11242024یکشنبه
Last updateسه شنبه, 03 نوامبر 4505 7pm
کد خبر: ۹۹۱۰۰۹4102

مردم ولایتمدار شوش یازدهمین سالروز حماسه ۹ دی را گرامی داشتند

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

مراسم گرامیداشت یازدهمین  سالروز حماسه ی تاریخی  نهم دی با تجمع مردم انقلابی و ولایتمدار شوش در شبستان مصلی نمازجمعه ی  این شهر برگزار شد.

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 11 روز سه شنبه 9 دیماه1399 هم زمان با « روز بصیرت و میثاق امت با ولایت » و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی و با حضور اعضای «شورای تأمین ، شورای اداری ، روحانیون ، سادات ، خانواده های معظم شهداء ،جمعی از بسیجیان ، کارگران ، کشاورزان ، هنرمندان ، خبرنگاران ، اصناف و بازاریان ، فرهنگیان ، بانوان  و سایر اقشار مختلف مردم» ؛ تجمع حماسی نهم دی  با یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی در شبستان مصلی گرامی داشته شد.

حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل امام جمعه ی شهرستان شوش سخنان خود را با قرائت دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) آغاز نمو.د و گفت : «اللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن ، صَلَواتُکَ علَیهِ و عَلی آبائِهِ ، فِی هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِی کُلِّ سَاعَةٍ ، وَلِیّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِیلًا وَ عَیْناً ، حَتَّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً ، وَ تُمَتعَهُ فِیهَا طَوِیلا" /// خدایا، ولى ات حضرت حجة بن الحسن ، که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد ، در این لحظه و در تمام لحظات ، سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش ، تا او را به صورتى که خوشایند اوست ساکن زمین گردانیده ، و مدت زمان طولانى در آن بهره‏ مند سازى » خداوند عالم را شاکر و سپاس گزاریم در مقطعی از زمان داریم زندگی می کنیم که انقلاب اسلامی ایران یک حکومتی بر مبنای نظریه ی ولایت فقیه ؛ رهبری معظم و معزز ، یک رهبر با دانش ، روشن بین و ژرف نگر  و مردمی که به تعبیر امام راحل که فرمود : « به جرأت می توانم بگویم که مردم عصر حاضر از مردم عصر پیامبردر حجاز و مدینه  و مردم عراق در عصر امیرالمؤمنین و امام حسین(ع) بالاتر هستند .»


وی در ادامه به ایام فاطمیه اشاره کرد و یادآور شد : ایام سیده ی نساء عالمین ، بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) آغاز شده این ایام را خدمت شما مؤمنین و مردم ولایتمدار شهرستان شوش تسلیت عرض می کنم و یا و خاطره ی سردار دلها حاج قاسم سلیمانی عزیز را هم گرامی می داریم .


امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به دو نکته اشاره کرد و مردم را به مراجعه و مطالعه ی این دو نکته دعوت نمود و گفت : اگر ما می خواهیم حرکت رو به جلو داشته باشیم ، اگر می خواهیم در اتفاقاتی که جلوی راه ما هست شکست نخوریم و رو به موفقیت باشیم ، برگردیم و اتفاقات گذشته را ببینیم ؛ خوب رصد کنیم و درس بگیریم برای آینده ؛ دو منبع وجود دارد تا نسبت به اتفاقاتی نظیر فتنه ی 88 بتوانیم خودمان و جامعه را بیمه کنیم ؛ یکی خطبه ی نماز جمعه ای است که مقام معظم رهبری  در 20 شهریور1388 مصادف با 21 رمضان1430 هجری قمری ، روز شهادت امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع)  ؛ در آن خطبه «روش و منشِ سیاسی امیرالمؤمنین و شرح زمان امام علی(ع) » را بیان فرموده اند .


وی افزود : قصه اینگونه است که ما دو مقطع زمانی داشتیم ، یکی زمان پیامبر ؛ در زمان پیامبر منافق وجود داشت ولی جامعه صاحب نفاق نبود ، یعنی زمان پیامبر کسی نمی توانست بگوید من مسلمان هستم ولی پیامبر را قبول ندارم ولی آدم های منافقی بودند که کارهایی انجام می دادند ولی زمان امیرالمؤمنین چنین مطلبی وجود داشت ، یعنی جوِ نفاق بود ، کسانی می توانستند بگویند ما پیامبر را قبول داریم ولی علی را قبول نداریم جوِ زمان امیرالمؤمنین بسیار شباهت دارد به جوِ امروزما ؛ اگر ما می خواهیم در مقاطعِ پیشرو موفق باشیم باید آن مقطع را جوب بشناسیم .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل در تکمیل این بخش از سخنان خود تصریح نمود : به شهادت بسیاری از اهل علم و بزرگان ، یکی از بهترین کسانی که می تواند تاریخ ائمه را برای ما شرح دهد خودِ مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای«مدظله العالی»  است ؛ خیلی طولانی نیست ، چند صفحه است اگر مطالعه کنید خیلی زیبا و خوب است .


وی در ادامه به دومین نکته ی مدنظر خود اشاره کرد و یادآور شد : کتابی است تحت عنوان « فتنه ی تغلّب» ، این کتاب انتشارات انقلاب اسلامی است شما شاید آن دیده باشید ولی آن را مطالعه نکرده اید و شاید هم خیلی ها آن را خوانده باشند ، خیلی شبهات در بابِ فتنه ی 88 در ذهن جوان های ما وجود دارد که چرا مثلا نرفتند با اینها صحبت کنند ؟ چرا آنها را متعاقد نکردند ؟ و خیلی چراهای دیگر که وجود دارد و تمام جواب این چراها در این کتاب آمده است ، در این کتاب هم به متن فتنه اشاره شده است و هم فرا متن ؛ متن فتنه آن چیزی بود که از رسانه ی ملی می دیدیم ؛ یک مسائل پشت پرده  و جلساتی هم بود که به یکی از آنها اشاره می کنم ؛ در این کتاب آمده است یکی از اعضای دفتر مقام معظم رهبری می گوید : «یکی از آقایان که هم سابقه ی استاندار بودن را دارد و هم وزیر بوده است آمد و گفت ؛ تغلب شده است ؛ به او گفتم : شواهد و مدارکی  هم برای این ادعا دارید ؟ اجازه بده چند سئوال از شما بپرسم ؛ گفتم شما با سابقه ی استاندار بودن و وزیر بودن که به عنوان تجربه با خود یدک می کشی ، این که تغلب شده باشد را خودتان قبول داری یا نه ؟ گفت : گاری که ما کردیم بعید است که تغلب کرد ، تغلب امکان ندارد . گفتم : پس شواهد خود را مطرح کن . گفت : می گویند در شهرستان شبستر چطور ممکن است «میرحسین موسوی» 2000 رأی بیاورد و محمود احمدی نژاد 3000 هزار رأی بیاورد ؟ » گفتم اشکال ندارد مگر نه شما این را می گویی ، ما یک صندوق را باز می کنیم و مجددا بازشماری می کنیم اگر خدشه در آرا بود تمام صندوق های شبستر را باز می کنیم ، اگر خدشه در کل صندوق های شبستر بود ، صندوق های کل استان را بازشماری می کنیم و اگر در صندوق های استان خدشه ای وجود داشت صندوق های کل کشور را بازشماری می کنیم .، قبول کرد ، به استانداری آذربایجان غربی تماس گرفتم و جویای شمارش آرا صندوق های شهرستان شبستر شدم ، استاندار استان آذربایجان غربی گفت : « در این شهرستان میرحسین موسوی 39200 رأی آورده و محمود احمدی نژاد 36000 رأی کسب نموده است» ، به آن شخص گفتم : « اصلا بحث 3000 و یا 2000 رأِ نبوده ، اتفاقا میرحسین موسوی در شبستر با 39200 رأی نفر اول شده در حالی که احمدی نژاد 36000 رأی به دست آورده و نفر دوم است » ؛ طرف از اعتراض خود منصرف شد ، یعنی وقتی کل موضوع ها را بررسی می کردند به بن بست می خوردند و برای تغلب هیچ ادعایی وجود نداشت .


امام جمعه ی شهرستان شوش خاطر نشان نمود : در یکی از جلسات که دفتر مقام معظم رهبری شکل داده بود ؛ بنده خدایی را که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود را آوردند و از او خواستند که شبهات را جواب بدهد ؛ آن شخص گفت : « یک راه این است که آرا را مجددا باز شماری کنیم که مدت قانونی آن سپری شده است ، یک راه دیگر هم وجود دارد ، ما افراد جامعه شناس زیاد داریم ؛ جامعه شناسان بیایند و یک بررسی بکنید ببینید جامعه ای که رأی داده اند و ببینید کدام تفکر رأی بیشتری آورده است ؛ اگر شما جامعه شناس بر اساس آن آماری که ارائه می کنید ؛ ثابت کردید که میرحسین موسوی رأی آورده ما قبول می کنیم ؛ آن افرادی که آنجا حضور داشتند ، گفتند : « ما از این کارها انجام نمی دهیم » ، امیدوارم این کتاب را کاملا مطالعه کنید تا آنهایی که شبهه دارند با خواندن آن به خیلی از پاسخ سئوالات در جامعه برسند .


 

حجت الاسلام شیخ مدی علیزاده اصل در ادامه به موضوع و نکته ی مهم و مدنظر خود اشاره کرد و گفت : در مورد فتنه ی سال 88 دو نکته را عرض می کنم ؛ نکته ی اول : این فتنه در چه مقطعی انجام شد؟ در سال 88 ما به یک مقطع زمانی رسیدیم که کشورهای غربی تا قبل از این سال وقتی بررسی می کنیم این کشورها حتی در پذیرشِ وزیر امور خارجه ی ما خیلی با سختی برخورد می کرد و خودشان را خیلی بالا می دانستند و به دنبال این بودند که ایران اسلامی را دچار کرّنش بکنند ولی اتفاقی در سال 88 افتاد تغییر رویه ی تفکریِ غرب نسبت به انقلاب اسلامی بود ، یعنی در آن مقطع حتی دولت آلمان  و چند کشور دیگر اروپایی از وزیر امور خارجه ی خود را ما را دعوت کردند ؛ رئیس جمهورِ وقتِ آمریکا « باراک اوباما »در آن مقطع دو نامه یکی را در فروردین سال 88 و دیگری را چند روز قبل از انتخابات نوشت و صحه گذاشته بود که ما ایران را به عنوان یک قدرت هسته ای قبول داریم ؛ چون بر اساس جامعه آماری که در اختیار داشتند می دانستند چه اتفاقی قرار است بیوفتد و چه تفکری رأی می آورد و بر اساس آن تفکر خودش را آماده کرده بود چون می دانست به شکلی که پیش می رود تغییر پذیر نیست پس ما خودمان را باید با آن وقف بدهیم ؛ اوباما در آن دو نامه که به مقام معطم رهبری نوشته بود و در آن دونامه نوشته بود «ایران را به عنوان یک قدرت هسته ای قبول داریم » اما مقام معظم رهبری به هیچکدام از نامه ها جواب نداد و هر دو نامه موجود هستند ؛ ولی این نوع تفکر و این نگاه  دوام نداشت و یکی دو هفته ی بعد برگشت .


امام جمعه ی شهرستان شوش یادآورشد : همان کسی که به مقام معظم رهبری نامه نوشت دو هفته بعد گفت : « تمام این اشخاصی که در خیابان ها اعتراض می کنند را مورد حمایت قرار می دهیم لذا به همین اعتراض ادامه بدهید .»دشمن نا امیدشده امیدوار شد ، قصه ی «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ» دوباره اتفاق افتاد .دشمن امیدوارشد که بتواند به انقلاب ضربه بزند ، این مقطعی بود که فتنه اتفاق افتاد ، اما این فتنه ای که اتفاق افتاد ، به دنبال چی بود ؟بیان کسانی که می گفتند تغلب و این را درشت نمایی می کردند بیان می کردند که مردم می گویند ما رأی خود را می خواهیم ، رأی ما را پس بدهید ؛ ما به دنبال رأی مردم هستیم ، بعد نوک پیکان فتنه « جمهوری اسلامی» را نشانه گرفته بود  « اسلامیت به همراه جمهوریت » ، بعضی ها به دنبال این هستند که اسلام را کنار بزنند ، برخی هم به غلط جمهوریت را می خواهند کنار بزنند ؛ به تعبیر مقام معظم رهبری « برخی در کشور ما فکر می کنند که انقلاب ما مرکب از جمهوریت و اسلامیت است ، اینها اشتباه می کنند » ؛ فرض کنید شما یک آب دارید و این آب را می خواهید شیرین کنید « ترکیب آب و شکر» حالا گاهی اوقات شکر را زیاد می ریزید و یا آب را زیادتر می ریزید ، وقتی گفتید مرکب ؛ یعنی «یک باید می تواند اسلامیت قوی تر باشد و یک با جمهوریت غلیظ تر باشد » مرکب این نیست ، این بسیط است ، یک چیز است دوچیز نیست که فکر کنید اسلامیت غلیظ می شود یا جمهوریت ، همان مطلبی که امام امت به دنبال آن بود و مقام معظم رهبری امام خامنه ای«مدظله العالی» دنبال آن است . وقتی یک رهبر می ایستد پای رأی ملت و رأی مردم را به عنوان امانت و حق الناس به آن نگاه می کند .


حجت الاسلام شیخ مهدی علیزاده اصل افزود : گاهی اوقات ما فکر می کنیم حق الناس و حق الله را باید در مقابل هم قرار دهیم ، خیر ، در تعابیر قرآنی می گوید کسی که حق الناس مرتکب می شود در واقع دشمنی با خط کرده است  . این که دشمنی با خدا حق الناس مرتکب می شود یعنی آن فرمان خدا را زمین زده است . آنها آمدن کسانی که دنبال فتنه بودند به اسم « قانون گرایی ، به اسم رأی مردم» امادنبال خدشه به رأی مردم بودند ، به دنبال این که آن رأی را از مردم بگیرد و مردم صاحب رأی نباشند ؛ همان اتفاقی را شما در آمریکا می بینید سال 2000 میلادی آرا رقیب جورج بوش بالاتر بود ولی دادگاه قضایی آنها آمد و قول داد که جورج بوش باید رئیس جمهور شود . حضرت آقا فرمود : اگر من نسبت به کوتاه بیایم ، به مردم تودهنی زدم ولی من کوتاه نمی آیم .» ولی آنها تمام هم و غم و فکرشان این بود که انتخابات ابطال شود ؛ همان کسی که از طرف میرحسین موسوی گفته بود ما به دنبال ابطال انتخابات هستیم در یکی از جلسات که حضرت آقا هم حضور داشت گفته بود ما یک جلسه با هاشمی و خاتمی داشتیم که انتخابات باید ابطال شود ، حضرت آقا به رئیس دفترشان می گوید که این موضوع را به جد رسیدگی کنید به هاشمی رفسنجانی و خاتمی تماس می گیرند ، اما هر دو نفر منکر می شوند ما گفته بودیم که ممکن است تغلبی صورت گرفته باشد ولی ابطال را اصلا مطرح نکردیم .


وی افزود : وقتی قضیه جلوتر می رود ، هاشمی رفسنجانی که تأثیرگذار بود او را متعاقد کردند که بیانیه صادر کند ؛ غربی ها ، صهیونیست ها و آمریکایی ها که وارد صحنه شدند ؛ بگوید چنین چیزی نیست ما یک کشوریم ما قائد به جمهوریت و اسلامیت هستیم ، این نامه نوشته شد ولی فقط در حد دست نوشته باقی ماند و در هیچ محفل یا تریبونی اعلام نگردید ؛ چرا ؟ به دلیل این که به دنبال این بودند که جمهوریت را محور کنند ، وقتی به بن بست خوردند شما در شعارهایی که می دادند دیدید که گفتند « انتخابات بهانه است ، اصل نظام نشانه است » و یا بعضا شعارهای ساختار شکنانه ای که سر می دادند با این کارها دشمن را امیدوار کردند . دشمن که امیدوار شد کم کم جلو آمدند ، عکس امام راحل را پاره کردند و بعد هل هله ای که در روز عاشورا ایجاد نمودند .و دوباره آن قصه ی عاشورای سال 61 هجری قمری ایجاد گردید ، امام راحل فرموده بود : « هر چه داریم از محرم و صفر است» عاشورا خط بطلان بر نفاق است ، روز عاشورا مردم متوجه شدند اینهایی که سینه می زنند ، ماهیتشان  زیر بیرق یزید مشخص شد ، خیلی ها را کنار زدند ، فهمیدند موضوع چیز دیگه است ، قصه یک ، دو و سه رأی نیست بلکه قصه اصل نظام و انقلاب است  ، اتفاقی که باید بیافتد ، افتاد ، حضور به موقع مردم در صحنه ؛ چرا ؟ چون مردم ما از نظر سیاسی به بلوغ رسیدند و می توانند خوب را از بد تشخیص دهند ، بالاخره در هر انتخاباتی هر کس سلیقه ای دارد ، هر کس به نامزد مورد علاقه ی خودش رأی می دهد و انتخابات باید در چارچوب قانون برگزار شود ، چه خاتمی انتخاب شود یا احمدی نژاد و چه میرحسین موسوی باشد یا روحانی ولی در چارچوب قانون و نظام محقق می شود  ؛ این که دیگران بیایند در مقابل ما  تصمیم بگیرند و تعیین تکلیف کنند ، این  با استقلال ایران اسلامی در تضاد است استقلال یعنی این که دشمن حق مداخله ندارد ؛ و مردم به صحنه آمدند و تو دهنی محکمی یاوه گویانی زدند که فکر می کردند با تمام تجهیزاتی که آورده اند می توانند خدشه به انقلاب ایجاد کنند ، اما حضور مردم در صحنه خط بطلانی بود بر خواب پریشان یاوه گویان .» قطعا اگر بخواهیم این مسیر را ادامه دهیم ، ان شاالله  تمدن سازی اسلامی شکل بگیرد ؛ 9 دی جلوی چشم ما باشد ، 9 دی یعنی دست مردم انقلابی در دست ولی ؛ یعنی حضور به موقع در صحنه ، یعنی غیرت دینی ، وقتی نسبت به عاشورا و سیدالشهداء جسارت و هتک حرمت شود ، این غیرت مردم است که به میدان می آید ، اگر با این غیرت دینی و حضور به موقع در صحنه و در مسیر ولادت بودن را داشته باشیم مطمئن باشید هیچ خدشه ای به انقلاب وارد نخواهد شد .


از دیگر برنامه های تجمع حماسی 9 دی در شهرستان شوش می توان به سردادن شعارهایی نظیر « مرگ بر آمریکا ـ مرگ بر اسرائیل ـ مرگ بر فتنه گر و..... و ذکر مصیبت و نوحه سرایی توسط کربلایی محمد انصاری در وصف حضرت فاطمه ی زهرا(س)  و اقامه ی نماز جماعت ظهر و عصر به امامت امام جمعه ی شهرستان شوش » اشاره کرد .


 

Bingo sites http://gbetting.co.uk/bingo with sign up bonuses

کلیه حقوق این سایت متعلق به پایگاه خبری و تحلیلی شوش نیوز می باشد. تهیه و طراحی : 0171 هاست