04262024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۴۰۶۰۳1134

همایش هم اندیشی با سران ایلات و عشایر شوش در سالن امور تربیتی برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی شهرستان شوش روز سه شنبه 3 شهریور 1394 با 45 دقیقه تأخیر همایش هم اندیشی با سران ایلات و عشایر « عرب و لر  » شهرستان شوش  در سالن امورتربیتی این شهرستان برگزار شد.

 

 

 

 

به گزارش شوش نیوز ؛ ، با حضور آیت الله امام ، امام جمعه ؛ مهندس مانعی معاونت فرمانداری شوش ، سرهنگ بهاوروند فرماندهی نیروی انتظامی ـ حجت السلام علی سپهوند رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، جمعی از افسران ، درجه داران نیروی انتظامی و برخی از سران طوایف عرب و لر ؛ همایش سران عشایر و طوایف با محوریت برقراری امنیت با سخنرانی فرماندهی نیروی انتظامی آغاز شد .

 

سرهنگ بهاروند ضمن خوش آمدگویی به مدعوین پیرامون عشایر غیور گفت : عشایر منادیان اسلام و پرچمداران انقلاب اسلامی در ارتفاعات و دشت ها و در صعب العبور ترین مناطق ایران اسلامی هستند و اهتزار پرچم جمهموری اسلامی و برپایی تمثال حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه ای ( مدظله العالی ) در دل طبیعت موجب تعجب و حیرت دشمنان و باعث دلگرمی و خوشحالی دوستان است و این حرکت آمادگی عشایر برای دفاع از ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را به نمایش می گذارد.

 

وی افزود : نقش بسیج در انقلاب و جنگ، یک نقش اساسی و سرنوشت ساز بود، اگر امروز گروه 1+5 در مقابل ایران کرنش می کنند به علت اقتدار و اراده مردم است و مهمتر این که عشایر همه  بسیجی هستند شجاعت و شهامت در بین آنها  ذاتی است، عشایر ولایت مدارند و نقش عشایر در جنگ، ریشه در ولایت مداری عشایر دارد.


 

سرهنگ بهاروند با تشکر از سران عشایر و معتمدین محلی به خاطر همکاری در پایین آوردن تیراندازی در مراسم های عروسی و عزا گفت : خوشبختانه با همکاری سران طوایف و معتمدین محل  70 درصد از تیراندازی ها را توانسته ایم در مراسم های عزا و عروسی کاهش دهیم و در همین راستا تعدادی از متخلفین هم دستگیر شده اند  و بی شک برای ریشه کنی 30 درصد  باقیمانده همکاری و همیاری شما عشایر غیور را می خواهیم که باید گفت تشکیل یک اتاق فکر برای رسیدن به راهکارهای مناسب احساس می شود .

 

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن تبریک به مناسبت ولادت با سعادت و پر خیرو برکت حضرت امام رضا(ع) و آغاز هفته ی دولت ، به خصوصیات اخلاقی شهید رجایی و شهید باهنر اشاره کرد و گفت : باید همواره با ترویج جریان‌های تاریخی جلوی فراموشی را بگیریم، پس لازم است که همواره و به خصوص در هفته دولت از مدیریت جهادی شهیدان رجایی و باهنر و ویژگی‌های کاری و اخلاقی آنان یاد کنیم.


 

وی افزود : باید این دو شهید را بشناسیم و راه آنان را ترویج کنیم تا راهشان فراموش نشود. بزرگ‌ترین ویژگی این دو شهید گران‌قدر این بود که نماد مدیریت جهادی در کشور محسوب می‌شدند و امروز نیز رمز ماندگاری انقلاب اسلامی الگو گیری از روش این دو شهید و حاکمیت مدیریت جهادی در بین مدیران و مسئولان است.

 

امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن تقدیر از عملکرد دولت فعاب در سه بخش « بهداشت و سلامت ـ امور خارجه و انرژی هسته ای و دستاورد های آن ؛ اظهار داشت : بی شک این دستاوردهای بزرگ بدون هدایت و پشتیبانی مقام معظم رهبری و حمایت‌های مردم امکان پذیر نبود و ان‌شاءالله در آینده شاهد نتایج بهتری خواهیم بود و این اتفاقات مایه خیر و برکت و گشایش در امور مردم خواهند شد.

 

سید محمد امام در ادامه به موضوع مهم امنیت در جامعه اشاره کرد و خاطر نشان کرد : یکی از وظایف دولت اسلامی، تأمین امنیت و برقراری نظم و آرامش در مسیر رشد و توسعه جامعه می باشد که بابه کارگیری و استخدام ابزار و امکانات متنوع باید به این امر مهم همت گمارد و همچنین، جامعه اسلامی نیز وظیفه دارد ولایت ایمان را به ثبوت رسانیده و به منظور پرهیز از بی نظمی و هرج و مرج، فریضه حیات بخش امر به معروف و نهی از منکر را اجرا نماید.

 

خطیب جمعه شوش افزود : امیرمؤمنان علی (ع) در مقام تبیین شیوه حکومت داری، حفظ و تأمین امنیت را از وظایف حکومت اسلامی می داند و به طور کلی وظیفه دولت اسلامی را در سه موضوع اعلام می دارد: « اصلاح امور مردم ـ عمران و آبادانی شهرها و روستاها و حفظ مرزهای اسلامی» و لذا رقی و تعالی انسانها و تکامل و رشد استعدادهای نهفته در نهاد آدمی، توسعه و ترقی سرزمین اسلامی و حفظ و حراست از مرزهای کشور اسلامی از وظایف بسیار مهمی است که حکومت باید به آن اهتمام ورزد و به هیچ عنوان اجازه شانه خالی کردن از آن را ندارد.

 

سرهنگ سیدرحمان موسوی معاون اجتماعی نیروی انتظامی خوزستان که میهمان ویژه ی این همایش بود به اختصار در مورد امنیت در جامعه سخنانی را مطرح نمود و در پایان به اختصار به بخشی از عملکرد نیروی انتظامی خوزستان اشاره کرد .


 

در پایان این همایشی نماینده ی سران طوایف و عشایر شهرستان شوش اعلام همکاری عشایر را برای برقراری  امنیت در شهرستان شوش اعلام نمود و در مقابل خواسته عشایر از نیروی انتظامی را نیز تشریح نمود . و دکتر یعقوبی هم در مورد آسیب های اجتماعی و دلایل بروز نا امنی توضیحاتی را ارائه نمود .


 

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست