09282024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۳۰۳۱۲5122

شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است « امام خمینی(ره)»

به قلم ـ عباس کرم الهی

تاکنون هشت رئیس جمهور را مردم با رأی خود راهی قوه مجریه کرده اند در  ۱۵بهمن ۱۳۵۸ اولین رئیس جمهور یعنی« ابوالحسن بنی صدر » که خائن از آب در آمد و در نتیجه به دستور امام و نظر مجلس شورای اسلامی در ۱تیر ۱۳۶۰ برکنار شد  ؛ دومین رئیس جمهور در تاریخ ۱۱مرداد ۱۳۶۰ یعنی « شهید محمدعلی رجایی» بود  بر عکس اولی مردمی بود و در دوران جنگ تحمیلی به خاطر جلوگیری از گرانی و حمایت از قشر آسیب پذیر کارت ارزاق را صادر نمود و مایحتاج ضروری را کوپنی کرد .

اما در تاریخ  ۸شهریور ۱۳۶۰‏به همراه محمد جواد با هنر نخست وزیر و دو نفر دیکر در دفتر نخست وزیری توسط منافقین به درجه رفیع شهادت نائل گردیدند

سومین رئیس جمهور ایران آیت الله امام خامنه ای «مدظله العالی » در تاریخ ۱۷ مهر ۱۳۶۰در دوره ی اول تا ۱۳شهریور ۱۳۶۴با موفقیت پشت سر گذاشت و با اعتماد مردم مجددا در تاریخ ۱۳ شهریور 1362 تا پایان دوره یعنی ۲۵ مرداد ۱۳۶۸‏ به عنوان رئیس جمهور به کار خود ادامه داد.

در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۶۸حجت السلام علی اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان چهارمین رئیس جمهور انتخاب شد و دوره اول را تا تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۷۲ به پایان رساند و دوره دوم را از تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۷۲ تا۱۲ مرداد ۱۳۷۶ به پایان رساند . پنجمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران حجت الاسلام سید محمد خاتمی بود که دوره ی اول خود را از ۱۲ مرداد ۱۳۷۶شروع و تا ۱۱ مرداد ۱۳۸۰  ادامه داد و دوره ی دوم را از تاریخ ۱۱ مرداد ۱۳۸۰‏شروع نمود و در تاریخ ۱۲ مرداد  ۱۳۸۴ ادامه داد . ششمین رئیس جمهور که در ابتدای دوره ی اول مردمی بود محمود احمدی نزاد بود که از تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۸۴‏به عنوان رئیس قوه مجریه انتخاب گردید و دوره ی اول را ۱۲ مرداد ۱۳۸۸به پایان رساند و از تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۸۸‏ آغاز و در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۲ دومین دوره ایشان هم به پایان رسید .


همفتمین رئیس جمهور از اصلاح طلبان انتخاب گردید و حجت السلام حسن روحانی دوره ی اول خود را در تاریخ  ۱۲ مرداد ۱۳۹۲‏آغاز کرد و تا  ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ دوره ی اول را به پایان رساند و از تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶دوره دوم خود را آغاز و در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ دوره را به اتمام رساند و پرونده ی هفتمین رئیس جمهور بسته شد .

در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۰آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی دوره ی اوب خود را آغاز نمود و در طول مدتی که رئیس قوه ی مجریه بود تمام کارخانجات تعطیل و نیمه تعطیل شده را بازگشایی نمود و به دنبال رفع مشکل مسکن جوانان بو د تا اینکه در تاریخ ۳۰ اردیبهشت  ۱۴۰۳باسفر با بالگرد به اتفاق همراهان به شهادت رسید و دقیقا در شب تولد هشتمین اختر آسمان امامت و ولایت به عنوان شهدای خدمت به خاک سپرده شدند .

اینکه نوبت آن است که مردم شریف و متدین ایران اسلامی همانطور که در مراسم تشییع جنازه رئیس جمهور خدمت سنگ تمام گذاشتند ؛ برای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ار بین داوطلبین اصلح ترین را انتخاب کنید که ادامه دهنده ی راه رئیسی باشد ؛ قرآن کریم می فرماید :« بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ. أَفَمَنْ يَعْلَمُ أَنَّمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ الْحَقُّ كَمَنْ هُوَ أَعْمَىٰۚ إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُولُو الْأَلْبَابِ  .  الَّذِينَ يُوفُونَ بِعَهْدِ اللَّهِ وَلَا يَنْقُضُونَ الْمِيثَاقَ .وَالَّذِينَ يَصِلُونَ مَا أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَيَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ وَيَخَافُونَ سُوءَ الْحِسَابِ .وَالَّذِينَ صَبَرُوا ابْتِغَاءَ وَجْهِ رَبِّهِمْ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَأَنْفَقُوا مِمَّا رَزَقْنَاهُمْ سِرًّا وَعَلَانِيَةً وَيَدْرَءُونَ بِالْحَسَنَةِ السَّيِّئَةَ أُولَٰئِكَ لَهُمْ عُقْبَى الدَّارِ /// آیا کسی که می داند آنچه از سوی پروردگارت بر تو نازل شده حق است، مانند کسی است که [از نظر باطن] نابیناست؟! فقط خردمندان [بینادل] متذکّرِ [حق] می شوند . همان کسانی که به عهد خدا [که همانا قرآن است] وفا می کنند و پیمان را نمی شکنند .و آنچه را خدا به پیوند آن فرمان داده پیوند، می دهند و از [عظمت و جلال] پروردگارشان همواره در هراسند و از حساب سخت و دشوار بیم دارند . و برای به دست آوردن خشنودی پروردگارشان [در برابر گناهان و انجام وظایف و حوادث] شکیبایی ورزیدند، و نماز را بر پا داشتند، و بخشی از آنچه را روزی آنان کردیم در نهان و آشکار انفاق نمودند، و همواره با نیکیِ [عبادت] زشتی و پلیدی [گناه] را دفع می کنند [و با خوبی های خود نسبت به مردم، بدی های آنان را نسبت به خود برطرف می نمایند]، اینانند که فرجام نیک آن سرای، ویژه آنان است. »

حرف آخر :

به یاد دارید زمانی که هشتمین رئیس جمهور انتخاب شد با بیش از 18 میلیون رأی (62%) در انتخابات 1400 پیروز شد و وقتی به شهادت رسید بیشاز 90% مردم

 گفتند ما تازه آیت الله رئیسی را شناختیم و اگر می دانستیم چنین اهل خدمت است در سال 1400 با بالاترین مشارکت مردمی انتخابش می کردیم؟ این را تک به تک مردم گفتند الان هم دیر نشده با هوشیاری خود اجازه ندهید نا اهلان بر کسی بنشینند . ان شاءالله

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست