04202024شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۰۱۱۰3123

امام جمعه شوش گفت :به خاطر ندادن یک عروسک نمادین با لباس یک قومیت در نقشه ی ایران ،دشمن شادکن نشویم

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

دومین نماز جمعه ی سال 1397 بعد از اقامه ی اذان ظهر روز جمعه 10 فروردین به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت امام علی(ع) ، روز پدر و روز مرد و آغاز ایام البیض ؛ خود و نمازگزاران را به رعایت  تقوای الهی  و انجام واجبات و ترک محرمات دعوت نمود و در ادامه به فضائل و خصوصیات بارز امام علی(ع) اشاره کرد و عنوان نمود : امام علي(ع) بعد از پيامبر اسلام(ص) دومين شخصيت جهان اسلام است كه از ويژگي هايي برخوردار است كه بيان همه ی آن ها نياز به تدوين كتاب ها دارد و «ولادت در خانه خدا» يكي از ويژگي هاي امام آن است كه در خانه خدا متولد شده است.

وی افزود : به اعتقاد انديشمندان اسلامي و برخي از دانشمندان اهل سنت ؛ حضرت علي(ع) اولين كسي از مردان است كه به اسلام آورد و اين يكي از فضايل مهم آن حضرت به حساب مي آيد؛ زيرا گرايش به اسلام در فضايي كه بت پرستي به اوج خود رسيده، فضيلت است. امام علي(ع) فرمود: "أنّا اوّل من أسلم مع النّبي؛ من اولين كسي هستم كه به پيامبر(ص) ايمان آوردم". و آن حضرت همچنین فرمود: "در آن روزگار، خانه اي كه اسلام در آن راه يافته باشد نبود، جز خانه ی رسول خدا و خديجه و من نفر سوم بودم".


امام جمعه ی شهرستان شوش شجاعت را از دیگر فضائل امام علی(ع) دانست و گفت : حماسه و حضور امام علی(ع) در جبهه هاي جنگ، مانند بدر و احد و احزاب و خيبر حكايت از شجاعت حضرت دارد. پيامبر اسلام(ص) خطاب به علي(ع) فرمود: "اي علي! اگر ايمان خلايق و اعمالشان را در كفه اي قرار دهند و عمل تو را در كفه ی ديگر، عمل تو بر همه ی مخلوقات برتري دارد. همانا خداوند بر عمل تو در روز احد به ملائكه ی مقرّبينش افتخار مي كند". "لافتي إلا علي، لا سيف إلا ذوالفقار" نشان از شجاعت علي(ع) دارد."

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  در ادامه ی معرفی فضائل امام علی(ع) به عدالت محوری ایشان اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  يكي از ويژگي هاي مهم امام علي(ع) عدالت است. عدالت خواهي او موجب شده است كه آزادي خواهان جهان از او به عنوان الگوي عدالت ياد كنند. عدالت امام كه بيشتر در دوران حكومت بروز مي كند، در نحوه ی « گزينش حكومت ، تقسيم بيت المال و حمايت از محرمان»  است. شيوه ی رفتار علي با برادرش عقيل و عزل معاويه از منصب قدرت حكايت از عدالت گرايي امام دارد. عدالت علي(ع) موجب شد كه برخي درباره ی او گفته اند: "و قتل في مطربه لشدّه عدله".


آیت الله امام  در ادامه به پنجمین خصوصیت امام علی اشاره کرد و اظهار داشت : زهد در لغت به معنای ناچیز انگاشتن، بی مهری و بی اعتنایی)، پرهیز کردن و ترک کردن آمده است. امّا در معارف اسلامی، اصطلاح زهد، از معنای خاصی برخوردار است؛ زهد در مقابل حرص و آز و دنیاپرستی قراردارد. علی (ع) در دنیا بود، ولی برای آخرت می زیست. او از یک سو، از دنیا به عنوان آب بینی بز یاد می کند و از سوی دیگر، آن را محل کسب و تجارت بندگان شایسته خدا می داند. آن حضرت نه شیفته دنیاست و نه از آن بریده است. او دنیا و آخرت را به یک چشم می نگرد؛ زیرا دنیا را وسیله ای جهت تأمین توشه آخرت می داند. بر این اساس، امام علی(ع) وقتی دیدند، یکی از یارانشان دنیا را مذّمت می کند فرمود: « ای کسی که به نکوهش از دنیا می پردازی در حالی که تو خود به غرور دنیا گرفتار شده ای و فریفته باطل های آن هستی، آیا در حالی که تو خود مغرور به دنیا هستی مذمّت آن می کنی؟ کی دنیا تو را گول زده و چه موقع تو را فریب داده است؟ تو بگو که در زندگی چه اندازه به دست خود بیماران را پرستاری کردی؟ در کنار بستر آن ها مراقب آن ها بودی، درخواست شفای آن ها را نمودی و از طبیبان برای آن ها دارو خواهش کردی؟ در حالی که، این دنیا جایگاه صدق و راستی است برای آن کس که با آن به راستی رفتار کند، و خانه تندرستی است برای آن کس که از آن چیز بفهمد، و سرای بی نیازی است برای آن کس که از آن توشه برگیرد، محل اندرز است برای آن که از آن اندرز گیرد. دنیا مسجد دوستان خداست، و نمازگاه فرشتگان پروردگار، و محل نزول وحی اللّه و تجارتخانه اولیای حق، آن ها در این جا رحمت خدا را به دست آوردند و بهشت را سود خود قرار داده اند.»


وی در بخش  دیگری از خطبه ی اول به ایجاد وحدت از دیگاه حضرت امام علی(ع) اشاره کرد و تصریح نمود : یکی از اهداف و آرمان های مسلمانان «وحدت اسلامی» است. مصلحان مسلمان می کوشیدند تادر جهان اسلام اتحاد و همگرایی به وجود آید و امام علی (ع) به عنوان مصلح از منادیان و طلایه داران اتحاد می باشد. او خود را شیفته و حریص ترین انسان نسبت به وحدت مسلمانان دانسته و یکی از علل بیست و پنج سال سکوت خود در برابر خلفا را حفظ وحدت اسلامی یاد نمود. از سوی دیگر همه مسلمانان را به همسویی و همدلی فراخواند، تا اتحاد نهادینه شده و شجره طیبه آن به بار بنشیند.

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به زمانی که در شهر مدینه زلزله آمد اشاره کرد و گفت : ابن بابويه از حضرت زهرا (س) روايت كرده كه فرمود : در زمان ابوبكر و عمر، زلزله شديدي در مدينه رخ داد، به طوري كه عموم مردم ترسيدند و نزد ابوبكر و عمر رفتند . مردم مشاهده كردند آن دو نفر از شدت ترس به شتاب به حضور اميرالمومنين حضرت امام علي (ع) مي روند ، مردم هم به تبعيت آنها حضور آن حضرت رسيدند . اميرالمومنين (ع) از منزل خارج شدند ، ابوبكر و عمر و عموم مردم در عقب آن حضرت رفتند . آن حضرت بر روي زمين نشست ، مردم هم در اطراف او نشستند . ديوار هاي مدينه مانند گهواره حركت مي كرد .اهل مدينه از شدت ترس صداهاي خود را بلند كرده و فرياد مي زدند يا علي به فرياد ما برس .هرگز چنين زمين لرزه اي نديده ايم.


لب هاي آن حضرت به حركت در آمد و با دست به زمين زد و فرمود: « اي زمين آرام و قرار بگير. زمين به اذن خدا ساكت شد و قرار گرفت .» مردم از اطاعت زمين از اميرالمونين تعجب كردند . آنگاه حضرت فرمود : « شما تعجب كرديد كه زمين مطيع امر من مي شود ، وقتي به او گفتم قرار بگير؟ »عرض كردند : بلي يا اميرالمومنين .حضرت فرمود : « من همان كسي هستم كه خداوند در قرآن مي فرمايد :"و قال الانسان مالها " من به زمين مي گويم براي من حوادث و اخباري را كه بر تو انجام شد بيان كني و به من بگو اعمالي را كه مردم در روي تو به جا آوردند و این شد که سوره ی زلزال نازل گردید « إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا  ـ وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا ـ وَقَالَ الْإِنْسَانُ مَا لَهَا ـ يَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا ـ بِأَنَّ رَبَّكَ أَوْحَى لَهَا ـ يَوْمَئِذٍ يَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِيُرَوْا أَعْمَالَهُمْ ـ فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ ـ وَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ /// آنگاه كه زمين به لرزش [شديد] خود لرزانيده شود ـ و زمين بارهاى سنگين خود را برون افكند ـ و انسان گويد [زمين] را چه شده است ـ آن روز است كه [زمين] خبرهاى خود را باز گويد ـ [همان گونه] كه پروردگارت بدان وحى كرده است ـ آن روز مردم [به حال] پراكنده برآيند تا [نتيجه] كارهايشان به آنان نشان داده شود ـ پس هر كه هموزن ذره‏ اى نيكى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد ـو هر كه هموزن ذره‏ اى بدى كند [نتيجه] آن را خواهد ديد . »

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم مجددا خود و نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی دعوت نمود  و در ادامه به 13 تا 15 رجب به عنوان ایام البیض اشاره کرد و خاطر نشان نمود : در این سه شب و روز  که ماه در آسمان به صورت کامل خود را نشان می دهد  می بایست عبادت مضاعف داشته  ؛ هر چند در کل ماه رجب  تا می توانیم باید از زرق و برق دنیا خود را دور کرده و  در مساجد حضور داشته باشیم .


وی سپس به 12 فرروردین روز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و تصریح نمود : 12فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است، در این روز با رای اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت.  در 12فروردین 1358 ثمره مبارزات ضد سلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت.

وی افزود : در این روز ملت ایران با رای 98/2 درصدی خود ساختار سیاسی ، اجتماعی ایران را تغییر داد و جمهوری اسلامی مستقر شد. به همین سبب این روز مبارک از آن پس روز «جمهوری اسلامی» نام گرفت. اما امروزه دشمنان این نظام  می گوید « مگر می شود به زور به مردم تحمیل کرد که از اسلام  دفاع کنند و آن را بخواهند ؟ » من از همین خطبه ی دوم نماز جمعه ی شهرستان شوش به دشمنان و معاندات ایران و اسلام می گویم  که بدانید که مردم با رضایت قلبی خود  به حکومت جمهوری اسلامی رأی آری دادند  و داشتن جامعه ای اسلامی و مذهبی را نباید به زور حکومت  به مردم  دانست ؛ چون اسلام و اعتقادات  را رعایت کردن کار تمام شیعیان است ؛ شما در نظر بگیرید وقتی تابستان و گرما از راه می رسد مردم کولر روشن می کند و وقتی زمستان و سرما از راه می رسد کولرها خاموش و بخاری ها روشن می شود ؛ نظام مقدس جمهوری اسلامی هم وقتی مورد اعتماد  مورد قرار می گیرد پس آن جامعه هم می بایست مذهبی باشد و در آن حجاب نیر رعایت گردد ؛ آیا می شود در زمستان کولر و در تابستان بخاری روشن نمود ؟


امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود  به صدر اسلام برگشت و گفت : حضرت امام علی(ع) وقتی به ملت خود می فرماید « پرداخت خمس و زکات  را نباید فراموش کرد  » آیا این زور است ؟ جمهوری اسلامی خواسته ی به حق مردم  بوده و می خواهند نتیجه و ثمره ی آن داشته جامعه ای مذهبی و عدالت محور باشد .

وی افزود : در جامعه ای که فقیری وجود داشته باشد آن جامعه  اسلامی نیست چون  عدالت در آن رعایت نشده است همانگونه که مقام معظم رهبری در پیام نوروزری خود در مشهد مقدس فرمود :« می دانم که عدالت به درستی و کامل در کشور پیاده نشده است . »


آیت الله سید محمد امام با اشاره به نام گذاری سال 1397 به عنوان « حمایت از کالای ایرانی » اظهار داشت : منظور حضرت آقا فقط این نیست که مردم از کالای ایرانی  استفاده کنند بلکه به تولید کنندگان هم در این پیام می فرماید « کیفیت تولیدات باید بالا رود . » به عنوان مثال شما جوراب ایرانی را در نظر بگیرید که امروز آن را می خری و سه روز بعد غیر قابل استفاده است و یا فلاکس چای ایرانی که فقط توان نگهداری آب گرم را در یک ساعت دارد ؛ حال پایین بودن کیفیت کالا باعث خواهد شد که ایرانیان به سراغ کالای خارجی بروند و از طرفی دشمنان هم از فرصت استفاده می کنند و از طرفی می گویند ؛ چون اسکناس زیاد چاپ شده است و یا این که کالای خارجی را تبلیغ می کنند و بر سر کالای ایرانی می زنند لذا شایسته است که تولیدکنندگان کیفیت محصولات خود را بالا ببرند .و به مردم هم می گویم ، دشمن از راه اقتصاد وارد شده است و قصد دارد بر ما تسلط داشته باشد مواظب باشیم که از این ترفند هم به سلامت عبور کنیم .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی دوم به صبوری و خوشتنداری بزرگان اقوام خوزستانی خصوصا قوم عرب پرداخت و خاطر نشان نمود : در نقشه ی ایران  که توسط شبکه ای از صدا و سیما پوشش داده شد عروسک هایی  گذاشته شد ولی عروسکی با لباس مردم خوزستان در این نقشه قرار نداشت ؛ به نظر من دو طرف کار بچگانه ای انجام دادند ؛ هم  شبکه ی سراسری نقشه ای که با عروسک ها همراه با پوشش لباس اقوام ایرانی که رونمایی کرد و در آن اقوام خوزستانی خصوصا قوم عرب وجود نداشت و هم آنهایی که در مقابل کارهایی انجام دادند که دل دشمن را شاد کنند و به همین بهانه بیایند و  چند فیلم درا پخش کنند تا بین اقوام و مردم با مسئولین را نفاق و تفرقه بیاندازند .


وی افزود : من از بزرگان و ریش سفیدان قوم عرب  که پخته هستند و هم چنین از نخبگان انتظار دارم نگذارند که جوان تر ها با احساساتی که دارند خود  را کوچک کرده و دشمن شادکن باشند وجلوی این احساسات  تحریک شده را با بصیرت خود بگیرید .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست