04252024پنج شنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۰۰۰۳۱۴4303

امام جمعه ی شوش گفت : امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک الگو در جهان مطرح است

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ سجاد عبیدی پور ـ عباس کرم الهی

نماز عبادی سیاسی جمعه ی شهرستان شوش  تحت عنوان شهدای این هفته ی شهرستان شوش با رعایت پروتکل های بهداشتی در سی و دومین سالروز ارتحال جانگداز و ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) به امامت امام جمعه در شبستان مصلای نماز جمعه برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، به همت ستاد برگزاری نماز جمعه و با حضور «دکتر محمد کعب عمیر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، آیت الله سید محمد امام زعیم حو.زه های علمیه ی شهرستان شوش ، محسن ستارپور معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری ، مهندس خالد لطیفی مجد بخشدار بخش فتح المبین ،  حجت الاسلام شیخ عارف آل کثیر رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی ، مهدی عارف سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سرگرد پاسدار محمد ابراهیمی معاونت فرهنگی سپاه ناحیه ی شوش ـ مهندس محمد بهمن رئیس اداره ی صمت ، احمدالباجی سرپرست اداره ی آموزش و پرورش ، جمعی از روحانیون ، هنرمندان ، رزمندگان و مردم ولایتمدار » نماز جمعه ی شهرستان شوش به امامت حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در مصلای نمازجمعه برگزار شد .

امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته با چند دعا از جمله دعای سلامتی آقا امام زمان سخنان خود را آغاز نمود و گفت :« الْحَمْدُ لِلَّهِ نَحْمَدُهُ وَ نَسْتَعِينُهُ وَ نَسْتَغْفِرُهُ وَ نَسْتَهْدِيهِ وَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِ أَنْفُسِنَا وَ مِنْ سَيِّئَاتِ أَعْمَالِنَا مَنْ يَهْدِی اللَّهُ فَلَا مُضِلَّ لَهُ وَ مَنْ يُضْلِلْ فَلَا هَادِيَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَحْدَهُ لَا شَرِيكَ لَهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ انْتَجَبَهُ . الحمد لله رب العالمین وصلی الله علی سیدنا محمد وآله الطاهرین سیما بقیة الله في الأرضین واللعن علی أعدائهم إلی یوم الدین ، رُوحِی وَ اَرْواحُ الْعَالَمیِنَ لِتُرابِ مَقْدَمِه اَلْفدَاء .... اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ فِی ، هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی كُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ ، دَلِیلًا وَ عَیْناًحَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ ؛طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا”.... اوصيکم عبادالله و نفسي بتقوي الله » .


وی در ادامه ضمن توصیه به خود و نمازگزاران ایمانی را  به رعایت تقوای الهی در ادامه ی بحث هفته ی قبل به سخنان آقا امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) در جواب شخصی که درخواست موعظه کرده بود گفت : امیرالمؤمنین در پاسخ فرمود : « جز کسانی نباشید که توبه را به واسطه ی « آرزوهای دراز» به تأخیر بیاندازند .»


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل یادآور شد  : هفته ی گذشته به اینجا رسیدیم که «حقیقت توبه  چیست؟ » چیزی که انسان باید آن را انجام بدهد تا توبه در محضر خداوند عالم معنا بگیرد باید بداند بر چه اصولی استوار است ، مولای متقین آقا امیرالمؤمنین در این راستا می فرماید : « این کلام استغفرالله » شش معنا  و شش اصل برای استغفار وجود دارد ؛ البته شش اصلی که وجود دارد برخی از علمای اخلاق معتقد هستند که چهارتا از این اصول جز واجبات اصول است و دوتا استحباب‌ و بسیار سخت است که شاید توان انجام آن را ندارند به جز چهارتایی  که  واجبات هستند که امیرالمؤمنین می فرماید : « اولین پشیمانی نسبت به کاری که انجام داده اند » و هیچ پشیمانی نسبت به آن کاری که انجام داده اند ندارند . سینه را سپر می کند و جلو می آورد  و در حالی که مرتکب گناه شده اند سینه را سپر می کنند  و می گویند این گناه نیست و از آن گذشته پرخاش گری می کنند و می گویند« به شما هیچ ارتباطی ندارد »اولین پله ی توبه ی انسان زمانی است که واقعا از خطایی که مرتکب شده و گناهی که انجام داده است پشیمان شده باشد اگر پشیمان نشده باشد که توبه معنایی ندارد .پس از آن چیزی که انجام گرفته و گرد گناهی که به لباس نشسته ؛ اولین پله و اولین گام پشیمانی است .


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به دومین پله ی توبه اشاره کرد و تصریح نمود : باید برای توبه عزم داشته باشیم که دیگر به آن عمل برنگردد به قول عماد خراسانی که در بیتی از یکی از اشعارش می گوید : « عهد کردم که دگر می نخورم در همه عمر // بجز از امشب و فردا شب و شبهای دگر» گاهی اوقات توبه کردن ها اینطور است می گوییم « خدایا این گناه را حالا به ما سخت نگیر فعلا جوانیم برای توبه کردن وقت زیاد داریم» این نوع توبه کردن اصلا توبه نیست رها شدن از گناه و توبه کردن عزم می خواهد .آیا همینکه پشیمان شدیم و عزم خو.د را جزم کردیم کافیست ؟ می فرماید : خیر کافی نیست ؛ وقتی گناهی صورت می گیرد یا «حق الله است یا حق الناس»

وی افزود : هر چیزی از مخلوق گردنت باشد باید حق مردم را داد تحت هر شرایطی حق الناس باید ادا شود ممکن است این حق الناس با یک عذرخواهی برطرف شود و گاهی اوقات دینی هست که باید برگردانده شود چون خداوند از حق الناس نمی گذرد .


خطیب نماز جمعه شهرستان شوش در ادامه به چهارمین اصل از توبه اشاره کرد و خاطر نشان نمود : آن فریضه ای که فوت شده و شما حقش را ادا نکرده ای باید آن حق را ادا کنید ؛ این چهار اصل اساسی و اصلی توبه کردند هستند اگر غیر از این باشد توبه معنایی ندارد .ان شاءالله که خداوند عالم توفیق توبه کردن را به ما بدهد .

حجت الاسلام علیزاده اصل در ادامه ضمن  اشاره به سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) گفت : امام خمینی(ره) در مورد امام صادق(ع) روایتی را نقل می کند ، امام صادق(ع) به نقل از امام خمینی(ره) در این روایت می فرماید : « گناه نکردن از توبه کردن آسان تر است » پس پی می بریم بر خلاف نظذریه برخی که می گویند گناه انجام می دهیم بعد توبه می کنیم باید طرف گناه نرویم .چرا چون ممکن است من گناهی را مرتکب شده باشم که توفیق توبه کردن در نصیبم نشود .


امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم گفت : «بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌ الحمدللَّه ربّ العالمین. بارئی الخلائق اجمعین. والصّلاة والسّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا و شفیع ذنوبنا و طبیب نفوسنا ابی‌القاسم‌ محمّد و علی آله الأطیبین الطاهرین المعصومین سیّما بقیةاللَّه فی الارضین . روحی و اَرواحُ العالَمین لِتُرابِ مَقدَمِهِ الفِداء.الحمد للّه ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام على سيّدنا و نبيّنا ابى‌القاسم المصطفى محمّد و على ءاله الأطيبين الأطهرين سيّما بقيّةاللّه فى الأرضين و صلّ على علىّ اميرالمؤمنين و فاطمة الزّهراء سيّدة نساءالعالمين و صلّ على الحسن و الحسين سيّدى شباب اهل الجنّة و على علىّ‌بن‌الحسين و محمّدبن‌علىّ و جعفربن‌محمّد و موسى‌بن‌جعفر و علىّ‌بن‌موسى و محمّدبن‌علىّ و علىّ‌بن‌محمّد و الحسن‌بن‌علىّ و الخلف القائم المهدىّ حججك على عبادك و امنائك فى بلادك و صلّ على ائمّة المسلمين و حماة المستضعفين و هداة المؤمنين.»


وی در ادامه بار ديگر خود و همه‌ى برادران و خواهران نمازگزار ایمانی را  به تقوای الهی دعوت نمود و به دنبال بحث خطبه ی اول  پیرامون گناه تصریح نمود : آن چیزی که باعث می شود انسان گناه مرتکب شود و آن چیزی که باعث می شود از خداوند عالم فاصله بگیرد «غفلت » است  ؛ انسان مؤمن انسانی است که همیشه به یاد خداست ؛ انسانی است که همیشه به یاد خدا ذکر کند ؛ آن چیزی که باعث می شود انسان مرتکب گناه شود « غفلت از یاد خداست » این فعل قبل از ذکر که گناه بوده از غفلت است وقتی به یاد خدا می افتد «وَالَّذِينَ إِذَا فَعَلُوا فَاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَمَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ وَلَمْ يُصِرُّوا عَلَىٰ مَا فَعَلُوا وَهُمْ يَعْلَمُونَ /// و آنان که اگر کار ناشایسته کنند و یا ظلمی به نفس خویش نمایند خدا را به یاد آرند و از گناه خود (به درگاه خدا) توبه کنند و کیست جز خدا که گناه خلق را بیامرزد؟-و آنها که اصرار در کار زشت نکنند چون به زشتی معصیت آگاهند.» تازه می فهمد که چه کار خطایی انجام داده است و اگر انسان دائما به یاد خدا باشد مانع می شود که انسان مؤمن مرتکب خطایی شود .


خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به مناسبت های هفته اشاره کرد و گفت : در این هفته مناسبت های زیادی داریم و اگر بخواهیم به همه ی آنها بپردازیم و مختصر اشاره کنیم حق مطلب را نسبت به مناسبت ها ادا نخواهیم کرد ؛ سالروز رحلت جانگداز بزرگ مردی عظیم الشأن حضرت امام خمینی(ره) یکی از این  از این و امامت مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای «مدظله العالی» ، سالروز قیام خونین 15 خرداد سال 1342 که نقطه ی عطفی است در تاریخ انقلاب و سالروز شهادت مظلومانه ی شیخ الائمه حضرت امام جهفر صادق(ع) و مناسبت های جهانی هم در این هفته وجود دارد همه ی این ایام را گرامی می داریم  و چون زمان ما اندک است فقط به دو نکته اشاره می کنم .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در اواین نکته به کلیت سخنان امروز مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت : البته این کلیت برای اهل علم و تحقیق یک کلید واژه است ، آنچه که مستکبرین عالم و دولت های غربی و آمریکا به دنبال آن هستند و بارها و بارها آن را بیان کرده اند این است که برسند به جایی که نظام اسلامی ما را از بین ببرند و تا به امروز هم موفق نشده اند ، مقایسه ی این نظام و این انقلاب با انقلاب های دیگر می باشد .وقتی ما بررسی می کنیم در دنیایی که در آن هستیم طبق آماری که موجود است حدود 1000 انقلاب غیر از انقلاب های خرد و کوچکی که در گوشه گوشه ی این جهان اتفاق افتاده است و نکته ی جالب این است که تمام این انقلاب ها خیلی که عمر کرده اند حدود 30 سال است یعنی بیشتر از این توان حرکت رو به جلو را نداشته اند.

وی افزود : جامعه شناسان غربی می گویند انقلاب فرزندان خود را می بلعد یعنی به جایی می رسند وقتی چند نسل از آنها می گذرد ، دیگر نسل های بعدی اعتقادی به آن انقلاب ندارند ،« انقلاب روسیه ، انقلاب فرانسه ، انقلاب آمریکا و انقلاب چین» را نگاه کنید و یا حتی انقلاب هایی که در درون کشور خودمان انجام شدند همانند « نهضت مشروطه ، ملی شدن صنعت نفت و.... » وقتی نگاه می کنیم این انقلاب ها در یک مسیری به انحراف کشیده شدند .

 

وی افزود : وقتی انقلاب فرانسه صورت گرفت از ترس این که کسشانی که همراه انقلاب بودند مدعی انقلاب نباشند ، با گیوتین سر انقلابیون را جدا کردند . این در تاریخ آمده است که حدود 10 تا 15 سال بعد دیگر کسی به اسم ناپلئون سر کار می آید که ناپلئون  آن انقلاب را به طور کلی از بین برد وقتی دشمنان اینگونه انقلاب ها را با انقلاب اسلامی ایران مقایسه می کنند پیش خود فکر می کنند که این انقلاب هم نباید بیش از این طول بکشد . خواسته ی دشمن از بین بردن انقلاب است کارشان همین است ، 30 سال که از انقلاب می گذرد جلسه می گذارند ؛ سمینار برگزار می کنند ؛ مقاله می نویسند که چرا انقلاب اسلامی ایران بعد از 30سال  هنوز به راه خود ادامه می دهد چرا جلو رفت ؟ 40سالگی انقلاب ادعا می کنند که نخواهند دید ، ولی چهل سالگی را هم پشت سر می گذارد چرا ؟ چون یک تفاوت عمده بین انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب ها وجود دارد چرا؟ چیزی که مقام معظم رهبری امروز بیان فرمودند که انقلاب ما جمهوری اسلامی است یعنی دو پایه ی اساسی دارد « جمهوریت» و « اسلامیت» اعتقاد داشتن و اهمیت دادن  مردم ؛ این که مردم حرف و کارشان اصل است . این نظام انقلابی باعث می شود که انقلاب ما نه تنها رو به نزول و سقوط نرود بلکه پیشرفت یابد و عظمت پیدا کند این جان کلام مقام معظم رهبری است البته نکات دیگری را هم گفتند که وقت جلسه اجازه نمی دهد بیش از این به این موضوع بپردازم .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در ادامه به حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت : در این خصوص چند حقیقت در باب کاری که امام انجام دادند  اشاره می کنم  حقایقی که کسی نمی تواند آنها را انکار کند یکی از حقیقت ها این است که امام به «مسلمین عالم عزت بخشید » با انقلابی که با انفاس قدسی امام ، جوانانی تربیت شدند که آن جوانان برای ایجاد انقلاب حرکت کردند برای ایجاد یک انقلاب بزرگ درمقابل یک حکومت تا بن دندان مسلح که غرب و شرق از آن حمایت می کردند .

وی افزود : دومین حقیقتی که در ارتباط با کارامام رحمت الله علیه  وجود دارد این است که دو عامل را انجام دادند

که عامل «موفقیت  نهضت » بود ، امام تجلی کامل « صبر و بصیرت» را به وجود آورد . در سال 1341 نهضت خودش را شروع کرد و به دنبال آن نبود که همان روز و همان سال نتیجه بگیرد ، زمانی آمدن امام  را در حالت سخنرانی در مورد لایحه ی ضد حقوق بشری یا به عبارتی کاپیتولاسیون خواستند تبعید کنند یکی از آن کسانی که امام را خواست تبعید کند از امام با تمسخر پرسید : « سربازان شما کجا هستند که تو را نجات دهند ؟ » امام فرمود : « سربازان من الان در گهواره هستند» ، امام یک نهضتی را آغاز کرد اما باصبر  .

 

ما باید یاد بگیریم کاری را که می خواهیم انجام دهیم بلافاصله به دنبال نتیجه نباشیم بلکه کار را ریشه ای انجام دهیم ، امام رحمت الله علیه 15 سال از سال 1342 تا سال 1357 زحمت کشید که ما امروز 43 سال تازه رو به عظمت در حال ترقی هستیم وقتی ما صبر را در کار داشتیم این صبر نباید از بین برود در تمام مقاطع مختلف انقلاب حواسمان باشد «آن چیزی که به داد ما می رسد صبر است . » و البته حق رو از باطل باید بشناسیم .

نکته ی مهم این است که تقابل ما با تقابل کفر خالص با انسان نیست بلکه تقابل ما با نفاق است .استکبار جهانی به دنبال این است که ایران اسلامی را به هر ترفندی بوده پای میز مذاکره بکشاند و ایران را محدود کنند برای چیست؟ سر این است که بگویند آن کسی که الکوی شما بود و آمال و آرزوی شماست پایین کشیدیم و به پای میز مذاکره کشاندیم شما دیگر ساکت باشید و حرف نزنید .«امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک الگو در جهان مطرح است » این کاری را که حضرت امام خمینی(ره) انجام دادن سه حقیقت بزرگ که قطعا ما نباید در مقاطع مختلف « بصیرت و صبر » را فراموش کنیم .

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در بخش پایانی سخنان خود در خطبه ی دوم به انتخابات 28 خردادماه1400 اشاره کرد و یادآور شد : بزرگواران و مؤمنین ما اگر می خواهیم در باره ی انتخابات صحبت کنیم رویکرد ما باید رویکرد رهبرمان باشد رویکرد رهبرمان چه می گوید ؟ اول مشارکت حداکثری ، رهبر ما کسی است که مخالفین را در مقاطع مختلف پای صندوق های اخذ رأی آورد .جاسوسی که گرفته شده و جاسوسی اش ثابت شده آن جاسوس پای صندوق حاضر شد رأی داد و از خودش هم عکس گرفت .

 

از دیگر برنامه های این هفته می توان به « نوحه خوانی و ذکر مصیبت یاسر سواری مداح اهل بیت(ع) در وصف امام جعفر صادق(ع) ـ افتتاح میز کتاب در بخش خواهران و برادران با تخفیف 30 درصدی توسط ستاد برگزاری نماز جمعه و اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش و تجلیل امام جمعه از قاری نوجوان که در مسابقات  کشوری مقام دوم را کسب نموده » اشاره کرد .

 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست