04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۱۰۳3617

حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان شوش در یادمان شهدای عملیات فتح المبین

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10 صبح روز شنبه 3 فروردین 1398 جمعی از مسئولین ادارات شهرستان شوش با حضور در یادمان شهدای عملیات فتح المبین از خادمین شهدا قدردانی نمودند .

به گزارش شوش نیوز ؛ « عبدالامیر خنیفر رئیس اداره ی آموزش و پرورش ـ محمد رزاقی رئیس آب و فاضلاب روستایی ـ نهیم سیاحی رئیس اداره ی برق ـ رضا چنانی رئیس اداره ی میراث فرهنگی و ....» بعد از ادای احترام به مقام شامخ 8 شهید گمنام آرمیده در این یادمان از خادمین شهداء قدردانی نمودند .


رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش در گفت : هفته ی آخر تعطیلات ۴۵ نفر از پیشتازان سازمان دانش آموزی  به منظور حمایت از محیط زیست به مدت پنج روز در یادمان اسکان می یابند تا محوطه را به طور کامل پاکسازی نمایند .


دلنوشته ها :

سرهنگ دوم پاسدار کریم بابایی :

بسم ربّ الشهداء و الصدیقین ، خداوند من آنرا شاکرم که توفیق حاصل شد در کنار مزار شهدای والامقام در سوم فروردین سال ۱۳۹۸ لحظاتی را پر کنم .

از خداوند متعال عاجزانه خواستارم ما را در مسیر شهدا نگه دارد و رهرویی صادق برای آنها باشیم و عاقبت عمر را ختم به شهادت کند . ان شاالله .


از خادمین زیارتگاه  فتح المبین ، خبرنگار جهاد رسانه ای شهید رهبر و دست اندرکاران زیارتگاه به خصوص برادر ارزشی حاج فرحان منصوری کمال تشکر را دارم

حاج مهدی سلحشور مداح اهل بیت(ع)

احساس ما بر این است مکانی که مقتل شهداست ؛ محل رزم و رشادت های شهدا بوده است ؛ از شهدایی  که الگوی مسائل اخلاقی و معنوی بوده اند می خواهیم گوشه ای از اخلاق و زیبایی های وجودشان را به ما هدیه کنند و دستی به سرمان بکشند و سال ما را سال فاطمی قرار دهند ، کمک و یاریمان کنند ؛ به اینجا آمده ایم تا از این شهیدان شفاعت بطلبیم ؛ چون هر چه داریم از همین شهداست .


 

حجت الاسلام علی اکبری راوی سیره ی شهدا در یادمان شهدای فتح المبین :

اینجا میعادگاه میثاق با شهداست اینجا معراج شهدا و وصل به حضرت عشق است اینجا دل متصل است به شهدا.

 

اینجا فقط دل سخن میگوید وبس و دیگر حریم ها راهی ندارد چه خوش است لحظه پر کشیدن کبوتر جان و به ملکوت اعلی رسیدن اینجاست که فقط دل آرامش دارد چه خوب است عبرت از غلبه دل، شهدا شرمنده ایم از قافله عقب ماندیم دعا کنید ماهم آسمانی شویم، شلمچه وفتح المبین و طلائیه و فکه و چزابه نشان از آنهمه رشادت ها است .

حجت الاسلام محمد عرب احمدی  روحانی کاروان راهیان نور شهرستان شاهرود

خدا را شاکرم که توفیق زیارت مشهد اولیا خدا نصیبم شده و از شهدا در خواست دعای فرج داریم که خودشان هم وصیت کردند - خونشان را نثار کردند تا ما برای ظهور کاری کنیم خصوصا اینکه شیعه به دنیا آمده ایم پس لاجرم دعا درخواست من از شهداست .

 

سید هادی طباطبایی یزدی مدیر روابط عمومی بانک مهر اقتصاد استان قم :

با حضور در یادمان شهدای فتح المبین در دل نوشته ی خود عنوان نمود : شهدا شرمنده ام گلایه ای دارم  که در دلم  درد عجیب و سختی را به دنبال دارم  - گلایه ام از شهید علی  جهاندیده می باشد  که وقتی سئوال پرسیدم چرا اینقدر زحمت و بی خوابی و سختی روزگار فرمودید : برای اینکه در آینده دغدغه ی بی حجابی و بی عفتی را نخواهی داشت و خانواده ها در سلامت کامل هستند ، چی شد ؟ چه اتفاقی افتاد ؟چرا مردان ما نامرد شدند ؟ چرا غیرتمندان ما بی غیرت شدند - شهدا شرمنده ام که ما جاماندگان نتوانستم به وظیفه ی ی خود عمل کنیم

 

رضا پاطلا یکی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و از نویسندگان در بخش مذهبی

ایکاش از شما می بودم ایکاش کورسویی در کنار شما ستارگان آسمان ولایت بودم ، شما رفتید  و ما ماندیم و چه خوش انتخابی و رفتنی و چه بد ماندنی برای ما ؛ شما برنده اید و ما بازنده - نمی دانم شاید « مِنَ الْمُؤْمِنينَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضي‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلاً » را  امید داریم که مانده ایم  ، خوشا به حالتان ، خوشا به حالتان.

 

سرهنگ علی احمدی روایتگر استقراری در یادمان شهدای عملیات فتح المبین :

از ایشان نقش حجاب و عفاف بین زنان و بانوان ایرانی را جویا شدیم که در پاسخ گفت : زنان ایران اسلامی در پیروزی انقلاب اسلامی ؛ تثبیت و تداوم نظام مقدس جمهوری اسلامی ، هشت سال دفاع مقدس و... نقش اساسی داشته و به نوعی می توان مدعی شد که حرف اول را  زده اند . آنها با حفظ کانون گرم خانواده ، با رعایت عفاف و پاکدامنی و حفظ حجاب خود و به قول  شهدا « در سنگر خانواده ، مردان و فرزندان خود را برای دفاع از نظام ، اسلام و انقلاب  و این مرز و بوم  فرستادند .»

 

زنان این مرز و بوم  در دفاع مقدس که طبق فرمایش مقام معظم رهبری « اوج افتخارات ایران اسلامی است ، برای دفاع  از ارزش های تسلامی هم چون حفظ حجاب ، عزیزان خود را تقدیم کردند . » اگر شهدا در وصیت نامه های خود  به حفظ حجاب تأکید کرده اند  و آن را برتر از خون خود می دانند ؛ لذا می بایست راهکارهای مقابله  با بی حجابی و بدحجابی  در جامعه  به نظر من به شرح زیر باشد :

1 ـ راهیان نور  یک فاکتور بسیار مهم و ارزشی است  که می تواند نقش مؤثری در تقویت حجاب و  نهادینه کردن آن  در زنان و دختران داشته باشد . چرا زنان  ما  که در شرایط معنوی یادمان ها که نشانه هایی از دفاع مقدس است ، حضور می یابند  و به حجاب توجه ویژه ای دارند .

2 ـ در مدارس ، دبیرستان ها  و دانشگاه ها  هم تقویت  نحوه ی پوشش « معلم ـ دبیران ، مدیران و اساتید » خانم  نقش مؤثری  دارد .

 

3 ـ نقش اساسی  تقویت فرهنگ حجاب را در خانه ها ، والدین بر عهده دارند .

4 ـ نقش فیلم های به نمایش درآمده در سیما و همچنین برنامه های با کیفیت  از صدا در مورد حجاب می تواند در مقابله ی این هجمه ی فرهنگی دشمنان  نقش مهمی داشته باشد .

5 ـ افزایش حضور زنان فعال مسلمان در فضای مجازی در ارتباط با حجاب  .

6 ـ ایجاد نمایشگاه های جاذب حجاب  با استفاده از تبلیغات مناسب در محیط هر شهر .

حاج ابراهیم مزرعه از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و از روایتگران استقراری در یادمان شهدای عملیات فتح المبین :

از ایشان نقش روایتگر  و نقش خادم در یادمان ها را پرسیدیم که اظهار نمود : « راوی » می بایست سعی کندتا جایی که مقدور است ،  برای خانواده ی معظم شهدا از « رشادهای فرزندان آنها » صحبت کند که موجب خشنودی این  پدران و مادران شود ؛  از فرمایشات مقام معظم رهبری استفاده کند .

وی افزود : در کنار اخلاقی نیکو ، روایتگر می بایست  انگیزه و علاقه ی را در زائرین به وجود آورد  و هیچ وقت اگر به صحبت هایش گیرا و اثر گذار است اصلا به خود مغرور نشود و رعایت ادب و احترام  به زائرین  را مد نظر داشته باشد و وقتی هم که می خواهد از سیره ی شهداء صحبت کند یا به عملیات ها بپردازد اصلا  در مستمدات ، تحریف نکند ، بزرگ نمایی نداشته باشد  و در مجموع واقعیت های جنگ را بگوید ؛ اگر از تلافات دشمن می گوید در مقابل این را هم بگوید که ما هم برای هر وجب خاکی که از دست دشمن آزاد کردیم شهید داده ایم و در حد امکان به « جغرافیای عملیات ـ اهداف عملیات ـ چگونگی شناسایی منطقه ـ خاطرات و..... » به درستی ارشاره کند چون روایتگری یک هنر است و راوی یک هنرمند ؛ لذا یک راوی  در یادمان باید مخاطب شناس باشد و بداند که برای چه قشری صحبت می کند . نقش روای  از نظر « اخلاق و رفتار » برای زائرین باید الگو باشد و راوی باید اطلاعات عمومی  خود را در زمینه رادر زمینه های « نظامی ، سیاسی ، فرهنگی ، مذهبی ، اجتماعی و... » افزایش داده و خود را به روز نماید  و از همه مهمتر باید حداقل  به اندازه ی ساعاتی که برای مردم از عملیات ها یا سیره ی شهدا سخن می گوید ، مطالعه ی کافی را داشته باشد .

 

مزرعه در بخش دوم سخنان خود به نقش خادم در یادمان ها پرداخت و خاطر نشان نمود : در زمان هشت سال دفاع مقدس  ؛ هر شبانه روز  یک نفر از رزمندگان «به عنوان شهردار  وظیفه ی نظافت  ، شستشو ، آماده کردن غذا و آماده کردن چای » را بر عهده می گرفت ، این کار بین رزمندگان یک امر عادی بود  حتی فرماندهان نظامی هم شهردار می شدند ؛ یادم می آید سردار شهید مجید بقایی که فرمانده سپاه ناحیه ی شهرستان شوش بود ظرف ها را جمع می کرد و می شست و بعد جارو می کرد ، هر چه به او می گفتیم شما فرمانده هستی نباید اینکار را بکنی ؛ می گفت  « مگر خون من از خون بقیه رنگین تر است ؟ ـ دیگر عزیزان  اینکار را انجام بدهند و من خود را از این کار دور کنم ؟ » اخوت و برادری  در جبهه حکم فرما بود و کسی  خود را از دیگری برتر نمی دانست  و بر اساس نوبت بندی شهردار می شدند .

وی افزود : بعد از جنگ  در یادمان های دفاع مقدس  از سراسر کشور  داوطلبانی به عنوان «خادم » به طرف یادمان ها  می آمدند و به زائرین شهدا خدمت می کردند و این کار را برای خود یک افتخار می دانستند ، این کار همچنان ادامه دارد و به جایی رسیده است که سبزپوشان افسری دانشگاه امام حسین(ع) تهران نیز در بازه های مختلف به عنوان خادم شهدا  می آیند ،برخی کفش زائرین را واکس می زنند ، عده ای سرویس های بهداشتی را مرتب تمیز می کنند ، چند نفر اسپند دود می کنند و عده ای هم مهربانانه به عنوان راهنما جهت ها و مسیرها را به زائرین نشان می دهند  و بالاخره برخی هم همانند شما به عنوان خبرنگار می آیند و تمام فعالیت ها و عملکردها را پوشش خبری می دهند تا هم دین خود را به شهدا به این روش ادا کرده باشند و هم خستگی را از تن خادمین درآورند ؛ امیدوارم در روز قیامت شهدا  دست همه ی ما را بگیرند و شفاعت نمایند .

سید غلامعلی بخشی  پدر  سید مصطفی بخشی مدافع حرم :

در ابتدای خروجی  یادمان شهدای عملیات فتح المبین ؛ نرسیده به نمایشگاه فرهنگی راه ماندگار ، پیرمردی مسن که عکس جوانی را در دست داشت و ما فکر کردیم پدر شهید می باشد ، در حال رفتن به طرف اتوبوس ها بود ، به سراغ رفتم ؛ خود را پدر سید مصطفی بخشی که دو سال است  به اسارت جبهه النُصره در کشور سوریه در آمده معرفی نمود .

 

سید غلامعلی  بخشی که اصالتا از شهرستان بامیان ؛ شهری تاریخی در ناحیه ی مرکزی افغانستان است و اکنون در یکی از استان خراسان شمالی زندگی می کند گفت : سید مصطفی یک بار بدون اجازه ی ما به عنوان مدافع حرم به سوریه رفت و زخمی شد و برای دومین بار با این که هنوز بهبودی کامل را به دست نیاورده بود رفت و به اسارت جبهه النُصره درآمد ، دو سال از او بی خبر بودیم تا این که از او نامه ای بدستمان رسید و از زنده بودنش باخبر شدیم .

 

جبهه النُصره یا جبهه ی نصرت با نام رسمی جبهه ی یاری شامیان گروهی اسلام‌گرای سلفی و شاخه ی رسمی شبکه ی القاعده در سوریه می باشد .

صغری معصومی مادر شهید علی رضا نوروزی از تهران :

مادر شهید علیرضا نوروزی هستم ـ سلام خود را به رزمندگان اسلام و مسئولین می رسانم  و آرزوی سلامت برایشان دارم . خوشحالم که قدم  به مکانی گذاشته ام که فرزندان ایران اسلامی  در آن  قدم گذاشته و خون پاکشان در خاک پاک میهنم جاریست .

 

پسرم در سن 14/5 سالگی به جبهه رفت در حالی که محصل بود  ؛ سه سال و یک ماه در جبهه های حق علیه باطل جنگید و مجروح شد  وپس از مدتی تحمل درد  به درجه ی رفیع شهادت  در سال 1389 نائل گشت . خوشحالم که پسرم در راه اسلام شهید شده است .

مریم ملالو از تهران :

هوالحق ـ خاک پاک مناطق جنگی ما عطر و بوی شهادت می دهد . ای کاش خیلی زودتر از این ها توفیق پیدا می کردم . به این مکان مقدس قددم نهاده تا برای ظهور مولایم ، مولای غریبم دعا کنم  . برای سلامتی امام خامنه ای«مدظله العالی» که جان خودم و جان دو فرزندم فدای  راه و هدف  والای ایشان باد . ما عاشق ولایتیم و باکی نداریم از این که جان ناقابل خود را فدای راه مهدی فاطمه و هموار شدن مسیر حضور مولایمان کنیم . آرزوی توفیق و سلامت برای تمامی رزمندگان اسلام داریم و در نهایت برای همه ی عاشقان  و دل سوختگان آرزوی شهادت و سربلندی نزد خانم فاطمه ی زهرا(س)  دارم .

 

مرضیه صفری از تهران :

ای خوش آندم که بگیری تو به زانو  سرمن / غرق در خون پسر فاطمه گلگون تن من / می کشد شعله به جانم ز سر شوق وصال / رنگ رخسار خبر می دهد از احوالم /// التماس دعای شهادت ـ ما مدعیان صف اول بودیم ـ از آخر مجلس شهدا را چیدند .

 

الهام نصیری از استان مازندران :

از نظر من حجاب  فرزندان بستگی به خانواده ها و خصوصا پدر و مادر دارد ؛ اگر والدین در خانه بیشتر در مورد سیره ی شهیدان و سختی های جنگ و دفاع برای چه کسانی  در این راه به شهادت رسیدند ؛ این کار بیشتر روی بچه ها بیشتر تأثیر می گذارد . 

سکینه سینایی از استان مازندران :

به نظر من آنها باید به این حقیقت  برسند که حجاب و شهادت  دو موضوع  هستند که به هم متصل هستند . باید با درک خود جاده ی شهادت را در دل هموار کنند . اگر من حجاب دارم ، برای این است که درک کرده ام ، جوانانی به شهادت رسیدند تا من امروز بتوانم در کشورم آسایش داشته باشم و با چادرم با خیال راحت قدم بردارم و چون درک کرده ام که شهدا در وصیت خود حجاب مرا رنگین تر از خون خود می دانند پس باید با حفظ حجاب از خون شهیدان پاسداری نمایم .

برجاران  از ناحیه ی 3 شهرستان قم  :

به نام خدای شهدا ـ هر سال نوروز را با یاد حسین آغاز می کردیم ، امسال خداوند  توفیق داد در کنار شهدا باشیم ـ ان شاالله بتوانیم با زیارت  این یادمان ، راه شهیدان را ادامه دهیم .

 

زهرا کارگر از مشهد مقدس :

بسم رب المهدی ـ شهدا فدای لب تشنه تان ـ دعا کنید که مولایمان زودتر بیاید ـ خسته شدیم از این زندگی و این دنیا ـ دعا کنید برایمان که لباس شهادت اندازه ی ما هم بشود ـ دعا کنید که بتوانیم  سربازان امام زمان(عج) باشیم ـ دعا کنید برایمان که نمیریم  بلکه مثل شما شهید شویم . آمین .

محمد سعید درویشی خالدم شهدا ـ 15 ساله از تهران :

من از شهدا عاجزانه خواستارم که من را به راه  راست هدایت کرده و بهترین چیزی که خادمی شهداست را نصیبم گرداند و ان شاالله در سایه ی الطاف الهی مقدمات  ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم گردد .

 

فاطمه جلاللو از شهرستان اشتهارد استان البرز :

به نام خدائند جان آفرین ـ به نظر من موفقیت کشور به این  بستگی دارد که راه خدا را در پیش گرفته ایم و این را مرهون خون شهیدان می دانیم ـ ان شاالله که این راهی را که در پیش گرفته ایم تا ابد ادامه دهیم .

 

فاطمه فرح بخشی از شهرستان اشتهارد :

به نام خداوند یکتا ـ درسته دشمن به ایران  تهاجم فرهنگی داشته اما تا زمانی که نام امام حسین(ع) و شور حسینی  وجود دارد ، ایران و ایرانی  همیشه موفق و سربلند هستند و اسلام در ایران پایدار خواهد ماند  ؛ همه ی این شور و هیجانی که در این راهیان نور  است همان موضوع مقدس شهادت است  و جوانان ما این راه را به درستی پیمودند  ـ امیدوارم ما هم ادامه دهنده ی راه آنها باشیم .

 

هدیه فرح بخشی از شهرستان اشتهارد :

من دوست دارم که همه در راه شهدا که راه مکتب امام حسین(ع) است  ما هم شهید شویم از خدا می خواهم  مرا به عنوان یک نوجوان ایرانی تا زمانی که زنده ام  مرا به حال خود رها نکند و زمان مرگم شهادت را به من هدیه نماید .

مطهره بیدلی از شهرستان دزفول :

بسم رب الشهدا و الصدیقین ـ به لطف و نگاه شهدا  ؛ دانش آموزان مدرسه ی ما در سفر پر برکت راهیان نور متحول شدند ؛ با حجاب شدند ،ولایی شدند ، عاشق شدند ـ ما دعوت شده ی شهید ابراهیم هادی و شهید حسین ولایتی بودیم ـ شهدا دعایمان کنید تا شرمندی شما نباشیم  و پشت ولی فقیه را خالی نکنیم .

 

مینا ساجدی نسب از بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی :

امروز سوم فروردین 1398 خدمت شما شهدای والامقام عملیات فتح المبین رسیدم ، یک بار هم قبل از عید و یک بار هم بعد از عید  بدون دلیل  مهمان شما شدم  ـ دو بار  مرا دعوت کردید اما این بار با دفعات قبل فرق دارد ؛ دعوت کرده اید که عیدی بدهید ؛ می دانم حضورم این بار اتفاقی نیست به حق حجت ابن الحسن (عج) کمک کنید  تا شهدا را آنگونه که هست بشناسم .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست