03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۸۰۵۱۸3981

حجت الاسلام عفری گفت : تا زمانی که حزب الله لبنان وجود دارد مقاومت اسلامی پابرجاست .

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 13 روز جمعه 18 مردادماه1398 همزمان با سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) ، نماز سیاسی عبادی جمعه به امامت حجت الاسلام عبدالرزاق عفری در مصلی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی موقت شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و عرض تسلیت به مناسبت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) ؛ خطبه ی اول را به معرفی این امام همام و تفسیر لقب ایشان توسط پیامبراکرم(ص) اختصاص داد و گفت :

محمد بن علی بن حسین بن علی بن ابی‌طالب مشهور به امام محمدِ باقر(ع) و ملقب به باقر العلوم، امام پنجم شیعیان است که حدود ۱۹ سال امامت شیعیان را برعهده داشت. او جنبشی علمی پدید آورد که در دوره امامت فرزندش امام صادق(ع) به اوج خود رسید. از امام باقر(ع)، روایات بسیاری در زمینه‌های «فقه، توحید، سنت نبوی، قرآن، اخلاق و آداب »نقل شده است. همچنین در دوره امامت او، تدوین دیدگاه‎های شیعه در رشته‌های گوناگون مانند« اخلاق، فقه، کلام، تفسیر» آغاز شد. طبق منابع تاریخی، امام باقر(ع) هنگام واقعه کربلا خردسال بوده و در این واقعه حضور داشته است.

امام باقر بخشی از وقت خود را به بیان مباحث تفسیری اختصاص داده بود که برگزاری جلسات تفسیر و پاسخ به سوالات و شبهات دانشمندان و مردم از جمله آنهاست. گفته شده امام باقر کتابی در تفسیر قرآن نوشته است که محمد بن اسحاق ندیم در کتاب الفهرست، از آن نام برده است. این امام همام شناخت قرآن را منحصر در اهل بیت می‌دانست. چرا که آنان‌اند که می‌توانند محکمات قرآن را از متشابهات و ناسخ و منسوخ را تشخیص دهند و چنین علمی در نزد هیچ کس غیر از اهل بیت وجود ندارد.


امام باقر(ع) به احادیث رسول اکرم(ص) اهمیت می‌داد، تا جایی که «جابر بن یزید جعفی» از شاگردان امام باقر(ع) ، ۷۰ هزار حدیث از پیغمبر اکرم(ص) و از خود امام محمد باقر(ع) 16 هزار حدیث  نقل کرده است. حضرت تنها به نقل حدیث و انتشار آن اکتفا نکرده، بلکه اصحاب خود را به همت گماشتن در فهم حدیث و آشنایی پیدا کردن با معانی آن فرا می‌خواند. ایشان فرمود: مراتب شیعیان ما را با میزان روایت‌کردنِ آنان از احادیثِ اهل بیت و معرفتشان به آن احادیث بشناسید، و معرفت، همان شناخت «روایت و درایه الحدیث» است، و با درایت و فهم روایت است که مؤمن به بالاترین درجات ایمان می‌رسد.


خطیب موقت نماز جمعه شهرستان شوش ظلم را از دیدگاه امام محمد باقر تشریح نمود ودر این خصوص یاد آور شد : امام باقر (ع) ظلم را بر سه گونه دانسته از: «الظلم ثلاثة:ظلم لا یغفره الله و ظلم یغفره الله و ظلم یدعدالله فاما الظلم الذی لایغفره الله فالشرک بالله و اما الظلم الذی یغفره الله فظلم الرجل نفسه فیما بینه و بین الله و اما الظلم الذی لا یدعدالله فالمداهنة العباد /// ظلمی که خدا آن را نمی‌آمرزد و ظلمی که خدا می‌آمرزد و ظلمی که خدا آن را رها نمی‌کند؛ آن‌چه خداوند نمی‌بخشد شریک انگاشتن بر او است. اما ظلم به نفس که انسان بین خودش و خدای خود گناهانی را انجام دهد و سپس توبه کند قابل آمرزش می‌باشد و ظلم به دیگری فقط با گذشت مظلوم و اغماض صاحب حق قابل عفو و چشم‌پوشی است.»


وی افزود : وقتی می گوییم قال صادق یا قال باقر به خاطر این است که این دو امام همام  این فرصت را داشتند تا علوم دینی و قرآن را تفسیر کنند و مهم تفسیر است وگرنه همین قرآن دست برخی از یهودی ها هم هست اما وقتی آن را تفسیر نمی کنند وجود آن قرآن نزدآنها با سایر کتاب ها تفاوتی ندارد .

حجت الاسلام عفری در ادامه عقل  را مهمترین عمود بدن دانست و در این راستا اظهار داشت : انسان اگر به عقل خودش ظلم کند  همانند آن است نور ظلم کرده است  و اگر از عقل خود درست فرمان نگیریم و به « فرزند ، همسر ، نزدیگان و همسایه ها » ظلم کنید  روز قیامت از روی صراط نمی توانیم عبور کنیم ؛ در روایات به طور صریح، و در آیات به طور اشاره، مطالبى درباره «صِراط» یعنى پلى که بر روى دوزخ کشیده شده و همگان باید از آن بگذرند آمده است، و همچنین اشاراتى به «مِرْصادْ» که گاه به همان معناى صراط تفسیر شده و گاه به معناى گذرگاه مخصوص از همان صراط. مجموع این تعبیرات نشان مى دهد که براى وصول به کانون رحمت الهى یعنى بهشت باید از روى جهنم گذشت، و این کار جز براى نیکان و پاکان میسر نیست. افراد آلوده و مجرم و ظالم و تبهکار هرگز قدرت عبور از این پل و گذرگاه را ندارند، و به زودى سقوط در دوزخ مى کنند.


خطیب موقت نماز جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی اول گفت : همیشه هر وقت چه در جمعی و یا در حضور یک نفر از خوبی ما بگویند شاد و مسرور می شویم و وقتی از بدی ما بگویند ناراحت می شویم و ممکن است همان لحظه جبهه گیری کنیم ، در صورتی که این بد است ،صفات نفسانی گاها به دست خود انسان رقم می خورد اگر ما از تعریف ها و بدگویی ها واکنشی نشان ندهیمجهان مدینه ی فاضله می شود  در صورتی که  همچون امام محمد باقر(ع)«رفتار کنیم ـ حرف بزنیم و عمل کنیم .»

 

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری امام جمعه ی موقت شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم  به روز عرفه اشاره کرد و خاطر نشان نمود : روز عرفه روز معرفت است و از همین الان باید آمادگی داشته باشیم برای دعا و نیایش ؛ آن هم نه اینکه فقط برای خودمان دعا بخوانیم بلکه باید برای اصلاح کل جامعه دعا کنیم ، برای رفع مشکلات همه ی مردم و برای شفای تمام بیمارانی که یا در بیمارستان ها بستری و یا در خانه ها دکترها برای مداوای آنها قطع امید کرده اند.

 

وی در ادامه به عید سعید قربان اشاره کرد و تصریح نمود : روز عید قربان از اعیاد مهمّ اسلامى است. این روز یادآور اخلاص و بندگى حضرت ابراهیم(ع)در برابر پروردگار خویش است، آن جا که فرمان حق براى ذبح اسماعیل صادر شد، و ابراهیم آن بنده فرمانبردار خداوند آماده ی اجراى این فرمان شد و اسماعیل را به قربانگاه برد و کارد بر حلقومش نهاد، ولى ندایى رسید که اى ابراهیم از عهده این آزمون الهى برآمدى! دست نگهدار که فرمانبردارى خویش را به درستى اثبات کرده اى. از نظر مکتب اهل بیت (ع)  قربانی کردن در روز عید قربان یا مستحب بوده و یا واجب. قربانی مستحب؛ یعنی همه ی افراد مسلمان چه در مکه باشند یا در شهر و سرزمین دیگری باشند می توانند در این روز عید، قربانی کرده و از ثواب آن بهره مند شوند. قربانی واجب، کسی که در ایام حج برای حج تمتع احرام می بندند واجب است همه مناسک حج تمتع، از جمله قربانی (در سرزمین منا) را در روز دهم ذیحجه (عید قربان) انجام دهد.در شهرستان شوش آنهایی که قصد قربانی کردن دارند و می خواهد طعام مسکینان و تهی دست ها را تأمین کنند می تواند قربانی خود را به کمیته ی امداد امام خمینی(ره) تحویل دهند چون این نهاد انقلابی همه ی فقرا را تحت پوش دارد .

 

وی در ادامه به 21 مردادماه ، روز صنایع کوچک و دلایل نام گذاری این روز در تقویم رسمی کشور به نام روز صنایع کوچک اشاره کرد و گفت : در 21 مرداد سال 1343 به منظور  برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مربوط به نواحی صنعتی کشور تاسیس شد و پس از آن در سال 1347 سازمان صنایع کوچک و نواحی صنعتی ایران با هدف توسعه ی صنایع کوچک و بهبود وضع آن و کمک به سرمایه‌گذاران مربوطه شکل گرفت.پس از چندین مرحله تغییر نام و اصلاح اساسنامه، در نهایت سال 1384 سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران مشغول خدمت‌رسانی به صنایع کشور و به طور خاص صنایع کوچک و متوسط شده است.

خطیب موقت نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود افزود : صنایع کوچک در ایجاد و حفظ اشتغال و همچنین تداوم تولید محصولات داخلی در کشور بع از پیروزی انقاب اسلامی تأثیر مثبتی داشته است و در این راستا مقام معظم رهبری سال هاست به  « حمایت از کالای ایرانی ،اقتصادمقاومتی و رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان» تأکید می کند . و این مهمترین موضوع برای توسعه ی اقتصاد ایران است . با توجه به تغییر ساختار صنعتی و اقتصادی کشور ؛ این صنایع کوچک «هم از نظر تولید هم از نظر ایجاد فرصت های شغلی و رفع بیکاری » اهمیت زیادی برای کشور دارند ؛ اگر دست اندرکاران صنایع کاچک در این شهرستان به خوبی به این مسئله توجه داشته باشند به این واسطه می توانند دست جوانان را بگیرند و راهنمایی کنند برای اشتغال و رهایی آنها از بیکاری .

 

وی در همین راستا به اهم فعالیت های دست اندرکاران شهرک صنعتی شهرستان شوش اشاره کرد و خاطر نشان نمود «ایجاد زیرساخت های عمرانی به میزان 8 میلیارد تومان که  رقم قابل توجهی است ـ معرفی گروه صنعتی پاک چوب از طرف استان خوزستان به عنوان واحد نمونه ی صنعت ، معدن و تجارت کشور در سال 1368 و راه اندازی و بهره برداری شرکت فولاد پارس هفت تپه ، پیگیری برای ایجاد و توسعه ی شهرک صنعتی در بخش شاوور و ایجاد شهرک صنعتی مرزی بین ایران و عراق  » بوده که قابل تحسین است و این هم فرصت های شغلی است برای اشتغال جوانان و من از مدیرعامل شهرک صنعتی این انتظار را دارم که برای اشتغال نظارت دقیقی داشته باشد که از نیروهای بومی شهرستان شوش به کار گرفته شود  

حجت الاسلام عبدالرزاق عفری در ادامه به روز مقاومت اسلامی اشاره کرد و اظهار نمود : بر اساس مصوبه ی شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز23 مرداد ماه سالگرد «پیروزی و مقاومت 33 روزه حزب الله لبنان» در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان روز مقاومت اسلامی نام گذاری شده است. این جنگ که در بین لبنانی ها به «نبرد تموز» شهرت یافته و براساس یک «نقشه ی جامع» که توسط «آمریکا، انگلیس، فرانسه، رژیم صهیونیستی، مصر، اردن، عربستان و احزاب شاخص طیف 14 مارس لبنان» طراحی شده بود، به اجرا درآمد. در همان هفته ی اول، ارتش رژیم صهیونیستی که توانایی جنگیدن با حزب الله را نداشت، مایل بود پایان جنگ را اعلام کند، ولی آمریکایی ها اصرار داشتند که این رژیم چیزی را به دست آورد و سپس آتش بس را اعلام کند. از این رو، سه هفته ی دیگر با اصرار آمریکایی ها جنگ ادامه پیدا کرد ولی در نهایت آمریکا نیز تسلیم شد و با تصویب قطعنامه 1701شورای امنیت که شباهت زیادی به قطعنامه 598 دارد بر پایان آن مهر تأیید کوبید.

وی در پایان گفت : دشمن از سلاح ما نمی ترسد بلکه از نیروی ایمان ما می ترسد  و تا زمانی که حزب الله لبنان وجود دارد مقاومت اسلامی پابرجاست  . 

شایان ذکر است حوزه ی بسیج ادارات سپاه ناحیه ی شهرستان شوش با همکاری شبکه ی بهداشت و درمان و کانون بسیج جامعه پزشکی در دو بخش شبستان برای خواهران و برداران نمازگزار  ایستگاه های صلواتی آزمایش فشار خون را دایر نمودند .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست