03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۱۰۲۲۵4769

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان و مدال آوران ورزش کم کاری ها در حوزه ی ورزش زیاد است

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ حمید منصوری

اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان و مدال آوران ورزش شهرستان شوش با حضور جمعی از مسئولین ، پیشکسوتان و ورزشکاران در تالار نیایش شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 16:30 روز یکشنبه 25 اردیبهشت ماه1401 هم زمان با سالروز « حکیم ابوالقاسم فردوسی ، شاعر حماسه‌سرای ایرانی و سراینده ی  شاهنامه » اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان و مدال آوران ورزش  به همت «سعید کاوری پور مدیر باشگاه اس . کا . پلاس ، احمد سرخه مدیر کانون تبلیغاتی پویا چاپ  و مدیریت شرکت پاستوریزه ی شیر پگاه خوزستان و دکتر مهدی تمیمی عضو شورای اسلامی شهر شوش » به دبیری « قاسم لطیفی فر» در سالن اصلی تالار نیایش شوش برگزار شد .

در این همایش سجاد  اسدی مهر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش سخنان خود را با خوانش شعری از ملک الشعرای بهار  آغاز نمود و گفت : «تن زنده والا به ورزندگی است / که ورزندگی مایه ی زندگی است / به ورزش گرای و سرافراز باش / که فرجام سستی سرافکندگی است / ز ورزش میاسای و کوشنده باش/ که بنیاد گیتی به کوشندگی است»

وی در ادامه قهرمانی تیم فوتبال استقلال تهران را بعد از 9 سال به استقلالی های ایران ، خوزستان و شهرستان شوش تبریک گفت و سپس از بانیان برگزاری اولین همایش تجلیل از پیشکسوتان و مدال آوران ورزش شوش قدردانی نمود و گفت : این پیشکسوتان و مدال آوران ساعتها و روزها  از عمر خود را تلاش و کوشش  نموده اند  و با تحمل مشکلات و ناملایماتی های بسیار  توانسته اند  « جسم ، روح و ذهن خود» را  ثبت و ضبط کنند .

 

داستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در ادامه به دغدغه های خود در حوزه ی ورزش اشاره کرد و خاطر نشان نمود : یکی از شرایط  لازمه در این همایش  ، مدیریت زمان است  و چون حاضرین در این همایش همه با کرنومتر آشنا هستند و وقت شناس می باشند سعی می کنم که سخنان خود را در حد 10 دقیقه  به پایان برسانم تا  از پیشکوتان ورزش شوش کارت زردی دریافت نکنم ، البته سخنان من  دغدغه هایی است که مربوط به حوزه ی ورزش شهرستان شوش می باشد .

اسدی مهر در ادامه یادآور شد : ورزش شاخصه های مهمی دارد و اولین شاخصه ی آن این است که گرایش جامعه بیشتر به سمت رشته های مختلف ورزشی است  و میزان سلامت جسم  همه ی افراد  که اهمیت زیادی دارد در گروهمین رو آوردن به ورزش است ، عده ای  به صورت حرفه ای به ورزش می پردازند ، برخی آماتور هستند و تعدادی هم از جامعه  با دیدن برنامه های ورزشی  اوقات خود را سپری می کنند  و بالاخره گروهی هم  به کسب و کار  در ورزش مشغول هستند .

 

وی افزود : اهمیت ورزش بر کسی پوشیده نیست ، لذا توقع داریم این مقوله  در شهرستان شوش  هم به شکلی خاص هم توسط مسئولین و هم پیشکسوتان و ورزشکاران دیده شود .

 

سجاد اسدی مهر در ادامه خاطر نشان نمود : دومین شاخصه  ی پیشگیری از جرائم ، ورزش است ، بر اساس نتایج پژوهشی که نشان داده است که بین ارتکاب جرم  و متغیرها وضعیت « سن ، تحصیلات ، شغل  ، فعالیت های ورزشی و حتی نوع ورزش» تفاوتهای معنا داری وجود دارد به طوری که هر چه افراد  توان بیشتری در فعالیت های ورزشی  در باشگاه های ورزشی سپری می کنند کمتر به سمت « بزه و جرم» گرایش پیدا می کنند .

 

داستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش  در ادامه  به نقش تبلیغات  اشاره کرد و گفت : برنامه های تبلیغاتی  هم نقش بسیار با اهمیتی  را در سوق دادن  افراد به سمت ورزش ایفا می کند که خوشبختانه امروزه  دستگاه قضا  قوانین جزائی در سطح کشور اسلامی ایران  جانمایی کرده که توسط قضات  به کار گرفته و اتفاقا تأثیر مثبتی در جامعه داشته است ، مثلا من در همین شهرستان شوش  بین ورزشکارانی که  متأسفانه اتفاقی رخ داده شده بود  آنها را  به مطالعه ی کتاب های « اخلاق در ورزش» محکوم کردم ، لذا سعی ما بر این است که  از این سیاست  به جا  استفاده کنیم  ، نکته نظرات خیلی از همکاران در بحث پیشگیری  از جرائم همی است که به جای فرستادن افراد به حبس و زندان به فراخور سطح سواد و حرفه ی آن اشخاص حکم هایی صادر کنید که تأثیر بهتری در جامعه داشته باشد .

 

اسدی مهر در پایان به آخرین دغدغه ی خود در حوزه ی ورزش شوش اشاره کرد و اظهار داشت : یکی از ورزشکاران  با بنده صحبت کرد و موضوعی را گزارش داد که خیلی از مسئولین  در سطح شهرستان شوش  به ورزش اهمیت نمی دهند ؛ مسلما نقش حیاتی و بی بدیل ورزش  برای همگان  روشن است و با بازدیدهای میدانی که خودم  داشتم کمک کاری مسئولین را مشاهده کردم و از همان روز اول که به عنوان داستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش معارفه شدم  دو مطلب را حساسیت ویژه ی خود اعلام کردم « اول ورزش و دوم محیط زیست » متأسفانه حوزه ی ورزش این شهرستان دارای انفعال شدید و چشمگیری است به نحوی که هیچ یک از مسئولین اجرایی  شهرستان حتی حاضر به رنگ آمیزی  تابلوی اداره ی ورزش و جوانان  نیستند  و به خودشان این زحمت  را نمی دهند  که حتی بروند و تابلوی این اداره که منشأ  با اهمیتی را ایفا می کند از نزدیک ببینند .

 

وی افزود : ما در حوزه های زیادی  ورود کرده ایم و سعی ما بر این بوده که شبانه روزی  تلاش کنیم  ، اما متأسفانه خیلی ها کار نمی کنند و ترک فعال می کنند و توقع ما این است حتی از شکا پیشکسوتان ورزش  ، حتی از فرماندار شهرستان شوش  که نگاه ویژه  به حوزه ی ورزش این شهرستان داشته باشند . این همایش به این مهمی  چرا رئیس اداره ی ورزش و جوانان حضور ندارد ؟  در حالی که خوشبختانه مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان فرزند این شهرستان است و یکی از ورزشکاران نمونه در سطج جهان است و می توان  از این ظرفیت و این پتانسیل ها برای شهرستان شوش استفاده کرد . جمله ی آخر من این است که هزینه ی  رنگ آمیزی و نقاشی تابلوی اداره ی ورزش و جوانان را پرداخت خواهم کرد .

 

از دیگر برنامه های این همایش می توان به « ترانه سرایی محمد مولایی ، تجلیل از خانواده ی شهید حاج رضا محمودخانی مدیر اسبق کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع) ، تجلیل از پیشکسوتان ورزش» نظیر « یداله توحیدی ، غلام حیدری پور ، عبدالزهرا عرب کمری ، کاظم ملاثانی ، پرویز ساکیانی ، محمدرضا دیناروند ، استاد جعفر دیناروند ، عباس کرم الهی ، استاد غضنفر جودی ، علیرضا دانیالی و..... و مدال آوران رشته های ورزشی » اشاره کرد .

 

از نکات قابل توجه این همایش می توان به اهدا دو مدال به دو جانباز هشت سال دفاع مقدس و همچنین اهدا کارت هدیه دو نفر از بانیان این همایش به «استاد غضنفر جودی و عباس کرم الهی» اشاره کرد .

 

شایان ذکر است در این همایش « محمود عیدانی فرماندار ، اسکندر خطایی رئیس دادگستری ، سجاد اسدی مهر داستان عمومی و انقلاب ، سروان پاسدار عباس احسانی جانشین فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش ، محمدحسن پورنعمت رئیس اداره ی اوقاف و امورخیریه ، دکتر مهدی تمیمی عضو شورای اسلامی شهر شوش ، مهندس مهدی طالبی مدیرعامل شرکت پاستوریزه ی شیر پگاه خوزستان و.....» حضور داشتند .


اما نکته ای که نباید آن را نادیده گرفت  مربوط می شود به سال 1397 زمانی که دکتر عدنان غزی فرماندار ، رشید هدایتخواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش بود به دبیری مصطفی رحیم خانی «اولین همایش تجلیل از نخبگان و مدال آوران شهرستان شوش» در همین تالار نیایش برگزار شد و به نفرات اول تا سوم تمام رشته های ورزشی ، علوم قرآنی و هنری با اهدا لوح تقدیر و تندیس تجلیل شد ، اما به این همایش اشاره ای نگردید و عنوان اولین همایش تجلیل به پیشکسوتان و مدال آوران به همایش امروز اختصاص داده شد .

 البته در گذشته هم دو دور از پیشکسوتان تجلیل شده است اما چون بنری با این عنوان در محل برگزاری نصب نشده است به آنها نمی پردازم

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست