04282024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۰۱۲۲1598

نخستین جلسه ی شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوش در سال 1395 برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

نخستین جلسه ی شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوش روز یکشنبه 22 فروردین 1395 ساعت 10:45 صبح به ریاست  نجاتی فرماندار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

 

 

 

 

فرماندار شهرستان شوش ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب ، از عملکرد مرکز بهداشت به خاطر برخورد قانونی با قلیان سراها گفت : در سال 1394 در مجموع مرکز بهداشت با همکاری اداره ی  صنعت ، معدن و تجارت و نیروی انتظامی موفق شد 500 قلیان را جمع آوری کرده و به مقامات قضایی تحویل دهند که ضمن تشکر از تلاش این تیم تلاشگر انتظار دارم که از هم اکنون فعالیت خود را  مجداً آغاز کنند و بتوانیم تا پایان این سال دیگر شاهد قلیان سرایی در این شهرستان نباشیم .

 

وی سپس خطاب به والدین بیان داشت : اگر والدین جلوی فرزندان خود اقدام به استعمال دخنیات و قلیان نکنند بی شک فرزندان آنها والدین خود را الگو قرار می دهند و دیگر سراغ سیگار و قلیان نخواهند رفت .

 

دومین موضوعی که فراماندار شهرستان شوش به آن اشاره نمود ، تب برفکی بود که آمار قابل توجهی از احشام این شهرستان را تلف نموده است ؛ نجاتی در این خصوص افزود : وقتی که ما می دانیم هر ساله با آغاز فصل سرما عشایر کوچ نشین به مناطق گرمسیر می آیند ، می بایست احشام آنها قبل از استقرار قرنطینه شده و گوسفندان و گاوهای متبلا به هر نوع بیماری جدا شده و تا بهبودی کامل در قرنطینه بمانند تا گوسفندان و گاوهای روستاهای شوش در امان بمانند .


 

فرماندار شهرستان شوش سپس به پیشگیری قبل از درمان اشاره کرد و عنوان نمود : برقراری سلامت و بهداشت متعلق به فرد فرد ماست و لذا همه وظیفه داریم برای داشتن محیطی پاک و با برنامه ریزی اصولی ، از کارهای مقطعی خود را دور کرده و پیشگیری را سرلوحه ی کار خود قرار دهیم .

 

وی افزود : هر موقع  توانستیم وظایف را عمومی کنیم ، احساس مسئولیت ها بالا می رود و دیگر جزیره ای  برخورد نمی کنیم ؛ آن موقع می توانیم بگوییم در کارمان موفق عمل کرده ایم .

 

رضا نجاتی در ادامه به تأثیر انجمن های مردم نهاد و خبرنگاران در برقراری بهداشت و سلامت اشاره کرد و خاطر نشان نمود : نباید گروه های مردم نهاد  و خبرنگاران جراید و رسانه ها که برای خود  دغدغه هایی دارند را نادیده بگیریم و به آنها توجه نکنیم ، خصوصاً از ایده و تفکر خبرنگاران می بایست نهایت بهره را برد ، چون در این شهرستان به دنیا آمده ، بزرگ شده و با تمام مشکلات آن آشنایی کامل دارند .

 

فرماندار شوش در تکمیل بخش پایانی سخنان خود خطاب به مسئولین و خبرنگاران اظهار داشت : قرار نیست ما مچ گیری کنیم و همدیگر را تضعیف کنیم لذا می بایست با همیاری و همکاری هم بتوانیم اقدام و عملی در تمام ابعاد داشته باشیم و این دو قشر مهم جامعه می بایست آستانه تحمل خود را بالا ببریم و انتقادات واقعی را قبول کنیم و در مقابل انتقادات منطقی عکس العمل منفی نشان ندهیم .


 

وی خطاب به مسئولین به صورت خاص گفت : حتی اگر یک فرد بی سواد در جامعه که پست و مقامی هم ندارد اگه انتقاد درستی به ما داشته باشد می بایست آن انتقاد را بپذیریم و البته در مقابل انتقادهای تخریب کننده هم می بایست مدیریت لازم را داشته باشیم و هیچ وقت از مردم فاصله نگیریم .

 

مهندس حاجی کلی رئیس اداره ی محیط زیست جدا سازی نخاله های شهر با نخاله های عفونی مطب ها درون شهر را امری ضروری دانست و خطاب به شهرداری شوش و مرکز بهداشت اظهار داشت : یکی از عامل بروز بیماری ها با توجه به فصل گرما ادغام شدن نخاله های عفونی مطب ها و درمانگاه های شهری است که توسط پاکبانان شهرداری از سطح شهر جمع آوری و به معدن زباله انتقال داده می شوند که انتظار می رود هم چون شهرستان های همجوار مکانی مجزا در معدن زباله برای امحا نخاله های عفونی در نظر گرفته شود .


 

مهندس کرد معاونت شهرداری شوش نیز در این راستا تصریح نمود : شهرداری شوش این آمادگی را دارد چنانچه پزشکان دارای مطلب در سطح شهر شوش هزینه ی مورد نیاز بخش خصوصی را پرداخت نمایند در معدن زباله برای امحا زباله های عمومی مکانی آماده شود .


Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست