03282024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۱۰۱۰4602

از خانواده شهید غلامحسین منطقی تجلیل شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکی ـ دانیال کیهانی

به مناسبت ایام فاطمیه و سالگرد شهادت یکی از شهدای شهرستان شوش به نام «غلامحسین منطقی» با حضور فرمانده ی حوزه ی مقاومت بسیح سردار شهید مجید بقایی از خانواده ی این شهید تجلیل شد .

به گزارش شوش نیوز ، ساعت 22 روز پنجشنبه 9 دی ماه 1400 همزمان با سالروز حماسه ی مردمی 9 دی سروان پاسدار سمیر حیدری آل کثیر فرمانده ی حوزه ی مقاومت بسیج سردار شهید مجید بقایی به همراه

حجت الاسلام احمد ذاکری نماینده ی ولی فقیه در حوزه  و جمعی از سبزپوشان و بسیجیان با حضور در خانه ی شهید غلامحسین منطقی با خانواده ی این شهید دیدار و گفتگو نمودند .

 حجت الاسلام شیخ احمد ذاکری نماینده ی ولی فقیه در حوزه ی مقاومت بسیج سردار شهید مجید بقایی در این دیدار با اشاره به آیه ی 169 از سوره ی آل عمران گفت : « وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ /// هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند» ـ «تا مرز شهادت پیش رفته و فرزند برومند خود را نیز در لباس شهادت دیده است.» این جمله زیبا و عمیق یک عارف واصل و یک رهبر بزرگ است که خود بارها تا مرز شهادت پیش رفته و فرزند برومند خود را نیز در لباس شهادت دیده است. نگاه زیبای امام خمینی(ره) به مفهوم «شهادت» برگرفته از دریافت‌های عمیق عرفانی آن بزرگمرد است و مگر جز این است که «شهید» تا به مقامات معنوی و به معرفت شهودی نرسد، شهید نمی‌شود؟ بله! «شهادت هنر مردان خداست» و این واژه‌های شهودی از زبان امام راحل نشان می‌دهد که پیوند او با شهدا چقدر نزدیک و صمیمی است. پیوندی که بارها امام(ره) بر آن تأکید کرد و آرزوی دیرین خود را یعنی حضور و شهادت در کنار رزمندگان اسلام که فرزندان عارف او بودند، هیچ‌گاه پنهان نمی‌کرد.


سپس سروان پاسدار سمیر حیدری آل کثیر فرمانده ی حوزه ی مقاومت بسیج سردار شهید مجید بقایی در ادامه ی این دیدار اظهار داشت : شهیدی که دارای مقام والای «شفاعت» است و پیامبر اکرم(ص) درباره‌اش می‌فرمایند: «شهید هفتاد هزار نفر از اهل بیت (خانواده) و همسایگانش را شفاعت می‌کند تا آنکه همسایگان به نزاع می‌افتند که کدامیک به او نزدیک‌تر بوده‌اند».«شهید» یکی از اسامی خداست و بیانگر این حقیقت باعظمت است که هستی، پنهان و آشکاری، ظاهر و باطنی و غیب و شهودی دارد. پرده و حجابی در برابر دید خداوند متعال وجود ندارد و او بر همه چیز «شاهد» است و به همه چیز تسلط و احاطه دارد. همانگونه که خداوند عالم در آیه ی 19 از سوره ی غافر فرموده است : « يَعْلَمُ خَائِنَةَ الْأَعْيُنِ وَمَا تُخْفِي الصُّدُورُ/// و خدا بر نگاه خیانت چشم خلق و اندیشه‌های نهانی دلها (ی مردم) آگاه است . » کسی که در راه جهاد و مجاهده الهی جان شیرینش را تقدیم می‌کند، او هم گویا به بارگاه شهود و مشاهده حقایق عالم دعوت می‌شود و راه پیدا می‌کند. چون شهید به ابعاد پنهان عالم راه می‌یابد.

در پایان با اهدا لوح تقدیر از خانواده ی شهید غلامحسین منطقی تجلیل به عمل آمد . شهید غلامحسین منطقی در روز سه شنبه 9 دیماه 1359 «41 سال پیش» در خرمشهر در حین درگیری با نیروهای بعثی به علت اصابت ترکش به درجه ی رفیع شهادت نائل شد و پیکر پاکش در گلزار شهدای شوش به خاک سپرده شد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست