03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۰۱۷3569

ورزشی

جلسه ی شورای ورزش شهرستان شوش با رویکرد ایجاد شهرک و پیست اسب سواری برگزار شد

تهیه و تنیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 11:30 روز دوشنبه 17 دی ماه 1397 شورای ورزش شهرستان شوش با محوریت  احداث پیست سوارکاری و شهرک اسب در دو قطعه زمین 50 و 27 هکتاری در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ فرماندار شهرستان شوش در این جلسه گفت : سوارکاری از دیرباز به عنوان یکی از مهارت‌های ضروری افراد اقوام و جوامع مختلف شهرستان شوش مورد توجه بوده است. این امر نشات گرفته از اهمیت اسب و تبحر در سوارکاری به منظور حضور در میادین جنگ و یا سفر بوده است. و اسب اصیل عرب از همین شهرستان به دیگر استان ها معرفی شده است و با توجه به این که شخصا مال اسب هستم در این سی سال اخیر کسی به فکر ایجاد شهرک نگهداری اسب و پیست استاندارد در شوش نبوده و در نتیجه سال به سال توجه به این رشته که هم جنبه ی اقتصادی داشته و هم یک ورزش کاملا اسلامی است کم رنگ شده لذا از زمانی که به عنوان فرماندار منصوب شده ام به دنبال دو قطعه زمین برای این دو پروژه بوده ام .


وی افزود : پیدا کردن زمین خیلی به سختی انجام شد و همین دو زمین که مد نظر ماست  ابتدا از طرف منابع طبیعی و سپس جهاد کشاورزی پیش رفتیم و وقتی که اطمینان حاصل شد هیچکدام از این زمین ها مشکلی ندارند و کاملا دولتی هستند لذا با اعزام کارشناسان در جلسات مختلف تمام جوانب را در نظر گرفتیم و این شد که زمین 50 هکتاری در نزدیکی معبد چغازنبیل برای ایجاد پیست بین المللی سوارکاری و زمین 27 هکتاری نزدیک روستای عنکوش برای ایجاد شهرک نگهداری اسب به تصویب کارشناسان رسید و امروز با حضور مالکان اسب دور هم جمع شدیم تا از نکته نظرات کارشناسی شده ی مالکان اسب نیز استفاده نماییم .

علیرضا دانیالی ، مهدی هلاکپور ، صادق کاوندی ، علی مراد واهبی ، حق شناس ، نجادی ، تخت روان و محمد سگوند به نمایندگی از طرف مالکان اسب نکته نظرات خود به عنوان موافق و مخالف مطرح نمودند .


فرماندار شهرستان شوش در ادامه با اشاره به شرایط نگهداری اسب در شهرکی که ساخته خواهد شد عنوان نمود : پیست سوارکاری متعلق به اداره ی ورزش و جوانان است و شهرک نگهداری از اسب هم کاملا دولتی بوده و مالکان اسب برای نگهداری اسب های خود نیاز به پرداخت هزینه نیستند  ؛ البته مالکانی که حداقل سه اسب به بالا داشته باشند و این اسب ها دارای شناسنامه باشند و طبق نظر دامپزشک عاری از هرگونه بیماری باشند و مالکان تصمیم به فروش اسب های خود نباشند در این شهرک نگهداری می شوند .

دکتر غزی برای رهایی دل نگرانی مخالفان با احداث پیست سوارکاری در منطقه ی چغازنبیل یادآور شد : این که برخی از عزیزان می گویند در منطقه ی باستانی چغازنبیل  هیچ امکاناتی ندارد باید  بگویم که  در این پیست « فوریت های پزشکی ؛ حضور آمبولانس ؛ دامپزشک و....» در نظر گرفته شده و از طرفی  کارخانه ی قند در این منطقه دایر می شود ، شرکت میان آب فعالیت خود را گسترش می دهد و از همه مهم تر درمانگاه  و اورژانس منطقه ی صنعتی هفت تپه برای حوادث احتمالی نزدیک این پیست قرار دارد .


 

شایان ذکر است سردار حشمت حسن زاده یکی از مالکان سرشناس اسب شهرستان شوش و استان خوزستان غایب بزرگ در این جلسه بود .

  • سرمقاله

  • محبوب ترین اخبار

  • آخرین اخبار

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست