04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۴۱۹3258

جلسه ی شورای ورزش شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت10:40 روز سه شنبه 19 تیرماه1397 جلسه ی شورای ورزش به ریاست عبدالحسن آل کثیر معاونت فرمانداری در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ معاونت فرمانداری شهرستان شوش در خصوص عدم حضور برخی از مسئولین در جلسه عنوان نمود : باید بررسی شود اگر  روش دعوت درست بوده و  مسئولین عضو  این شورا از روز و ساعت و مکان جلسه مطلع بوده و نیامده اند  تذکرات لازم  داده شود و اگر  از آنها دعوت نشده  از این به بعد دقت شود که کسی از قلم نیوفتد .

وی در ادامه  ورزش را امری ضروری برای آحاد مردم دانست و خاطر نشان نمود : توسعه ی ورزش چه در بعد قهرمانی و چه در بعد سلامت افراد جامعه ، رسالت بزرگ و سنگینی است که باید مورد توجه ویژه مسئولین قرار گیرد.مردمی که به ورزش رو می آورند  نسبت به سایر اقشار با نشاط تر و شاداب ترند و قطعا در سلامتی جسمانی بهتری به سر می برند .

عبدالحسن آل کثیر سپس به ورزش همگانی اشاره کرد و تصریح نمود : ورزش همگانی حوزه ای از ورزش است که با توجه به محدود بودن ورزش قهرمانی ترویج آن به منظور گسترش سلامت و نشاط در دستور کار دولت قرار گرفته است ؛ مقام معظم رهبری هم بر اهمیت ورزش همگانی تاکید کرده و این را  یک تکلیف ملی می داند . ولی متأسفانه در شهرستان شوش ورزش همگانی محدود به برخی از مناسبت ها شده است و من به عنوان اولین مصوبه ی این جلسه اعلام می کنم به این ورزش بیشتر توجه شود و منحصر به یکی دو مناسبت در سال منتهی نگردد  و برای توسعه ی این ورزش با توجه به این که دهه ی کرلامت را در پیش رو داریم ، « یک دوره مسابقه ی پیاده روی خانوادگی با در نظر گرفتن جوایزی » برگزار شود ؛ و برای هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت و توانمندی های دستگاه های اجرایی و موسسات و نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی به این ورزش بیشتر توجه شود .


وی توسعه و تعمیم ورزش همگانی از طریق فراهم آوردن زمینه های مناسب برای افزایش انگیزه و رغبت اقشار مختلف را یکی از اهداف این شورا دانست و اظهار کرد: توسعه سلامت، نشاط جامعه و ترغیب اقشار مختلف به حفظ تندرستی از طریق ورزش همگانی از دیگر اهداف این جلسه باشد .

معاونت فرمانداری شهرستان شوش در ادامه به ورزش روستایی و توجه به بازی های محلی و سنتی اشاره کرد و تصریح نمود : توسعه ی ورزش و تربیت بدنی به سبب « تأثیر مثبت بر تأمین سلامت جسمی و روحی، گذران سالم اوقات فراغت و آثار شگرف آن در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و...» می تواند به عنوان یکی از اصلی ترین ابزارهای توجه به انسان به عنوان محور توسعه ی پایدار قلمداد شود. و  ورزش های بومی و محلی  به منظور بهره‌برداری در توسعه ی پایدار روستایی است. پیگیری تجهیزات سالن حجاب موضوع بعدی مورد نظر عبدالحسن آل کثیر بود که در این خصوص گفت :  سالن ورزشی حجاب یکی از سالن های مهم امروز ورزش شوش است و نیاز مبرم به یکی سری امکانات و تجهیزات دارد که البته این تجهیزات خریداری شده و در  اهواز هستند و نیاز به پیگیری برای انتقال آنها به شوش می باشد  .


معاونت فرمانداری شهرستان شوش هشداری به دستگاهایی که در زمینه ی ورزش موازی کاری می کنند داد و در این خصوص خاطر نشان نمود :  برخی از ادارات به مناسبت های مختلف مبادرت به برگزاری مسابقات ورزشی می کنند  آن هم بدون اطلاع دادن به اداره ی ورزش و جوانان و این یک نوع موازی کاری تلقی می گر دد لذا از این به بعد آنهایی که قصد برگزارذی یادواره و یا مسابقاتی را دارند قبل از آن اداره ی ورزش و جوانان را در جریان کار قرار دهند ، چون اگر فردی به هنگام فعالیت ورزشی آسیب ببیند از آنهایی که فاقد کارت بیمه ی ورزشی باشد نمی تواند از خدمات بیمه ی ورزشی بهره مند شود .

وی در ادامه به اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان گرم اشاره کرد و اظهار داشت : برگزاری « کلاس های دینی و مذهبی ، کتابخوانی و پژوهش ،  فوتبال ، شنا و سایر رشته های ورزشی ، خبرنگاری و حرفه ی بازیگری و.. »توسط ادارات و انجمن های وابسته  می تواند  باعث تقویت روحیه و جسم جوانان باشد و در کنار آن برگزاری« اردوهای تفریحی ، سیاحتی و زیارتی با مشارکت خانواده ها» نیرو و نشاط مضاعفی در جوانان به وجود خواهد آورد .  ثبت نام در  کلاس های مهارتی فنی و حرفه هم برای شغل آینده ی جوانان تأثیر مثبت خواهد داشت لذا ما باید جوانان و نوجوانان را به رو آوردن به این کلاس ها تشویق و ترغیب کنیم .


عبدالحسن آل کثیر در بخش دیگری از سخنان خود به  انتقاد به جای ورزشکارانی که در مسابقات بین المللی ، ملی و استانی مقام می آورند ولی مورد بی توجهی قرار می گیرند اشاره کرد و اظهار داشت :  ورزشکارانی که  در مسابقات مقامی را کسب می کنند می بایست طی همایشی و یا برگزاری جلسه ای مورد تقدیر قرار گیرند و از طرفی مردم هم باید از کسبب این عناوین توسط رسانه ها مطلع شوند تا انگیزه ی مضاعفی در ورزشکاران برای کسب مقام های بعدی داشته باشد .


وی در ادامه از اداره ی ورزش و جوانان خواست تا برای خبرنگاران و هنرمندان  استفاده  از استخر و سالن های ورزشی رایگان در نظر گرفته شود .

آل کثیر در پایان گفت : نیاز است که از امام جمعه ی شهرستان شوش بخواهیم  در خطبه های نماز جمعه به عملکرد ورزش اشاره نماید .

رشید هدایتخواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان و دبیر شورای ورزش ضمن قدردانی از معاونت فرمانداری شهرستان شوش به خاطر برگزاری جلسه ، به تشریح عملکرد خود در دو بخش عمرانی و اجرای مسابقات اشاره کرد  و حضور تیم ریشه دار فوتبال استقلال شوش در مسابقات دسته ی سوم کشور را تبریک گفت و از خبرنگاران خواست تا برای بالا بردن انگیزه و روحیه ی کادر فنی و بازیکنان این تیم در بعضی از تمرینات حضور یابند .


وی در پایان گفت :  شهرستان شوش دارای استاندارترین پیست 200 متری اسکیت می باشد که برای تکمیل این پروژه از اداره ی برق انتظار نصب حداقل دو تیر چراغ برق و از شهرداری شوش که همیشه حامی ورزش بوده کابل مورد نیاز برای روشنایی این پیست  را داریم .

در ادامه فروغ پور احمدی مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده سخنان خود را با انتقاد از رئیس اداره ی ورزش و جوانان آغاز نمود و گفت : در حالی که قصد داشتم به جلسه ای دیگر بروم دقیقه ی نود با تماس تلفنی معاونت فرمانداری به این جلسه آمده ام و از طرفی  انتقاد اصلی من این است که چرا مسئول ورزش بانوان در این جلسه دعوت نشده تا عملکرد ورزش بانوان و بعضا مشکلات  این قشر را مطرح نماید .


سپس « احمد الباجی معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره ی آموزش و پرورش ، مهندس شهرام کرد مدیر عامل استقلال شوش ، سوسن زرگوش رئیس هیئت اسکیت ، رضا معتمد رئیس هیئت ورزش های همگانی ، صادق فریدونی رئیس هیئت والیبال ، آل کثیر رئیس هیئت تنیس خاکی و.....» مشکلات خود را تشریح نمودند .


 

مهندس غلامعباس کرد معاونت شهرداری شوش  در خصوص کابل مورد نیاز هیئت اسکیت گفت : در صورتی که نوع کابل و مقدار مورد نیاز برای ما مشخص شود از این بابت دریغ نخواهیم کرد .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست