09282024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۲۰۸3579

از این که توانستم اعتماد مسئولین را به نمایش طنز جلب نمایم بسیار خرسندم

به قلم ـ عباس کرم الهی

در مقدمه ای می خواهم به دهه ی 60 برگردم ، زمانی که تنها سالن تئاتر شوش ؛ سالن امور تربیتی بود و تئاتری های اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه ی استفاده از این سالن را نداشتند و در مجموع تئاتر دانش آموزی در این سالن برگزار می شد .

خردادماه 1369 زنده یاد بهمن عیوق وقتی که به شوش آمد تئاتری های این دیار انگشت شمار بودند «استاد سید جلال حسینی ، عبدالحسین رسته خاک ، عبدالمحمد علیزاده ، عظیم سلیمی خواه ،یعقوب سلیمی خواه  و این حقیر» هسته ی مرکزی تئاتر شوش را تشکیل داده بودیم ؛ نمایش مردآزما را در نمازخانه ی جهادکشاورزی(جهاد سازندگی) تمرین می کردیم .

نمازخانه ی جهاد در حال سفیدکاری بود و کیسه های گچ  روی هم چیده شده بودند ، در یکی از تمرینات ، مهندس ستار اکبرزاده فرماندار آن دوره به صورت چراغ خاموش به نمازخانه آمد و ما هم متوجه حضور ایشان نشده بودیم ؛ کار که تمام شد ، یکی از طرف کیسه های گچ کف می زد و خسته نباشید گفت ؛ وقتی متوجه شدم فرماندار است ، گفتم « مهندس چرا اینجا ؟ اگه اطلاع قبلی می دادید جایی دیگر رو در نظر می گرفتیم .» مهندس اکبر زاده گفت : « مگه من کی هستم ؟ یه روستا زاده که این نمایش شما مرا به خاطرات دوران نوجوانی برد» و بلافاصله یک چک 50 هزارتومانی برای نمایش کشید ؛ آن موقع در نظر بگیرید که این 50 هزارتومان چقدر ارزش داشت و اجناس چقدر ارزان بودند .

تا زمانی که مهندس ستاراکبرزاده فرماندار بود ، تئاتری های شوش از بابت مالی هیچگونه مشکلی نداشتند و به همین منظور همیشه در جشنواره های کشوری و استانی خوش می درخشیدند . هم زمان با ورود آزادگان سرفراز در 26 مردادماه 1369 برای اولین بار  توفیق حاصل شد که تئاتری های اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش در سالن امور تربیتی به همین مناسبت نمایش مردآزما را اجرا نمایند .

بعد از رفتن مهندس ستار اکبرزاده به جز رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ؛ آن هم بر حسب وظیفه ی کاری ؛ دیگر هیچ مسئولی در سالن تئاتر حضور نیافت ؛ حتی حاضر نبودند خانواده و یا پرسنل خود را برای دیدن نمایش راهی سالن تئاتر کنند .

اما امسال یک ایده در ذهنم پرورش یافت تا با این ایده مسئولین را با تئاتر آشتی دهم، در نمایش کماندومینو تا حدودی به هدف خود رسیدم هر چند به خاطر عدم حضور برخی از ادارات و پرداخت نکردن سانسی که تمام بلیط های آن توسط آن دستگاه ها رزرو شده بود از نظر مالی زیان دیدم ، اما این ضرر و زیان تبدیل به یک سرمایه شد و در نمایش طنز «منجلی به فرنگ می رود» از مجموع 10 شب اجرا اکثر سانس ها به شرح زیر رزرو شده است :

1 ـ شنبه 11 اسفند 1397 ـ به همت رئیس اداره ی ورزش و جوانان برای جامعه ی ورزش رزرو شد .

2 ـ یکشنبه 12 اسفند 1397 ـ به همت رئیس مرکز بهداشت برای بهورزان رزرو شد .

3 ـ دوشنبه 13 بهمن 1397 ـ به همت مجمع اهل بیت برای اعضای شلسله برنامه های شهد صلوات رزرو شد .

4 ـ سه شنبه 14 بهمن 1397 ـ به همت رئیس مرکز بهداشت برای بهورزان رزرو شد .

5 ـ چهارشنبه 15 بهمن 1397 ـ به همت رئیس مرکز بهداشت برای پرسنل ستادی این مرکز رزرو شد .

6 ـ پنجشنبه 16 بهمن ماه 1397 ـ به همت شهردار شهر شوش برای پرسنل شهرداری و شورای اسلامی همراه با خانواده رزرو شد.

7 ـ جمعه 17 بهمن ماه 1397 ـ به همت کمیسیون امور بانوان و خانواده ی فرمانداری و بسیج خواهران سپاه ناحیه ی شوش برای اعضای این کمیسیون و خواهران پایگاه مقاومت شهید آمنه قربانی رزرو شد .

8 ـ یکشنبه 19 بهمن ماه 1397 ـ به همت فرماندار برای پرسنل این دستگاه همراه با خانواده رزرو گردید .

شرکت پاستوریزه ی شیر پگاه خوزستان و اداره ی آموزش پرورش هم احتمالا هر کدام یک سانس را رزرو کنند و با این حساب احتمال تمدید این نمایش  برای دیدن عموم مردم زیاد است .

 

آفرین بر همت مسئولین که برای اولین بار از یک گروه کامل بومی حمایت می کنند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست