09282024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۳۲۵5127

امام جمعه ی شوش گفت : حضور حداکثری یعنی آن چیزی که اولویت اول جامعه ی ماست ؛ این است که مردم در این انتخابات یک مشارکت بالایی باشد

ارسال فایل صوتی خطبه ها ـ دانیال فلاحی زاده

عکس ـ دانیال فلاحی زاده

تایپ فایل صوتی ـ عباس کرم الهی

 

به همت ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش ؛ نمازسیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه این هفته جمعه 25 خردادماه 1403 همزمان با« سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) به مجری گری « عبدالامیر بشکار » ـ تلاوت قرآن« مجتبی باقری » مؤذنی « محمد کاظمی » و قرائت زیارت آل یاسین توسط « حاج عبدارحیم انصاری» به امامت «حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده»  در شبستان آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع)  برگزار شد .

 

به گزارش شوش نیوز ؛ با حضور« آیت الله سید محمد امام زعیم حوزه های علمیه ی شهرستان های شوش و کرخه ـ مهندس محسن حویزه فرمانده شهرستان شوش ـ مهندس لطیف خالدی مجد بخشدار بخش فتح المبین ـ  غلامحسین نظری رئیس کمیته ی امداد امام خمینی (ره) شهرستان شوش ـ علی الهایی رئیس بنیاد شهید شهرستان شوش  ـ  عامر الهایی سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان شوش ـ غلامحسن نظری رئیس کمیته ی حضرت امام خمینی (ره) شوش ـ عیسی ناصر رئیس مرکزآمورش فنی و حرفه ای شهرستان شوش ـ  فروغ پور احمدی مشاور فرماندار در امور بانوان و خانواده ـ دکتر حمیلا چرنگ عضو شورای اسلامی شهر شوش ـ جمعی از اعضای هیئت اندیشه ورز کانون بسیج رسانه سپاه ناحیه ی شوش دانیال(ع)  ـ جمعی از عشایرغیورعرب ؛ لر و بختیاری  ؛ جمعی از هنرمندان ، اصحاب رسانه و مطبوعات ؛جمعی  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بانوان»؛  نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در شبستان آستانه حرم دانیال نبی(ع) برگزار شد .


 

امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت : « ٱلحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلعَلَمِينَ ، اَلْحَمْدُ لِلهِ بِجَمِیعِ مَحَامِدِهِ كلِّهَا عَلَی جَمِیعِ نِعَمِهِ كلِّهَا الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا مُضَادَّ لَهُ فِی مُلْكهِ وَ لا مُنَازِعَ لَهُ فِی أَمْرِهِ الْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی لا شَرِیك لَهُ فِی خَلْقِهِ وَ لا شَبِیهَ [شِبْهَ] لَهُ فِی عَظَمَتِهِ وَ نحمده نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » . ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را دعوت به تقوای الهی می کنم . 


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ابتدای سخنان خود در خطبه ی اول به سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) است و ایام ماه ذیحجه و دهه ی اتمام « اربعین موسوی» که حضرت موسی اتمام اربعینش در این دهه قرار گرفت و اتفاقات متعددی که افتاد ؛ از جمله آن عید قربان که امتحان خداوند عالم بود برای حضرت ابراهیم ؛ اولا ؛ قربان همانطور که می دانید از قُُُُُُُُُرب آمده یعنی آن چیزی آدم را به خدا نزدیک می کند ؛ البته صرفا خدا نیست آن چیزی که به آن تقرب می گیرد .


 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده در ادامه گفت : وقتی که قرآن را ئرق می زنیم ؛ دو جا این عبارت در قرآن آمده 1 ـ نسبت به آن حکایت فرزندان حضرت آدم « هابیل و قابیل » آن طوری که آمده است هابیل دامدار بودو قابیل کشاورز بوده و به کشت و زرع مشغول بوده است ؛ از جانب خداوند دستور می دهد وسیله ای که تقرب به خداوند پیدا می کنند بیارند ؛ حضرت هابیل آن فربه ترین دام خودش رامی برد و روی سکویی قرار می دهد و حضرت قابیل ضعیف ترین خوشه ی گندم خودش را بر روی سکوی دیگری قرار می دهد . همانطور که در آیه 27 از سوره ی مبارکه مائده آمده است :«وَاتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَيْ آدَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَانًا فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَلَمْ يُتَقَبَّلْ مِنَ الْآخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ ۖ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ /// و بخوان بر آنها به حقیقت حکایت دو پسر آدم (قابیل و هابیل) را، که چون تقرب به قربانی جستند از یکی پذیرفته شد و از دیگری پذیرفته نشد. (قابیل به برادرش هابیل) گفت: البته تو را خواهم کشت. (هابیل) گفت: بی‌تردید خدا (قربانی را) از متقیان خواهد پذیرفت.» داستانش مفصل است قصه سر آن است که تقرب به خداوند قراره با آن وسیله پیدا شود یا در آیه ی دیگری خداوند خطاب به کسانی که غیر خدا را می پرسدیدند ویا در آیه ای دیگر می فرماید :« قُلِ ٱدۡعُواْ ٱلَّذِينَ زَعَمۡتُم مِّن دُونِ ٱللَّهِ لَا يَمۡلِكُونَ مِثۡقَالَ ذَرَّة فِي ٱلسَّمَٰوَٰتِ وَلَا فِي ٱلۡأَرۡضِ وَمَا لَهُمۡ فِيهِمَا مِن شِرۡك وَمَا لَهُۥ مِنۡهُم مِّن ظَهِير» اینهایی که شما به سمت آنها تقرب می جوئید چه کمکی به شما می کنند ؟

 

 

وی افزود : حالا باید بدانیم چه چیزی ما را به خدا نزدیک می کند ؛ آن ابزاری که به وسیله ی آنها می شود به خدا رسید ؛ این که نماز تقرب بخش است ؛ انسان به وسیله ی نماز می تواند تقرب ایجاد کند؛ حالا « صدقه دادن ـ خیرات دادن ـ قربان کردن گاو ؛ شتر ؛ گوسفند و....»  هم تقرب ایجاد می کنند؛ این کشتی نجات که می تواند ما را به سمت سعادت و تقرب به خدا برساند ؛ بالاترینش همین اهل بیت(ع) هستند که زیارت جامعه ی کبیره هم ذکر می شود ؛ حالا این تعبیر قربانی کردن در قصه ی عاشورا هم تعبیر پر رنگی داردالبته خدا رحمت کند آقا سید مهدی قوام را از خطبای دهه ی چهل تهران بودند خیلی اهل دل و اهل معرفت بودند ؛ یک روز جوانی آمد خیلی سردرگم وناراحت ؛ و ذهنش درگیر یک جوابیه است آمد زیر منبر آقا سید مهدی نشست ؛ سید مهدی گفت : چته ؟ خیلی رو به راه نیستی ؟ آن جوان گفت : درگیر این بیت شعر از حافظ هستم ؛ معنای آن را متوجه نمی شوم ؛ آقا سید مهدی گفت : چیه جوان گفت : مریدِ پیرِ مُغانم ز من مرنج ای شیخ // چرا که وعده تو کردیّ و او اجابت کرد . آقا سید مهدی گفت : این کاملا معلومه ؛ مرید امیرالمؤمنینم حضرت آدم از من مرنج ؛ چرا؟ به خاطر اینکه نخوردن گندم را تو دادی آقا امیرامؤمنین عمری لب به نان گندم نزد . گذشت آقا سید مهدی به رحمت خدا رفت ؛ این جوان می گوید در عالم رویا یک روزی آقا سید مهدی را دیدم و گفت جوان من اشتباه کردم در معنای این بیت از شعر حافظ ؛ اصلا منظور حافظ این نبوده بلکه معنایش این است « مرید امام حسینم زه من مرنج ای شیخ(حضرت ابراهیم) /// تو وعده دادی پسرت در راه خدا ذبح کنی اما اونی که اجابت کرد امام حسین(ع) بود ؛ همان اتفاقی است که وقتی حضرت زینب کبری(س) وارد گودی قتگاه شد؛ وقتی برادر را پیدا کرد با چه مصیبتی با چه دردسری گشت تا برادرش را پیدا کرد ؛ دست کرد زیر این پیکر بی سر و بلندش کرد فرمود :«ما رأیت الا جمیلا»


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين..... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله . »  بار ديگر ابتدا خود و بعد شما برادران و خواهران ایمانی و نمازگزار را  به تقوای الهی دعوت می کنم .


 

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه ی خطبه ی دوم خطاب به نمازگذاران گفت :یکی از کارهایی که شیطان برای مقابله ی بامؤمنین و امتِ ایمانی انجام می دهد بحث « تفرقه افکنی» است شما همین شیاطین انسی را که نگاه بکنید قائده آنها همین است « تفرق بیانداز و حکومت کن » برای اینکه بتوانند خودشان حکومت کنند و یک گروهی را از لحاظ  در اختیار بگیرند با فکر و نظر حرکتی که دارند به دنبال ایجا تفرقه هستند این کار شیطان و جنود شیطان است ؛ در ادبیات قرآنی ما هم همین است ؛ اینکه دو به هم زنی می کنن ؛ کشمکش ایجاد می کنند ؛ مخالفت ایجاد می کنند ، مشاجره و نظاع درست می کنند ؛ اینها همه برای این است که ما را به خودمان سرگرم کنند ؛ حواسمان مشغول خودمان بشود و خیلی دنبال این نریم که چه اتفاقی قرار است بیوفتد دقیقا کارش همین است.


 

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : یکی از نکاتی که مؤمن باید حواسش باشد این اختلاف افکنی ها ؛ تفرقه ها و یه سمت تضادها نرود ؛ آن چیزی که ما امرور به آن نیاز داریم بیشتر از هر چیز« همدلی ؛ وفاق؛ دوستی ؛ باهم بودن و وحدت» است . ایکه کی چی گفت وکی کجا رفت و چه اتفاقی افتاد نه تنها کمکی به ما نمی کند بلکه به دشمن بیشتر کمک می کنند . ظهور و بروز این قصه هم معمولا در ایامی که قرار است انتخاباتی صورت بگیرد خیلی پر رنگتر است . بالاخره یک فضایی ایجاد می شود و یک رقابت انتخاباتی بین چندتا انسان صالح ؛ قرار است شما اصلح را شما انتخاب بکنید حالا یک فضا رو بردن به سمت تفرقه ها فضای درستی نیست ؛ مضاف بر اینکه وقتی می آیی بررسی هم می کنی ؛ تحقیق می کنی کما اینکه شروع و پایان این امر اون رسانه هایی است که دنبال این تفرقه هستند یعنی در همین قصه ی اخیر انتخابات می بینید وقتی رهبر معظم انقلاب توصیه می کنند هم به کاندیداها هم به طرفدارانشان ؛ تعبیر هم تعبیر لجن پراکنی است ؛ لجن پراکنی نکنید ضررش ما جامعه است ؛ حواستان باشد ؛ می بینید در فضای مجازی و غیر مجازی یک هجمه های گسترده ایی مرگ بر این درود بر اون شعار بر علیه همدیگر می دهند وقتی اصل موصوع را نگاه می کنی همانطوری که عضو عالی شورای فضای مجازی بیان کرد و گفت : « ما رصد کردید مشاهده کردیم که دیدم شروع این جریان از رباط هایی است که از آنسوی آب می آید » ولی ما باید مراقب باشیم ؛ او شروع می کند ولی دنبالشو ما می گیریم .


 

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه گفت : حواسمان به اولویت ها باید باشد رهبر عزیزمان فرمودند :« شما یک حماسه ی بدرقه داشتید باید این حماسه را با حماسه حضور پای صندوق های رأی تکمیل شود» یعنی «حضور حداکثری یعنی آن چیزی که اولویت اول جامعه ی ماست ؛ این است که مردم در این انتخابات یک مشارکت بالایی باشد»برای اینکه آن دندان طمع دشمنان ما از جا کنه شود ؛ آن فضایی را که ایجا کردن ؛ آن دوگانگی که بینِ مردم و حکومت به تعبیر واهی خودشان ایجاد کردند ؛ با حضور حداکثری نشان بدهیم این دوگانه گی وجود ندارد ؛ این عینیت است . برای اینکه مشارکت ایجاد شود باید یک جو رقابتی سالم شکل بگیرد .


 

وی در ادامه به اتفاقات غزه اشاره کرد و اظهار داشت : اتفاقات غزه را ببینید , اصلا اونجا انسانیت از بین رفته است ؛ حتی کسی اگر بی دین باشد ؛ کسی که مولهد باشد ؛ این فیلمها را نشانش بده بگو این کشت و کشتار را ببین ؛ این بچه ها و زن هایی را که کشته می شوند را ببین ؛ نظرت در مورد اینها چیه؟ می گوید اینها حیوانند ؛ اینها انسان نیستند ؛ اگر می خواهید عملا مرگ بر اینها بگویی؛ مرگ عملی بر اینها حضور پای صندوق های اخذرأی است ؛ مرگ عملی اینها یعنی مشارکت ما اینقدر بالا باشد که دیگر دشمن ما اجازه ندهد به خودش که مثائل واهی مطرح کند .


 

حجت السلام شیخ مهدی علیزاده در پایان به مناسبت های هفته اشاره کرد و خاطر نشان نمود : یک نکته را عرض کنم که موضوع مهمی است که ماباید در ساخت و تعمیر و مرمت عتبات عالیات باید مشارکت داشته باشیم ؛ زیارتگاه هایی که خودمان آنجا شرکت می کنیم اهل بیت قطعا نیاز به ما ندارند و هیچ وقت هم مدیون ما نمی مانند ؛ ما اگر بررسی بکنیم اگر برای اهل بیت کار بکنیم خودشان می آیند و جواب می دهند و مدیون کسی نمی مانند ؛ تهیه ی کاشی برعهده ی مردم شوش است هر کسی در توان خو.د برای تهیه کاشی همت کند


 

وی در پایان سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع) و سالروز شهادت سربازان دلیر اسلام « بخارایی ـ امانی ـ صفار هرندی و نیک نژاد« را به نمازگزان و مردم ولایت مدار شوش تسلیت گفت .


 

از دیگر برنامه های این هفته می توان به « قرار گرفتن کارکنان اداره دامپزشکی پشت میز خدمت و پاسخگویی به نمازگزاران » ـ « قرائت زیارت آل یاسین توسط حاج عبدالرحیم انصاری » نام برد و باد و خاطره ی شهدای شهرستان شوش از 26 خردادماه  الی 01 تیرماه را گرامی داشت ؛  شهدایی نظیر « شهید حسین مریدی ـ شهید اسماعیل قربانی امیر آبادی ـ شهید لفته امیری سرخه ـ شهید خشان لطیفی ـ شهسد کامل طالبی ـ شهید مهدی بنداوی و شهید هاشم حیای  »


 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست