03292024جمعه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۷۱۰۰۳3550

عملکرد 9 ماهه ی اداره ی ورزش و جوانان در بخش عمرانی تشریح شد

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 12:40 روز دوشنبه 3 دی ماه 1397 هم زمان با روز ثبت احوال ، رئیس اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش در گف و گویی اختصاصی با شوش نیوز عملکرد نه ماهه ی خود را در بخش عمرانی تشریح نمود :

رشید هدایت خواه رئیس اداره ی ورزش و جوانان در مقدمه ای حرکت تحسین بر انگیز فرماندار شهرستان شوش  و اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی را ارزشمند دانست و در این راستا گفت : برای اولین بار دکتر عدنان غزی کاری کرد کارستان ، شاید تاکنون هر اداره ی از افتخارآفرینان زیر مجموعه ی خود تجلیلی داشته است اما تاکنون نداشته ایم که از مدال آوران و افتخارآفرینان سطح مقام اول کشوری در زمینه های « ورزشی ، فرهنگی ، هنری ، دانش آموزی و مذهبی» در کنار هم به عنوان نخبه تجلیل به عمل آید و با توجه به این که اداره ی ورزش و جوانان بیشترین سهمیه را داشت جا دارد هم از فرماندار و پرسنل این دستگاه و هم از سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی و پرسنل این اداره قدردانی نمایم .

وی در ادامه  به عملکرد عمرانی دستگاه خود اشاره کرد و تصریح نمود : الحمدالله در طول نه ماه گذشته به بیشترین اهداف اداره ی کل ورزش و جوانان استان خوزستان و پس از آن اداره ی ورزش و جوانان شهرستان شوش در بخش عمران دست یافته است ؛ چون امسال نسبت به سال های گذشته از نظر عمرانی  بسیار متفاوت بوده و شکر خدا بعد از سال ها از نظر تعمیر و تجهیز برنامه های قابل توجهی در اماکن و تأسیسات داشته و در حد مطلوبی به روز هستیم .

هدایتخواه سپس به ریز برخی از پروژه های عمرانی اشاره کرد و گفت : تجهیز سالن ورزشی حجاب به دوربین مدار بسته و سیستم خنک کننده ـ تجهیز سالن ورزشی یادگار امام(ره) از نظر تعویض کف پوش و سیستم سرمایشی که این مطالبه ی  ورزشکاران رشته هایی که با توپ نظیر « فوتبال سالنی ـ هندبال ـ والیبال و بسکتبال » سر و کار دارند بود و  همچنین تعویض کف پوش سالن ورزشی موعود از دیگر پروژه های ما بود که بیست روز پیش نهایی شد و در اختیار ورزشکاران قرار گرفت . از نظر  اعتبار برای هر کدام از این سالن ها به تنهایی یک میلیارد و 350 میلیون را  هزینه شده که از محل اعتبارات تجهیز و تعمیر تأمین شده است .


وی افزود : هر چند که زمین خاکی تنیس قبلا مورد استفاده قرار گرفته بود اما چون رسما افتتاح نشده بود در همین فصلی که گذشت رسما افتتاح شد . اما با توجه به این که زمین  ورزشی  روستای سید عباس مشکل تملک داشت این مشکل رفع شد و زمین در اختیار اداره ی ورزش و جوانان قرار گرفت و تا این لحظه 70 درصد  از نظر فیزیکی پیشرفت داشته است ؛ زمین چمن روستای  میان آب  مرحله ی کاشت را پشت سر گذاشته ، شهر شاوور  با توجه به این همه فعالیت شهری  بود که زمین چمن  نداشت ولی الان دارای زمین است و در حال حاضر به دنبال  احداث استیج (جایگاه تماشاگران ) ، محوطه سازی  تعویض فنس و ضربه گیر  دور سالن ؛ تجهیز و تعمیر  فنس کشی  زمین شهر حر با پیشرفت فیزیکی 40 درصد پیشرفت  و احداث رختکن و اتاق داوران  برای زمین  چمن شهرفتح المبین از دیگر برنامه های عمرانی ما بوده اند  و تنها چیزی که از زمین چمن شهر فتح المبین باقیمانده است انشعابات برق است و آن هم در دستور کاار قرار گرفته است .

رئیس اداره ی ورزش در ادامه ضمن قدردانی از اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان شوش گفت : نحوه ی همکاری اصحاب رسانه و مطبوعات با این اداره  نسبت به سال های قبل بهتر و رضایت بخش است و بیشترین اخبار و رویداهای ورزشی شوش در حال حاضر ابتدا در پایگاه خبری ورزشی در شهر به مدیریت قاسم لطیفی فر و پس از آن اخبار کامل و جامع ورزشی در پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز در اولین فرصت پوشش داده می شود که جا دارد از همکاری های اصحاب رسانه و مطبوعات خصوصا این دو نشریه که محبوب ورزشکاران می باشند قدردانی نمایم .

سپس قدرت اله نظری نیا مسئول امور جوانان اداره ی ورزش و جوانان از ثبت نام علاقه مندان در راه اندازی انجمن های مردم نهاد «سمن»خبر داد و گفت : سازمان های مردم نهاد جوانان به سازمان هایی گفته می شود که برای انجام فعالیت و ارائه خدمات داوطلبانه در عرصه های تربیتی جوانان با مشارکت جوانان و بر اساس مدیریت جوانان با استناد به موضوع ماده صد و دوازده قانون برنامه چهارم توصعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و در اجرای مصوبه شماره 7862 ت 31281 هـ مورخ 1384/5/8 هیئت محترم وزیران فعالیت می نماید .

وی در ادامه به ویژگی های سمن ها پرداخت و تصریح نمود : « خود جوشی و نیاز طبیعی ـ هدف و تعهد مشترک ـ قانونمندی ـ برنامه و فعالیت های مشخص ـ جلب مشارکت و عضویت ـ هویت و شخصیت مستقل ـ آزادی خلاقیت ـ و مشارکت و مسئولیت پذیری » ویژگی هایی هستند که علاقه مندان می بایست مد نظر داشته باشند .


نظری نیا در ادامه به مراحل  ثبت نام اولیه تا دریافت کد رهگیری را تشریح نمود و یادآور شد : «درخواست فعالیت  با موضوع مشخص ـ یکی ازپنج نفر  در خواست کننده  به عنوان سرگروه  مرحله ی ثبت نام اولیه را یا در خانه و در صورتی که نیاز به راهنمایی دارد در اداره این مرحله را انجام می دهد ـ مکانی به عنوان استقرار دفتر سمن ( انجمن) معرفی می کند ـ بعد از این کار مرحله ی تأیید  از اهواز  دنبال می شود تا کد رهگیری به آنها داده شود . پس از دریافت کد رهگیری سرگروه با مشورت چهار نفر دیگر چهار یا پنج اسم برای انجمن خود پیشنهاد می دهند و منتظر می مانند تا یکی از نام های پیشنهادی مورد تأیید قرار گیرد  » لازم به توضیح است که فرد سرگروه  با هر سنی می تواند سرگروه باشد اما چهار نفر دیگر از 15 سال کمتر و از 29 سال بیشتر نباید باشند .

مسئول امور جوانان اداره ی ورزش و جوانان در ادامه به مدارک مورد نظر  برای درخواست کنندگان اشاره کرد و یادآور شد : در خواست کنندگان برای تشکیل  انجمن مردم نهاد می بایست « شش قطعه عکس 2 در 4 ـ یک سری فتوکپی از تمام صفحات شناسنامه ـ فتوکپی از پشت و روی کارت ملی ـ فتوکپی از کارت پایان خدمت ، یا معافیت دائم و یا گواهی اشتغال به تحصیل و فتوکپی از کارت پایان خدمت برای آقایان » را تحویل امور جوانان اداره ی ورزش و جوانان دهند .

نظری نیا در بخش پایانی سخنان خود به پرداخت  هزینه ی بیمه ی ورزشی به صورت آنلاین اشاره کرد و خاطر نشان نمود :  بیمه ی ورزشی یک قرارداد است که مابین ورزشکاران و فدراسیون پزشکی ورزشی بسته می شود. در این قرارداد فدراسیون در قبال دریافت حق بیمه ورزشی متعهد می شود که در صورت وقوع حادثه و یا سانحه ای حین فعالیت ورزشی و ایجاد آسیب به ورزشکار غرامت درمان پرداخت نماید. زمانی که ورزشکار اقدام به دریافت کارت بیمه ورزشی می کند در حقیقت کلیه شرایط مندرج در آیین نامه موجود در هیات پزشکی ورزشی را پذیرفته است. لذا ورزشکاران و مربیان با مراجعه به آدرس سایت فدراسیون پزشکی جمهوری اسلامی به آدرس http://insurance.ifsm.ir/ می توانند در سریع ترین زمان  کارت بیمه دریافت کنند .

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست