09282024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۳۱۱5121

خطیب نماز جمعه ی شوش گفت : امروز روزی است که وقت کارکرد قدرت شماست ؛ امروز با این جنایاتی که رژیم صهیونیست انحام داده ؛ تحریم نکردن آن و معامله کردن با اون شما را در خون تک تک شهدای مردم غزه شریکید

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ خبر ـ عباس کرم الهی

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

نمازجمعه ی جمعه ی این هفته 11 حردادماه 1403  به مجریگری « حاج محمد حسن پور نعمت» ـ تلاوت قرآن« محمدرضا تریچی   » مؤذنی « مجتبی باقری » و قرائت دعای آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» نماز سیاسی نماز سیاسی  جمعه به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل  در شبستان آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع)  برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور « آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان های شوش و کرخه ـ مهندس سید مهدی چلوی معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شوش  ـ مهندس علی اصغر حسینی نیک بخشدار بخش مرکزی شوش ـ محمدحسن پور نعمت رئیس اداره ی اوقاف و امور خیریه ـ عیسی ناصر رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای  ـ جمعی از عشایرغیور ، جمعی از هنرمندان ـ اصحاب رسانه و مطبوعات ـ اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه ی سپاه ناحیه ی شوش دانیال (ع)  ـ  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان» نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم .  

 

خطیب نمازجمعه ی شهرستان شوش گفت : خداوند عالم به انسان مؤمن و متقی یک نوری را اعطا می کند که که به وسیله آن نور می تواند راه را از چاه تشخیص بدهد ؛ قطعا انسان در اعمال خودش مختار است ؛ با اختیار می تواند به سمت بهشت برود و برعکس با اختیار می تواند به سمت جهنم برود ؛ آن چیزی که انسان را به سمت سعادت رهنمود می کند ؛ همین قوه ی تشخیص راه درست از راه غلط ؛ این به وسیله ی تقوا به دست می آید .اگر انسان در مسیری قدم بردارد که  آن ملکه ایی که باعث می شود انسان مؤمن و متقی از انجام گناه دوری کند ؛ آن چیزی که باعث می شود نسبت به گناه احساس بدی داشته باشد ؛ احساس کرامت داشته باشد نه علاقه به گناه داشته باشد ؛ بعضی ها در مسیری قرار می گیرند و مدلی رشد می کنند که نه تنها از گناه بیزار نیستاند بلکه گناه برای آنها لذت بخش است و با افتخار گناه را انجام می دهند ؛ وجود تقوا باعث می شود که انسان از گناه فاصله بگیرد . آن کراحت در وجودش نسبت به گناه ایجاد شود .

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به تعبیری از یک بنده خدا اشاره کرد و گفت : آن شخص آمد خدمت حضرت امام معصوم و اظهار داشت : شما می گوئید فکر گناه هم نکنید  ؛ من گناه انجام ندادن را از شما قبول می کنم ولس چطور فکر گناه نکنیم؟ امام به آن مرد گفت : آخه ماه گناه رو مثل این فضولات میدانیم ؛ مثل آبی که در فاضلاب است ؛ تا حالا آدم عاقلی به ذهنش خطور کرده این فضولات را بخورد ؟ فکرش را هم نکرده است . گناه اینگونه است نزد ما ؛ این را تقوا به انسان می دهد  .

وی افزود : گاهی اوقات پیش می آید که آدم بر اثر غفلت می افتد در مسیر غفلت ؛ شما یک مسیری را دارید می روید ؛ سوار ماشین می شوید ؛ یک دفه متوجه نیستی مسیر را اشتباهی می روی ؛ یک لحظه به خودت می آیی می بینی مسیر را اشتباهی آمده ای ؛ وقتی متوجه شدی ادامه ی مسیر را اشتباه نمی روری ؛ برمی گردی همانطور که خداوند عالم در آیه 135 از سوره ی مبارکه آل عمران می فرماید : « وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَمَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ وَلَمْ يُصِرُّوا عَلَىٰ مَا فَعَلُوا وَهُمْ يَعْلَمُونَ /// و آنان که اگر کار ناشایسته کنند و یا ظلمی به نفس خویش نمایند خدا را به یاد آرند و از گناه خود (به درگاه خدا) توبه کنند-و کیست جز خدا که گناه خلق را بیامرزد؟-و آنها که اصرار در کار زشت نکنند چون به زشتی معصیت آگاهند.» توبه برگشت است ؛ یه کجایی خطا رفت ؛ مسیر را اشتباه رفت ؛ می خواست جایی دیگه برود جایی دیگه رفت ؛ سریع دور می زند برمی گردد ؛ چون اگر ادامه بدهد اوضاعش خرابتر می شود« فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ» آدم مؤ من انسان متقی  اینگونه است . خدایا بارپروردگارا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزدیک و نزدیکتر بگردان ـما را از یاران واقعی آن حضرت قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شر اشرار را به خودشان باز گردان ـ اسلام و مسلمین نصرت عنایت بفرما .  

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . »  بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را  به تقوای الهی دعوت می کنم .

 

خطیب نماز جمعی شهرستان شوش از قدردان بودن نعمت هایی که خداوند عالم  داده به عنوان یکی از شاخصه های مؤمن و متقی اشاره کرد و با اشاره به آیه ی 36 از سوره مبارکه ی نحل گفت : « وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ هَدَى اللَّهُ وَمِنْهُمْ مَنْ حَقَّتْ عَلَيْهِ الضَّلَالَةُ ۚ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ/// و همانا ما در میان هر امتی پیغمبری فرستادیم که خدای یکتا را پرستید و از بتان و فرعونان دوری کنید، پس بعضی مردم را خدا هدایت کرد و بعضی دیگر ضلالت و گمراهی بر آنان حتمی شد، اکنون در روی زمین گردش کنید تا بنگرید عاقبت آنان که (انبیاء را) تکذیب کردند به کجا رسید (و آنها چگونه هلاک ابدی شدند).» فلسفه ی ارسال رسول و پیامبرانی که خداوند عالم برای هدایت بشریت و انسان ها ارسال کرده ؛ دو نکته است نکته ی اول ؛ همان فلسفه ی خلقت است : همانطور که خداوند عالم در آیه ی 56 ار سوره ی مبارکه ذاریات آورده است : « وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ/// و من جنّ و انس را نیافریدم مگر برای اینکه مرا (به یکتایی) پرستش کنند.» اولین نکته این است که در مسیر عبادت م اطاعت خداوند عالم قرار بگیرند . برای اینکه انسان در مسیر عبادت و اطاعت خداوند قرار بگیرد لازمه آن « شناخت » است ؛ تا شناخت ایجاد نشود آن عبادت صورت نمی گیرد .

 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه یادآور شد : همان شخصی که نزد امیرالمؤمنین حضرت امام علی (ع) آمد ؛ و گفت : « آیا شما خدا را دیده اید ؟ » امیرالمؤمنین فرمود : « مگر ممکن است من خدایی را که ندیده باشم عبادت کنم؟» این دیدن قطعا دیدن با چشم ظاهری نیست . این دیدن همان معرفتی است که نسبت به خداوند عالم کسب می شود . همان معرفتی که وقتی امام حسین(ع) وضوع می گیرد بدنش شروع به لرزیدن می کند ؛ از ایشان می پرسند چرا بدنت به لرزه افتاده است ؟ فرمود :« اگر شما هم می دیدیدو می دانستید در مقابل کی می خواهید بایستید و نماز بخوانید ؛ شما هم بدنتان به لرزه می افتاد . » مشکل شما این است که نمی دانید ؛ نمی شناسید و معرفت ندارید وقتی معرفت کسب شود آن عبادت می شود عبادت واقعی  .

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به دومین نکته اشاره کرد و خاطرنشان نمود : «وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» اگر قرار باشد انسان در مسیر ولایت الله قدم بردارد دیگر نسبت به ولایت شیطان و طاغوت ذره ای هم نباید در دلش محبتی ؛ دوست داشتنی ایجاد بشود . اگر ذره ای محبت ؛ ذره ای دوست داشتن نسبت به طاغوت در دل انسان ایجاد شود ؛ همون کلامی است که خداوند عالم فرمود : «قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنَا خَیْرُ شَرِیکٍ‏ مَنْ أَشْرَکَ مَعِی غَیْرِی فِی عَمَلٍ عَمِلَهُ لَمْ أَقْبَلْهُ إِلَّا مَا کَانَ لِی خَالِصاً ///  خداوند عزوجل مى‏ فرماید: «من بهتر شریک هستم؛ هر کس در کارى که مى ‏کند دیگرى را با من شریک کند، از او نمی‌پذیرم، جز آن عملی که خالص براى من باشد زمانی تحت ولایت الله قرار می گیرد که تماما در اختیار خداوند عالم باشد یعنی نفرت از شیطان و طاغوت داشتن ؛ یعنی در مقابل طاغوت قرار گرفتن . طاغوت و شیطان یک خاصیت دارند که این خاصیت را ولایت الله ندارد ؛ ولایت طاغوت می گوید شما یا باید ظالم باشی یا باید مظلوم باشی ؛ ولایت الله می گوید نباید اهل ظلم باشی نباید اجازه بدهی کسی  بهت ظلم بکند .» آنقدر قوی باش که به تو ظلم نکنند و از این فدرتی که داری برای ظلم کردن به آدم های ضعیف استفاده نکن . این فلسفه ی ولایت الله است .

 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش اظهار داشت : یک سگ هار زنجیر پاره کرده و رها شده بین مردم مظلوم عزه که دارد آن کودکان و زنان بی دفاع رو از به خون می کشند ؛ مگر اتفاق بزرگتر این هم می شود ؟ هر چه هم جلوتر می رویم سکوت جوامع بین المللی ؛ سکوت کشورهای به اصطلاح مسلمان این جنایتها را غلیظ تر می کند , این نسل کشی ها را بیشتر می کند .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده  در ادامه به چند نکته در مورد غزه اشاره کرد و گفت : نکته ی اول این است که قطعا کسانی که متولی امر هستند در این رژیم جعلی وسردر داران آنها مشغول نسل کشی هستند و باید مورد مجازات قرار بگیرند ؛ متاسفانه حکم صادر شده ی سازمان ها و دادگاهای بین المللی که برای خیلی از کشورها لازم الجراست برای اینها مثل بازی می ماند و با اتکای به آمریکای جهانخوار قوانین را به بازی می گیرند اگر این قوانین بازی هستند پس جمع کنید این سازمان و دادگاه را ؛ قطعا اینها مجرم هستند ؛ قطعا باید محاکمه بشوند نکته ی دومی که وجود دارد تمام دلیل اینها برای این اتفاقات این است که ما باید حماس رو بگیریم تیروهای حماس باید گرفته شوند ؛ حماس باید از بین برود ؛ این نظر شماست این مردم چه گناهی کردند ؟ شما مگه نمی خواهید با حماس بجنگید؟ با حماس بجنگید چرا مردم را از بین می برید؟ چرا کودکان را به شهادت می رسانید ؟ می دانید چرا؟ به خاطر ایکه این مردم ؛ مردمی هستند که پای حرف حق خودشان ایستادند ؛ به خاطر اینکه اینها مردمی هستند که اگر شما امروز یک انتخابات توی غزه در فلسطین برگزار بکنید ببینید کی رأی می آورد ؟ پشت حق بودن حماس ایستادن . این حق بودن ؛ این محق دانستن خود ؛ این مقاومت کردن ؛ باعث می شود که این رژیم غاصب صهیونیست ؛ این رژیم ملعون مردم  را هم مورد هجوم قرار بدهد . نکته ی سوم که متوجه دولت های اسلامی است ؛ از قدرت خودتان کی می خواهید استفاده بکنید؟ امروز روزی است که وقت کارکرد قدرت شماست ؛ امروز با این جنایاتی که رژیم صهیونیست انحام داده  ؛ تحریم نکردن آن و معامله کردن با اون شما را در خون تک تک شهدای مردم غزه شریکید و شما شریک تمام ظلمها هستید . و قطعا حاکمای کشورها حاشیه خیلج فارس این را بدانند جوانان و دانشجویان آمریکا از ما جلو زده اند ؛ امروز آنها پای کار هستند .امروز نامه ی رهبری عظیم الشأن انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای « مدظله العالی» خطاب به جوانان آمریکا نوشته شد .

 

امام جمعه ی شهرستان شوش به چند بند از این نامه اشاره کرد و گفت : این نامه را به جوانانی می نویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظوم غزه برانگیخته است . جوانان عزیز در ایالات متحده ی آمریکا این پیام همدلی و همبستگی ما با شماست ؛ شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستاده اید ؛ فلسظین یک سرزمین مستقل است با ملتی متشکل از « مسلمان ؛ مسیحی و یهودی » و با سابقه ی تاریخی طولانی ؛ سرمایه داران شبکه ی صهیونیستی   پس از جنگ جهانی  با کمک دولت « انگلیس» چند هزار تروریست را به تدریج وارد این سرزمین کردند و به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند , ده ها هزار نفر را کشتند ؛ رژیم صهیونیستی از روز اول سیاست مشت آهنین را در برابر مردم بی دفاع فلسطین به کلر گرفته و بی اعتنا به همه ی ارزش ها وجدانی ـ انسانی و دینی روز به روز بر بی رحمی ـ ترور و سرکوب گری افزوده است ؛ تام این اتفاقات ؛ کشورهایی که حمایت می کنند از این رژیم غاصب دست دارند در تمام این اتفاقات ؛ من می خواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیت در حال تغییر است ؛ سرنوشت دیگری در انتظار منطقه ی حساس غرب آسیاست ؛ بسیاری از وجدان ها در مقیاس جهانی بیدار شده اند و حقیفت در حال آشکار شدن است ؛ جبهه ی مقاومت هم نیرومندتر خواهد شد ؛ تاریخ هم در حال ورق خوردن است ؛ درس قرآن به ما مسلمانها و به همه مردم جهان ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیست و قرآن می گوید « نه ستم کنید و نه زیر ستم برود » و قطعا بعد از آمریکا و صهیونیست نوبت به تک تک شماست که از ترس آمریکا در خواب عمیق فرو رفته اید . خدایا بارپروردگارا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر بگردان ـ ظهور امام زمان(عج) را نزدیک و نزدیکتر بگردان ـ ما را از یاران واقعی آن حضرت قرار بده ـ رهبر معظم انقلاب ما را طول عمر با عزت عنایت بفرما ـ شهدایی که مقلد امام خمینی(ره) بودند را با اهل بیت مهشور بگردان .

 

از دیگر برنامه های این هفته می توان به « قرائت دعای آل یاسین توسط حاج عبدالرحیم انصاری » نام برد و باد و خاطره ی شهدای شهرستانشوش از 12خردادالی 18خرداد ماه را گرامی داشت شهدایی نظیر « شهید عبدالحسن غلیم پور ـ شهید علی دلفی   ـ شهید احمد خدا دوست و شهید عبدالحمید »


 


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست