04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۶۰۴۱۷2509

از عماد غراوی شاعر شهر حر تجلیل به عمل آمد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22 جمعه 16 تیرماه 1396 در حسینیه رسول اعظم(ص) شهر حر از شاعر برگزیده ی جشنواره ی شعر امیربیان « عمادغراوی» تجلیل به عمل آمد .

به گزارش شوش نیوز ، این مراسم تجلیل با حضور شریف احمدی رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش ، سید جلال نژاد فاضل رئیس اداره ی آموزش و پرورش منطقه ی شاوور ، جمعی از شاعران عرب زبان و برجسته ی شهرستان های « اهواز ، حمیدیه ، خرمشهر ، آبادان ، ماهشهر ، شوش و شهر شاوور و جمعی از اهالی شهر حر» بر گزار شد .

حجت الاسلام مسعود ریاحی از مدرسین حوزه ی علمیه ی القدیر شهرستان اهواز ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این مراسم و تبریک به شاعر برگزیده ی جشنواره ی شعر امیر بیان که در شهرستان خرمشهر برگزار شد ؛ به فضائل شعر اشاره کرد و گفت : سرودن شعر در رثاي اهل بيت پيامبر(ع از مستحبات و عبادات بسيار بزرگ و ارزشمندي است كه پاداش آن بهشت است. 

حجت الاسلام ریاحی با تعسی از روایات امام صادق(ع) گفت ؛ حضرت می فرماید : « هر كس درباره ی ما بيت شعري بگويد خداوند برايش در بهشت خانه اي بنا مي كند.»


وی افزود : شعر درباره اهل بيت(ع) و شناساندن و ستايش از آنان به قدري ارزشمند است كه اجر هر بيت از آن، كاخي بهشتي است كه زيارتگاه فرشتگان الهي و انبيا و رسولان خداست. چنين شعري آثار عميق و سودمند فراواني در معرفي اسوههاي برتر براي بشريت دارد ؛ چراكه شاعر اهل بيت(ع) با تبليغ و دفاع از امامت، راه انبيا را ادامه مي دهد و بزرگترين شخصيت هاي مقدّس را در قلب انسانها جاي مي دهد و با شعرش انبيا و امامان را در رسيدن به اهداف مقدّس الهي شان ياري مي نمايد. شعر براي اهل بيت(ع) به دليل همين آثار سازنده اش، عامل پيدايش كاخي مقدّس در بهشت مي گردد; كاخي كه ملائك و انبيا شاعر آن را در آن زيارت مي كنند. با آن كه پيامبران و رسولان برترين انسانها و بزرگترين شخصيتهاي مقدّس الهي اند، شاعر اهل بيت(ع) با چنين شعر ولايي به اين درجه ميرسد. به نظر مي رسد در اين بيان امام معصوم(ع) عالي ترين جايگاه براي شعر و شاعر اهل بيت(ع) گزارش شده است .


سپس شاعران برجسته ای از استان خوزستان نظر « سید فرج دنیناوی ـ سعید شریفی ـ عبدالاسلام زرگانی ، صالح ناصری و ........ » اشعار خود را خوانش نموده و در پایان از کلیه ی شاعران با اهدا لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد .


 

شایان ذکر است عماد غراوی شاعری جوان از شهر حر و عضو انجمن شعر عربی اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش با کسب مقام اول جشنواره ی شعر امیر بیان که در شهرستان خرمشهر برگزارشد مفتخر به دریافت 18 میلیون تومان گردید .

اما این مراسم  سه حاشیه هم داشت ، اولین حاشیه وقتی بود که مجری برنامه رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش را به علت عدم شناخت با توجه به غیر بومی بودن ؛ رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر شاوور معرفی کرد که با ارسال یاد داشتی در بخش های بعدی این جمله را اصلاح نمود.

حاشیه ی دوم گرمی هوا بود ـ با توجه به این که دما بالای 45 درجه را نشان می داد رطوبت نیز مردم را کلافه کرده بود و با توجه به بالا بودن حضور جمعیت وسایل سرمایشی نیز نتوانست جوابگو باشد و در نتیجه علاقه مندان به شعر و شاعری از این بابت در رنج بودند اما همین گرما نیز باعث نشد که حتی یک نفر از آنها مکان را ترک کند .

وبالاخره حاشیه ی سوم  مجددا به مجری برنامه می گردد که بارها خرمشهر را با عنوان « محمره » معرفی می کرد در حالی که بارها گفته شده است خرمشهر در جهان همان خرمشهر است نه محمره .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست