04182024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۷۱۰4536

از دو خانواده ی شهید و یک رزمنده ی پیشکسوت تجلیل شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال کیهانی

به همت فرمانده ی حوزه ی مقاومت بسیج سردار شهید دکتر مجید بقایی با «دو خانواده ی شهید و یک رزمنده ی پیشکسوت »دیدار و از آنها تجلیل شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 21روز جمعه 9 مهرماه1400 به همت حوزه ی مقاومت بسیج سردار شهید دکتر مجید بقایی و با حضور «سروان پاسدار سمیر حیدری ال کثیر فرمانده ی حوزه ،حجت الاسلام احمد ذاکری نماینده ی ولی فقیه در حوزه ی مقاومت سردار شهید دکتر مجید بقایی، حسین چراغ بادی فرمانده یپایگاه مقاومت  حضرت دانیال(ع) ، احمد برسیم فرمانده پایگاه مقاومت شهید چمران ، حمید حویزه فرمانده پایگاه سلمان فارسی ، حجت الاسلام سید حبیب فاضلی امام جماعت مسجد  ولی عصر(عج) شهرک دانیال و دانیال کیهانی مسئول روابط عمومی حوزه» به صورت جداگانه از خانواده های « شهید عبدالمهدی آبدانانی و شهید طاهر داودی و رزمنده ی پیشکسوت حسن نیسی» دیدار و از آنها تجلیل شد .

 

حجت الاسلام احمد ذاکری نماینده ی ولی فقیه در حوزه ی مقاومت بسیج سردار شهید دکتر مجید بقایی در دیدار با این خانواده های  معظم از جایگاه شهید و شهادت در قرآن و احادیث سخن به میان آورد و گفت : شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن « فی سبیل الله»انتخاب می کند. یعنی شهید در راهی کشته می شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است که به تعبیر پیامبر(ص) شریفترین و بالاترین نوع مردن است «اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ»و علی(ع) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند. لذا شهید همواره زنده است و حیات و ممات او همواره صفتی است برای حیات طیبه و به مصداق آیه 169 از سوره ی آل عمران که می فرماید: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون/// و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند. شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن می باشد.»

 

در پایان از این دو خانواده ی شهید و پیشکسوت  هشت سال دفاع مقدس با اهدا لوح تقدیر و هدیه تجلیل شد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست