محمد صدوقی ، چهارمین شهید محراب ؛ موضوع تخریب قبرستان بقیع را تشریح نمود و اظهار داشت : 94 سال پیش در چنین روزی پس از اشغال مکه و مدینه توسط وهابيان به سرکردگي "عبدالعزيزبن سعود" آنان مأمورين عثماني را بيرون کرده و به تخريب قبور ائمه بقيع دست زدند. اين قبرستان، مهم‌ترين قبرستان در اسلام است که بخش مهمي از تاريخ اسلام را در خود جاي داده است. در جريان اين واقعه « بارگاه امام حسن مجتبي (ع)، امام سجاد (ع)، امام محمدباقر (ع) و امام جعفر صادق(ع) » ويران شد. آنان اضافه بر قبور مطهر ائمه معصومين (ع)، ديگر قبور را هم تخريب كردند كه عبارتند از: « قبر منسوب به فاطمه زهرا (س)، عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پيامبر اسلام، قبر مطهر فاطمه بنت‌اسد (ع) مادر اميرالمومنين (ع)، قبر مطهر حضرت ام‌البنين (ع)، قبرعباس عموي پيامبر، ابراهيم پسر پيامبر (ع)، قبر اسماعيل فرزند حضرت صادق (ع)، قبر دختر خواندگان پيامبر (ع)، قبر حليمه سعديه مرضعه پيامبر (ع) و قبور شهداي زمان پيامبر (ع).» کاملا تخریب کردند .


 

حاج ناصر پیوست به همین مناسبت در ادامه روضه ی شهادت قاسم ابن الحسن(ع) در سرزمین بلاخیر کربلا را قرائت نمود و حاضرین را در غم و اندوه فرو برد .

شایان ذکر است ، علی الوار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ، علی بویری معاونت پایگاه میراث فرهنگی ، سرهنگ علی ظهیری روایتگر هشت سال دفاع مقدس ، خیاطان از مدافعان حرم و جمعی از خانواده های معظم شهداء حضور داشتند .


شایان ذکر است یکشنبه 18 تیرماه 1396 ساعت 22 چهلمین مراسم شهد صلوات در منزل شهید عباس احسانی فر واقع در خیابان آیت الله طالقانی ، پشت حسینه ی اعظم برگزار می شود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست