04192024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۵۱۱۱۷2172

نوزدهمین شهد صلوات در مسجد امام رضا(ع) شوش برگزار شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همت مجمع اهل بیت(ع) و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش ، روز یکشنبه 17 بهمن1395 ساعت 20:30 نوزدهمین شهد صلوات به نیابت شهید مجید کعب عمیر در مسجد امام رضا(ع) آخر آسفالت شوش برگزار شد .

دکتر عبدالناصر میرشکاک معاونت توسه و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی دزفول ضمن قدر دانی از بانیان برگزاری مراسم و عرض تبریک به مناسبت دهه ی مبارک فجر ؛ تولد بی بی حضرت زینب را نیز تبریک گفت و خاطر نشان نمود : جادارد تولد بانوی دانا و اهل خرد و خردورز و خردمند اهل بیت(ع) ، نمونه و الگوی صبر و شکیبایی و دانش و ایستادگی در دیدگاه ولایی بی بی زینب کبری(س) و روز پرستار را خدمت همه ی برادران و خواهران تبریک عرض می کنم .

وی افزود : دهه ، دهه ی مبارک فجر است ، ذکر و یاد و نام امام خمینی(ره) و شهداء و اون چیزی که امام و شهداء به خارش همه ی هستی خود را گذاشتند و امروز ما در زیر سایه ی رهبر معظم انقلاب و در کنار خانواده های عزیز ، ارجمند و سرافراز شهداء ، آزادگان و ایثارگران ؛ از نعمت آزادی و آزادگی و از نعمت دنیا و آخرت بهرمندی ؛ این نکته ای است  که هر روز و هر لحظه ای برای خودمان تکرار کنیم و به یادمان باشد که امروز در کنار هم  نشسته ایم مرهون آن مجاهدت ها و از خودگذشتگی های شهداء است .

میرشکاک در ادامه سخنان خود را با دو موضوع به صورت هم زمان ادامه داد و خاطر نشان نمود : موضوع شهداء و ولایتمداری ، دو موضوعی هستند که با استفاده از زیارت جامعه ی کبیره می خواهم به آنها بپردازم .


 شهری که به نام شهر شهیدان گمنام معروف است و شهدایش گمنام تر و شهدای منطقه ی آخرآسفالت و یا به عبارتی جنوب شهر به صورت خاص گمنام هستند و شهید مجید کعب عمیر یکی از این معدود شهدای خاص و گمنام ویژه است ، صبوری و آرامش این شهید را من از زمانی که 13 ساله بودم و در این منطقه زندگی می کردم را کاملا به یاد دارم و نباید انتظار داشته باشیم که همه ی شهدای ما عالم و دانشمند و ادیب و سخنور باشند و بحثی که می خواهم مطرح کنم سر همین موضوع است ، شما فکر نکنید که باید تمام شهدای ما مجتهد و عالم باشند و بعضی وقتها  رادیو و تلویزیون و یا مطبوعات وقتی می خواهند از زندگی نامه ی شهیدی فرازهایی را به سمع و نظر ما برسانند ، می گویند : « فلان شهید در خانواده ای کاملاًمذهبی دیده به جهان گشود . »  در صورتی که چنین نیست و ضروری ندارد که ما به خودمان دروغ بگوییم ، بلکه خدا نجاتشان داد و به واسطه ی آنها خداوند ما را نجات داد ، اینقدر موضوع را برای خودمان پرت می کنیم بعد  وقتی یکی از ماها لغزیشی پیدا می کند و گناهی را انجام می دهد می گوید من دیگر نمی توانم مثل شهداء باشم اینها فرشته بودند ؛ نه ؛ اینها آدم بودند ، آدم هایی مثل من و شما ؛ بعضی از آنها ، آنهایی که همسن من و یا بزرگ تر هستند نمی خواهم به شخصی نامی از کسی به زبان بیاورم ، سر همین محله ی آخر آسفالت عین بچه قرتی ها می ایستادند ؛ اما موقعی جنگ شد ، آن غیرتی که در درون داشتند مرد و مردانه ایستادند پای این انقلاب و این نظام مقدس ، برخی از آنها هم آدم های فرهیخته ای بودند ، مثلا سید سکر تفاخ یکی از آن فرهیختگان بود ، یک آدم دانا ، هر کسی که در کنارش بود لذت می برد که با ایشان هم کلام شود ؛ لذا قرار نبود که همه در یک ردیف و در یک صف باشند ؛ مورد در این منطقه ی آخر آسفالت داشتیم که همسایه ها از دست آنها آسایش نداشتند ، اما زمانی که وقتش رسید ، شدند آنی که یادگار ماندند و همان همسایه ها به شهادت آنها به عنوان افتخار برای منطقه افتخار می کردند .


دکتر میرشکاک سپس بخشی از زیارت جامعه کبیره را قرائت کرد و خاطر نشان نمود : هرکس از شما روی گرداند بدان که از دین خارج شده ، و در یک جمله هر کسی که کنار اهل بیت(ع) نبود اصلا به حق نخواهد رسید ، ادعای حق خارج از هم جواری با اهل بیت(ع) یک ادعای باطل است .

وی افزود : خداوند با اهل بیت(ع) ما را آزمایش می کند ؛ بخشی از آزمایشگاه خدا برای ما اهل بیت(ع) است و بخشی  هم دنیاست ، امام صادق(ع) می فرماید : « اسلام بر پنج چیز بنا شده است ، نماز ـ روزه ـ زکات ـ حج و ولایت » حال ممکن است بگویند که کدام یک از این 5 رکن مهم تر است / که در جواب باید گفت : « نماز که برای صغیر واجب نیست و برای فرد فرد واجب نیست ؛ و آدمی که بیماری داشته باشد و در شرایط حادی باشد روزه گرفتن بر او واجب نیست پس این هم برای فرد فرد واجب نیست و اگر کسی هم پول نداشته باشد که همه میدانید قشر عظیمی از جامعه بی بضاعت یا کم بضاعت هستند ذکات دادن بر آنها واجب نیست و از طرفی حج هم بر آنها واجب نیست اما  ولایت علی و اولاد علی در هیچ لحظه ای و و در هیچ شرایطی بر پیر و جوان ؛ زن و مرد ؛ بیمار و سالم ساقط نمی شود . کسی نمی تواند بگوید من مریض بودم یا علیل هستم  بی خیالی علی و اولاد علی شدم ، کسی حق ندارد چنین حرفی بزند ، در نتیجه اصل دین ولایت است .

وی برای پیدا کردن راه رسیدن به ولایت مثالی زد و اظهار داشت : معلمی به دانش آموزانش گفت :« آن نقطه را بین برف ها می بینید ؟ بروید و به آن نقطه برسید . » یکی از سمت چپ رفت ، دیگری از سمت راست رفت ولی سومی مستقیم رفت و به نقطه رسید ؛ معلوم به آن دانش آموزشی که مستقیم راه را طی کرده بود گفت : «ببینم ، چطور مستقیم رفتی و به آن نقطه رسیدی ؟  .» دانش آموزش گفت : « من جلوی پای خود را نگاه نکردم فقطبه آن نقطه ای که گفتید نگاه کردم و این که چیزی به عنوان مانع جلوی راهم باشد نگاه نکردم . با این مثال بدانید اگر چراغ راه ما علی و اولاد علی باشد مستقیم به سمت او می رویم ، کج و راست نمی شویم ، میان بر نمی زنیم ولی اونی که جلوی پایش را نگاه می کند که مبادا گربه شاخش بزند و امیر میرشکاک سخنرانی کند به او بگویند به او بگویند چپ گرایی یا راست گرا ، اصول گرایی یا اصلاح طلب ، یا این که سیاسی حرف زد و یا مذهبی سخن گفت ؛ ما یک رباعی گفته بودیم بعد یکی از دوستان که خواست آن را چاپ کند ولی چاپ نشد گفتم که به چه دلیل شعر مرا چاپ نکردی ؟ گفت : من که اصلا اهل چاپ شعر نیستم  . و من باید بگویم در محافلی که بحش شهداء باشند با افتخار شعر می سرایم و شعر خوانش می کنم و در واقع من منت می کشم که در چنین محافلی که مختص شهداست دعوت شوم ، هر کاری هم که داشته باشم قید کار را می زنم و می آیم .


دکتر میرشکاک در ادامه تذکر به مدیر مسئول شوش نیوز داد که دقیق مطالب مرا منتشر کند که مجبور نشوم در دنیای مجازی پاسخ دهم و داستانی برای من درست شود که مدیر مسئول شوش نیوز ضمن تکذیب اضافه گویی در شوش نیوز گفت : « هرآنچه که گفته می شود به عنوان سند ضبط شده موجود است و تاکنون مطلب اضافی گفته نشده و همین صحبت های شما نیز در حال ضبط شدن است و خوشبختانه تا جایی که مقدور بوده گزارش را کامل در معرض دید مخاطبین قرار داده ایم  و هر کسی هم در دنیای مجازی از ما توضیح بخواهد اسناد موجود می باشد .»


 

برای رسیدن به  خداآگاهی  به صورت عام لازم است انسان از ناخودآگاهی به خود آگاهی برسد تا بتواند به خداآگاهی برسد .یعنی همان چیزی که امیرالمؤمنین می فرماید : « انسانی که نفس خودش را نشناسد یک انسان بسیط است » و این بسیط بودن ربطی به سواد ندارد ، ربط به پای منبر این و آن نشستن ندارد ، کما این که آن نگار عالمین حافظ گفت : « نگار من که به مکتب نرود و خط ننوشت /به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد » .

سپس علی کعب عمیر فرزند شهید مجید کعب عمیر بخشی از زندگی نامه و وصینامه ی پدر شهیدش را برای حاضرین مطرح نمود .


در پایان سند ختم یک میلیونی شهد صلوات به نیت شفای ذاکر اهل بیت(ع) کربلایی  رضا جولا  با آرزوی شفای عاجل  ایشان به خانواده اش توسط مجمع اهل بیت(ع) اهدا شد .


شایان ذکر است بیستمین شهد صلوات هفته ی آینده یکشنبه 24 بهمن 1395 ساعت 20:30 در منزل شهید علی ناصر واقع در انتهای بلوار مدرس غربی ـ خیابان میثاق پلاک  10 با سخنرانی  حجت الاسلام شیخ مجید آل معلا برگزار می شود .



Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست