04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۶۲۵3389

رزمایش محمد رسول الله(ص) 2 در شوش آغاز شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت ناحیه ی سپاه شهرستان شوش ، رزمایش بزرگ محمد رسول الله 2 ساعت 9:30 صبح روز یکشنبه 25 شهریور ماه 1397 با حضور جمعی از  از مسئولین محلی و گردان های  بیت المقدس و کوثر در آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) آغاز شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سروان پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ناخیه ی مقاومت بسیج شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین شورای اداری ، شورای تأمین و زائرین آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع) و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) از اجرای « 80 برنامه در سطح حوزه های مقاومت  ، ستاد ناحیه  ، پایگاه ها و رده های اقشار بسیج » به مناسبت هفته ی دفاع مقدس خبر داد و گفت : یکی از مهم ترین برنامه های ما همین اجرای رزمایش محمدرسول الله (ص)2 است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی رزمایش محمدرسول الله (ص) 1 در همین مکان مقدس ، مسجد جامع و میدان یازهرا اجرا شد و از این سه نقطه نیرو به جبهه اعزام می شد .


وی افزود : این رزمایش طی سه مرحله  برگزار می گردد ؛ مرحله ی اول آن امروز با حضور گردان های « بیت المقدس  و کوثر»  همان گونه که مشاهده می کنید در حال برگزاری است و مصادف استبا برگزاری «احلی من العسل»به مناسبت  بزرگداشت شهید نوجوان کربلا، حضرت قاسم بن الحسن(ع) و یکی از اهداف این رزمایش تجدید بیعت با آرمان های انقلاب اسلامی و مقام عظمای ولایت است .

فرمانده ناحیه ی سپاه شوش در تکمیل سخنان خود خاطر نشان نمود : مرحله ی دوم این رزمایش فرهنگی با رمز « یا حسین(ع) » ؛ اعزام گردان ها ی بیت المقدس از حوزه های مقاومت « سردار سرلشکر شهید حسن درویشی ، شهید سید محمد کاظم دانش و سردار شهید صفر احمدی » به پادگان سردار سرلشکر شهید حسن درویشی است که شامل برگزاری کلاس های « آموزش نظامی ، عقیدتی ، بصیرت افزایی و آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ عاشورایی و فرهنگ ایثار و شهادت » توسط اساتید  مجرب  می باشد .


سروان ایمانی در ادامه به مرحله ی سوم رزمایش محمدرسول الله(2) اشاره کرد و تصریح نمود : این مرحله به صورت متمرکز در شهرستان اهواز مرکز استان خوزستان با حضور بیش از 30 هزار بسیجی برگزار می شود و سهم شهرستان شوش در این مرحله 1000 نفر است که  به اعزام اعزام خواهند شد .


وی افزود : اعزام تیم پزشکی دکتر رهنمود به محور  روستاهای وهب و ویزیت رایگان اهالی با همکاری شبکه ی بهداشت و درمان شهرستان شوش یکی دیگر از برنامه های امروز ماست که  به مرحله ی اجرا در می آید.

دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی به عنوان سخنران اصلی رزمایش ضمن قدردانی از سروان ایمانی به خاطر برگزاری این برنامه ؛ به تمام بسیجیان ، فرماندهان و مسئولین ادارات به خاطر ایام سوگواری امام حسین(ع) عرض تسلیت گفت و سپس بسیجیان جوان را به ادامه  دادن راه شهداء که همان راه امام حسین(ع) است توصیه کرد و در این خصوص اظهار نمود : مکتب ما تشییع است و در هر زمان آماده هستیم ؛ هم بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره)و هم مقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای«مدظله العالی» همیشه ما را به زنده نگه داشتن محرم و صفر سفارش کرده اند ؛ چرا ؟ چون ؛ مظلومیت  دین و اسلام از صدر تا کنون جز با احیای محرم و صفر امکان پذیر نیست ؛ امروز اگر امر به معروفی یا نهی از منکری  هست و امروز  اگر در مقابل شیطنت ها و زیاده خواهی های آمریکا و صهیونیست بین المللی می خواهیم حرفی برای گفتن داشته باشیم باید سیره و نقشه ی راهی برای خود ترسیم کنیم و مهمتر از این اگر می خواهیم مسائل و مشکلات اقتصاد کشور ، مشکلات جوانان و مشکلات جامعه ی مریض بین الملی را مرتفع کنیم باید محرم ، صفر و امام حسین(ع) را زنده نگه داریم .


وی افزود : امام حسین(ع) که برای احیای دین و زنده ماندن اسلام خون با ارزش خود و یارانش را تقدیم نمود اکنون  زنده نگه داشتن اسلام به دست ملت ایران و خصوصا شما بسیجیان که سربازان امام زمان(عج) هستید می باشد پس همان راهی را بروید که « شهداء ، جانبازان ، ایثارگران و رزمندگان » در طول هشت سال دفاع مقدس رفتند و پس از آن برای حفظ و بقا اسلام شهدای مدافع حرم این راه را ادامه دادند و اکنون ادامه دادن این راه در اختیار شماست .


دکتر نوری بصیرت افزایی و روشنفکری را یکی دیگر از فاکتورهای مهم بسیجیان دانست و گفت : بصیرت افزایی درجامعه برای مقابله با جنگ نرم دشمن از جمله راهبردی است که می تواند نقشه راه تمام عوام و خواص باشد؛ زیرا در این عرصه برای فائق آمدن برجنگ نرم و توجه به لایه های جنگ نرم دشمن نظیر « جریحه دارنمودن احساسات ، عواطف ، هنجارها، ارزش ها و باورهای مهم جامعه»  از طریق استفاده از چنین رزمایش هایی  می توان احساسات خود را کنترل نمود و باور سازی در مقابل باورسوزی دشمن تقویت کرد و این یعنی بصیرت افزایی .


در ادامه عسکری یکی از مداحان اهل بیت(ع) که صدای وی شباهت زیادی با حاج صادق آهنگران دارد با ذکر مصیبت و نوحه خوانی حاضرین را در غم و حزن امام حسین(ع) و دیگر یاران باوفایش نشاند .


در پایان گردان های « بیت المقدس برادران   و کوثر خواهران» با عبور از دروازه ی قرآن به پادگان سردار سرلشکر شهید حسن درویشی اعزام شدند . و به صورت هم زمان تیم پزشکی جهادی دکتر رهنمود برای ویزیت رایگان به محور روستاهای وهب راهی گردیدند .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست